پنج‌شنبه 09 فروردین 1403 - 28 Mar 2024
تاریخ انتشار: 1400/01/03 15:15
کد خبر: 8047

هشدار آتش سوزی در جنگل های شمال به مسافران نوروزی!

معاون امور جنگل اداره کل منابع طبیعی منطقه ساری به مسافران نوروزی در مازندران هشدار داد تا با توجه به افزایش دما، از برپا کردن آتش در مناطق طبیعی و بوستان ها خودداری کنند.

آتش سوزی در جنگل های مازندران  با توجه به افزایش محسوس دما دور از ذهن نیست.​ معاون امور جنگل اداره کل منابع طبیعی مازندران منطقه ساری با اشاره به افزایش محسوس دما تا روز چهارشنبه هفته جاری ، از مسافران و  گردشگران  نوروزی خواست از روشن کردن آتش در عرصه‌های طبیعی و بوستان‌ها خودداری کنند.


خبرداغ:جزئیات کشته شدن 14 جوان در جاده زاهدان

هواشناسی مازندران پیش از این از نفوذ جریانات گرم جنوبی و افزایش محسوس ۱۰ تا ۱۵ درجه ای دمای هوای استان تا روز چهارشنبه هفته جاری خبر داد و اعلام کرد که سامانه گرم جنوبی علاوه بر افزایش دما، با وزش باد گرم شدید بویژه در ارتفاعات و دامنه های استان را در پی خواهد داشت که احتمال وقوع آتش سوزی در بوستان‌ها و عرصه‌های طبیعی مازندران را دوچندان می کند.

فتح‌الله غفاری با بیان اینکه تغییر  رنگ بندی کرونایی  و اعلام وضعیت زرد و آبی در مناطق مختلف مازندران، افزایش حضور مسافران و گردشگر در ایام نوروز امسال در این استان را در پی داشته است، افزود : مسافران و گردشگران در صورت روشن کردن آتش در بوستان‌ها و عرصه‌های طبیعی و جنگلی، قبل از ترک محل از خاموش بودن آتش اطمینان حاصل کنند.

وی از برپایی گشت‌های نوروزی در اداره کل مناطبع طبیعی ساری و دیگر ادارات تابعه در ایام تعطیلات نوروزی امسال با هدف حفاظت از عرصه‌های طبیعی در برابر حوادث غیرمترقبه از جمله حریق در بوستان‌ها و عرصه‌های جنگلی خبر داد و اظهار داشت : در همین راستا، مجریان حفاظت از عرصه‌های طبیعی نیز ملزم به برپایی گشت‌های نوروزی در بوستان‌ها هستند.

غفاری با اشاره به شرایط مطلوب آب و هوایی و تغییر رنگ بندی  کرونایی  و اعلام وضعیت زرد و آبی در مناطق مختلف مازندران گفت که حضور مردم در بوستان‌های جنگلی و عرصه‌های طبیعی، علاوه بر افزایش حریق در مناطق جنگلی، خطر شیوع و انتقال ویروس کرونا را بیش از پیش افزایش می‌دهد.


خبرداغ:علیرضا جهانبخش پیراهنش را به مزایده گذاشت! + فیلم و علت

وی افزود : با توجه به وضعیت شکننده مازندران در برابر ویروس  کرونا  و با هدف قطع زنجیره انتقال بیماری کووید ۱۹، مردم باید در ایام تعطیلات نوروزی ضمن خوددادری از سفر، از حضور در بوستان‌های جنگلی و عرصه‌های طبیعی نیز به طور جدی خودداری کنند.

معاون امور جنگل اداره کل منابع طبیعی منطقه ساری گفت: هرگونه سهل‌انگاری یا عادی‌انگاری شرایط کنونی می‌تواند موج شدیدتر و جدی‌تری را نسبت به پیک‌های قبلی ایجاد کند و بی‌احتیاطی مردم در رعایت پروتکل‌های بهداشتی، می تواند مازندران را وارد موج چهارم کرونا کند.

غفاری با اشاره به خروج مازندران از وضعیت قرمز و نارنجی کرونایی ، افزود : تا زمانی که مازندران در شرایط قرمز و نارنجی کرونایی قرار داشت، تمام بوستان‌های جنگلی تعطیل بود و از حضور مردم در این اماکن نیز جلوگیری می‌شد ، اما در شرایط فعلی، هیچ اهرم اجرایی برای جلوگیری از ورود مسافران به بوستان‌ها و عرصه‌های جنگلی وجود ندارد.

معاون اداره کل منابع طبیعی مازندران منطقه ساری به مردم توصیه کرد که با هدف حفظ سلامت جامعه، قطع زنجیره انقال ویروس کرونا و جلوگیری از وقوع آتش سوزی‌های احتمالی در مناطق جنگلی، در ایام تعطیلات نوروزی مسافرت نکنند و در صورت حضور در بوستان‌ها و روشن کردن آتش، ماسک و دستکش و دیگر وسایل حفاظت فردی را داخل سطل زباله بیندازند و قبل از ترک محل، نسبت به خاموش بودن آتش اطمینان کسب کنند.


خبرداغ:آزارجنسی زن بی گناه بخاطر کمک به مردان جوان!

استان مازندران ۲ میلیون و ۴۰۰ هزار هکتار مساحت دارد که ۸۷ درصد ازاین مساحت را اراضی منابع طبیعی و مراتع تشکیل می دهند. حوزه منابع طبعی مازندران منطقه ساری حدود ۷۰ درصد از اراضی ملی و جنگل های استان را زیر پوشش مدیریتی خود دارد./ایرنا


کپی لینک کوتاه خبر: https://setareparsi.com/d/3zenj3