یک‌شنبه 27 اسفند 1402 - 17 Mar 2024
تاریخ انتشار: 1400/06/13 14:30
کرونا / رنگ بندی کرونا / آمار کرونا
کد خبر: 8670

جدیدترین رنگ بندی کرونا درایران مشخص شد!

رنگ بندی کرونا روز 13 شهریور را مشاهده کنید.

کرونا تهدید بزرگ برای افراد دیابتی است. کرونا در این وضعیت مرگبار با کسی شوخی ندارد. کرونا روز به روز مرگبارتر و خطرناک تر از روز قبل می شود.گویکا روگلیش اظهار کرد: داده‌ها و آمارهای مربوط به بیماری همه گیر کرونا نشان می‌دهد که بیماران مبتلا به دیابت نوع یک بیشتر در معرض خطر موارد شدید بیماری کرونا هستند و تعداد مرگ و میر در میان آن‌ها در مقایسه با بیماران دیابتی نوع دوم بیشتر است.

رنگ بندی کرونا 13 شهریور 1400

آخرین رنگ‌بندی شهرستان‌های کشور منتشر شد و بر این اساس ۲۴۶ شهرستان در وضعیت قرمز، ۱۴۴ شهرستان در وضعیت نارنجی و ۵۸ شهرستان در وضعیت زرد هستند.

شهرستان‌های ورزقان (آذربایجان شرقی)، ملکشاهی، هلیلان (ایلام)، ماه نشان (زنجان)، آرادان (سمنان)، بانه،دیواندره (کردستان)، سیرجان، قلعه گنج (کرمان)، روانسر، قصر شیرین (کرمانشاه) و دلیجان، کمیجان(مرکزی) از امروز شنبه (۱۳ شهریور) وارد وضعیت قرمز شده‌اند.

همچنین شهرستان‌های گرمی (اردبیل)، گلپایگان، نائین، نطنز (اصفهان)، بدره، دره‌شهر (ایلام)، گناوه (بوشهر)، فیروزکوه، قرچک، ورامین (تهران)، درمیان، زیرکوه، فردوس (خراسان جنوبی)، بجستان، بردسکن، بینالود، تربت جام، چناران، خواف، فریمان، فیروزه، کلات، مه ولات (خراسان رضوی)، راز و جرگلان، مانه و سملقان (خراسان شمالی)، آغاجاری، امیدیه، بهبهان، شادگان (خوزستان)، طارم (زنجان)، دامغان (سمنان)، خنج، سروستان، فراشبند، کازرون، کوار، لارستان، لامرد (فارس)، بوئین زهرا (قزوین)، ارزوئیه، جیرفت، کوهبنان (کرمان)، لنده (کهگیلویه و بویر احمد)، آزادشهر، آق قلا، بندرگز، ترکمن، کلاله، گرگان، گمیشان، گنبد کاووس (گلستان)، آستارا، رشت، رودبار، سیاهکل ،طوالش، لاهیجان، ماسال (گیلان)، تنکابن، ساری، عباس آباد، نکا (مازندران)، زرندیه (مرکزی)، بستک، بندر لنگه، بندرعباس، جاسک، خمیر، رودان، قشم (هرمزگان)، فامنین (همدان) و مهریز، یزد (یزد) از امروز از وضعیت قرمز خارج می‌شوند.

این علائم هیچوقت نشانه کرونا نیستند!

  تپش قلب  هنگامی که با علائمی دیگر به خصوص  تنگی نفس  همراه باشد دلایل مختلفی دارد. از جمله دلایل آن می توان به موارد زیر اشاره کرد:

کرونا

نارسایی قلبی

در این شرایط قلب به درستی کار نمی کند و خون با سرعت بسیار کمی پمپاژ می شود و به اندازه کافی اکسیژن و مواد مغذی به اندام‌های بدن نخواهد رسید. این بیماری ممکن است که در پاسخ به حمله قلبی، بیماری کلیوی، دیابت یا  فشار خون  بالا صورت گیرد.

بارداری و یائسگی

در این دوران هورمون ها دچار نوسان خواهند شد و تپش قلب را به دنبال خواهد داشت که زودگذر است و با متعادل شدن  هورمون‌ها  از بین خواهد رفت.

بیماری عروق کرونری

زمانی که در رگ های تغذیه کننده قلب پلاکی تشکیل شود، جریان خون به قلب محدود خواهد شد و اکسیژن و مواد مغذی کمتری دریافت می کند و در نتیجه این بیماری شکل می گیرد.

مشکل دریچه قلب

یکی از مهم ترین وظایف دریچه های  قلب  ، هدایت درست جریان خون و جلوگیری از بازگشت آن است و در صورت نداشتن عملکرد صحیح، فشار زیادی به عضلات قلب خواهد آمد و اگر درمان نشود و جلوی پیشرفت بیماری را نگیرند، منجر به نارسایی قلب خواهد شد.

مصرف برخی داروها

ممکن است که تنگی نفس و تپش قلب از عوارض مصرف برخی داروها مانند داروهای تیروئید و آسم باشد.

بیماری ادم ریوی

در این بیماری مایع اضافی درون  ریه  جمع می شود و نفس کشیدن را سخت خواهد کرد که معمولا به دلیل مشکلات قلبی است که قلب نمی تواند خون کافی را از ریه ها دریافت کند و به قلب فشار وارد


کپی لینک کوتاه خبر: https://setareparsi.com/d/4y98a3