دوشنبه 28 اسفند 1402 - 18 Mar 2024
تاریخ انتشار: 1400/01/24 15:20
کد خبر: 8211

از توزیع واکسن کرونا در خرداد ماه چه خبر؟

وزیر بهداشت سعید نمکی توضیحاتی در مورد ورود واکسن کرونا داد.

سعید نمکی،  وزیر بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی با ابراز امید نسبت به آغاز  واکسیناسیون عمومی  با استفاده از واکسن های داخلی کرونا عنوان کرد: امید بسیار زیادی به تولید داخلی واکسن داریم و خوشبختانه برخلاف صحبت های برخی افراد سیاسی که در این ایام پرالتهاب به دنبال این هستند که از این نمد پوسیده سیاست زدگی، کلاهی برای خود درست کنند، انشالله واکسن کرونا تولید داخلی ما از همین فصل بهار به مردم تزریق خواهد شد.

وی افزود: همان طور که چینی ها و برخی از دیگر کشورهای سازنده فاز سوم کارآزمایی بالایی را به شکل انبوهی در کشورهای همسایه ما با نام واکسیناسیون ملی انجام دادند، در اردیبهشت ماه انیسیتیتو پاستور و  بنیاد برکت  آماده اند واکسن هایی که فاز حیوانی و یک و دو را با توفیق گذرانده است و فاز سوم را هم به شکل گسترده ای با توفیق طی خواهد کرد، واکسیناسیون عمومی را به پیش ببرند.

وزیر بهداشت در پایان تصریح کرد: این فرصت چه در پاستور و چه در مجموعه برکت مهیاست و به مردم تعهد می دهیم قولی که برای واکسیناسیون با واکسن ملی در بهار داده بودیم، انشالله زیباتر از چیزی که فکر می کردم، با لطف خدا محقق شود.

گفتنی است؛ دو روز پیش رئیس سازمان نظام پزشکی در شبکه اجتماعی کلاب هاوس از این خبر داد که  واکسن کرونا  تولیدشده توسط بنیاد برکت دیرتر از پیش بینی های قبلی آماده خواهد شد. محمدرضا ظفرقندی در این باره گفت: واکسن تولید داخل خیلی خوب است، اما فعلا چند ماه با آن فاصله داریم. واکسن برکت که قرار بود تا آخر بهار آماده شود، با مشکلاتی رو به رو شده که دیرتر آماده خواهد شد. واکسن پاستور نیز با همکاری کوبا فاز سوم را تازه شروع کرده است.

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://setareparsi.com/d/3kbgq3