یک‌شنبه 27 اسفند 1402 - 17 Mar 2024
تاریخ انتشار: 1400/01/21 13:20
کد خبر: 8189

رئیس جمهور عت اصلی اوج گیری کرونا را عنوان کرد!

رییس جمهور با برشمردن دلایل ورود کشور به موج چهارم کرونا اولین علت آن را شیوع ویروس انگلیسی از طریق مرزهای عراق دانست.

حجت الاسلام و المسلمین حسن روحانی در جلسه ستاد ملی مقابله با  کرونا  با بیان اینکه ما تاکنون سه موج شیوع را پشت سر گذاشته‌ایم، گفت: تمام تلاش ما از اسفندماه سال گذشته این بود که وارد موج چهارم نشویم،  اما امروز این اتفاق متاسفانه رخ داده است. اگر بخواهیم عوامل این موج چهارم را بشماریم اولین علت شیوع ویروس انگلیسی از مرزهای عراق است.​


خبرداغ:وضعیت اسفبار سهام عدالت به پایان رسید!


وی افزود: مسئله دوم تجمع و ترددهای فراوان مردم پیش از عید در محل کسب‌وکارها بوده است. و عامل سوم خود مراسم عید نوروز است که هرچند کار خوبی از جهت ملی و دینی است اما این دیدوبازدیدهای فراوانی که افراد در منزل یکدیگر به خاطر صرف پذیرایی ماسک را کنار می‌زدند و همین عامل ابتلا می‌شد.

روحانی با اشاره به مراسم مختلف در ماه شعبان اظهار کرد: عامل دیگری در این زمینه برگزار عروسی یا مراسم دیگر خانوادگی در این ماه بوده است که افراد یکدیگر را هم دعوت کرده‌اند. همچنین سفر مردم به شهرهای قرمز و نارنجی که آن را ممنوع کرده بودیم، یکی دیگر از عوامل ایجاد موج چهارم است.

رییس جمهوری با اشاره به اینکه افرادی مبتلا بودند و در عین حال به دیدوبازدید عید و مسافرت رفتند، تاکید کرد: این تخلف بسیار بزرگی است. این فرد نباید از خانه خارج شود. باید با اینگونه موارد برخورد شدید شود. متاسفانه بعضی جاها گزارش‌ها می‌گوید که چنین مواردی رعایت نشده است. همچنین کسانی که باید مصوبات  ستاد ملی مقابله با ویروس کرونا  را اجرا کنند نیز لازم است در این زمینه جدیت بیشتری به خرج دهند.

وی تصریح کرد: جلوگیری از شیوع کرونا یک جمله بیشتر نیست. اگر پروتکل‌های بهداشتی بالای ۹۰ درصد رعایت شد که جامعه حفظ سلامت خواهد کرد اما اگر این میزان کاهش یابد عوارض آن دامن همه مردم جامعه را می‌گیرد و امروز رعایت پروتکل‌ها به ۶۵ درصد رسیده است که معلوم است چه نتیجه‌ای در بر خواهد داشت.

 رییس جمهوری گفت: اولین عامل ورود ویروس انگلیسی از عراق بود این بزرگترین عامل بود آن چه که امروز خانواده‌ها را گرفتار کرده و بیمارستان را پر کرده است اگر از رز خوزستان و ایلام، ویروس انگلیسی وارد این استان‌ها و وارد بقیه استان‌ها نمی‌شد، حتما این موضوع را نداشتیم.


خبرداغ:فلج شدن دختر جوان با توطئه دوست پسر شیطان صفتش + جزئیات

روحانی ادامه داد: مساله دوم مساله ترددها و تجمعات فراوان در شب عید مخصوصا در هفته قبل از عید نوروز عمدتا خرید و فروش‌ها، بازار و دست‌فروش‌ها و تجمعات مردم در محل کسب و کار داشتند بود، عامل سوم خود مراسم عید نوروز است. ضمن این که این مراسم از هر لحاظ مراسم خوبی است اما امسال به دلیل کرونا دید و بازدیدهای فروان و بدون مراعات انجام گرفت، اکثرا مردم ماسک می‌زدند ولی برای خوردن شیرینی یا میوه ماسک‌ها کنار میرفت و یک فرد مبتلا بقیه را مبتلا می‌کرد..


کپی لینک کوتاه خبر: https://setareparsi.com/d/3ql994