پنج‌شنبه 09 فروردین 1403 - 28 Mar 2024
تاریخ انتشار: 1400/01/30 08:50
کد خبر: 8257

10 نامزد اصولگرا برای انتخابات 1400 انتخاب شدند

شورای وحدت اصولگرایان به عنوان تشکلی که طیف گسترده تری را از فعالان این جریان سیاسی شامل می شود کاندیداهای اصلی مورد حمایت خود را در انتخابات ریاست جمهوری اعلام کرد.

روزنامه ایران در گزارشی خبری به آخرین وضعیت دو جناح اصلی کشور یعنی  اصلاح طلبان  و  اصولگرایان  در  انتخابات 1400  پرداخته است.


خبرداغ:محمد نامجو به آزارجنسی زنان بی گناه اعتراف کرد!

​ نقل از ایران، با وجود اصرار اصولگرایان به نامزدی سید ابراهیم  رئیسی ، منوچهر متکی سخنگوی شورای وحدت گفت که آیت الله محمد علی موحدی کرمانی، رئیس جامعه روحانیت مبارز برای ۱۰ کاندیدا شامل «محمد باقر  قالیباف ، سید ابراهیم رئیسی،  محسن رضایی ، سعید جلیلی، حسین دهقان، علی نیکزاد، حسین قاضی زاده هاشمی، عزت الله ضرغامی، رستم قاسمی و  سعید محمد » برای ارائه برنامه هایشان نامه نوشته است.

فهرستی که در آن کفه ترازو به نفع کاندیداهای با سابقه نظامی سنگینی می کند؛ از قالیباف و رضایی و ضرغامی که در گذشته رخت رزم از تن بیرون کرده اند تا حسین دهقان و سعید محمد که هنوز بیشتر زیر سایه عنوان سرداری سپاه شناخته می شوند.

سعید محمد دیروز درباره حضورش در انتخابات با بیان اینکه «آقای رئیسی گفتند که قصد ورود به انتخابات را ندارند» گفت که در صورت حضور رئیسی در انتخابات به او کمک می کند چون اولویت عدم انشقاق است.

او با این احتمال که تایید صلاحیت می شود و در این راستا سعی کرده با اعضای شورای نگهبان خصوصا فقها جلسه داشته باشد، درباره رابطه اش با تشکل های ائتلافی اصولگرایان گفت:«شورای وحدت از ما دعوت کرده که برنامه خود را ارائه دهیم.»

محمد تاکید کرد: «دعوت شورای وحدت را قبول می کنیم، اما نحوه اجماع را نه براساس تحمیل اشخاص، که براساس نظرسنجی های نزدیک انتخابات انجام خواهیم داد، اما شورای ائتلاف هنوز از ما دعوت نکرده است.»

 

معرفی نامزدهای جبهه اصلاحات از هفته آینده

اصلاح طلبان هم فرایند معرفی نامزدهای مورد حمایت خودشان را از هفته آینده آغاز می کنند. جواد امام از اعضای جبهه اصلاحات ایران با اعلام این خبر درباره سازوکار انتخاب نامزد اصلاح طلبان در جبهه اصلاحات گفت: نامزدها با حداقل نظر یک سوم اعضای حقیقی و حقوقی جبهه معرفی شده و در فرایندی برنامه های آنها بررسی می شود و در نهایت با رای دو سوم اعضای جبهه اصلاحات، نامزد نهایی مشخص خواهد شد.

او در پاسخ به این پرسش که شانس کدام نامزد اصلاح طلب برای معرفی به مردم از سوی جبهه اصلاحات بیشتر است، گفت: نمی توان از حالا پیش بینی کرد. این مساله به آمادگی نامزدها در درجه اول و در درجه دوم به معرفی آنها توسط یک سوم اعضای جبهه اصلاحات و در نهایت پذیرش آنها بستگی دارد.


خبرداغ:خواننده "بچه مهندس" خواننده آهنگ سنتی شد! + عکس جنجالی

محمود صادقی، دبیرکل انجمن مدرسین دانشگاه ها از دیگر اعضای جبهه اصلاحات نیز در گفت و گو با ایلنا بر تصمیم این جبهه برای معرفی نامزدی که الزاما متعهد به گفتمان اصلاح طلبی باشد تاکید کرد.

او درباره عدم شرکت سید حسن خمینی در انتخابات نیز گفت: با وجود اینکه ایشان ظرفیت بالایی داشتند و مطرح شدن ایشان نیز در جامعه موج جدیدی ایجاد می کرد، باید گفت که کاندیداتوری ایشان در جبهه اصلاحات ایران هنوز مطرح نشده بود یعنی جبهه اصلاحات اساسا هنوز وارد مصادیق نشده بود و تنها یکی از اعضای جبهه اصلاحات به طور مشخص حزب مجمع ایثارگران، در نظر داشت که سیدحسن خمینی را به عنوان کاندیدای خود معرفی کنند


کپی لینک کوتاه خبر: https://setareparsi.com/d/3g7pd3