دوشنبه 28 اسفند 1402 - 18 Mar 2024
تاریخ انتشار: 1400/02/01 07:27
کد خبر: 8270

واکسن کرونا دو پاکبان را در مشهد کشت!

برخی منابع از فوت دوپاکبان مشهدی که در هفته‌های اخیرواکسن سینوفارم تزریق کرده بود خبر می دهند.
مرکز خراسان رضوی ، رییس اداره مبارزه با بیماری‌های واگیر دانشگاه علوم پزشکی مشهد 
با اشاره به مرگ دو پاکبانان مشهدی در هفته‌های اخیر، افزود : طبق بررسی‌های انجام شده آزمایش کووید ۱۹ این فرد مثبت بوده است و در حقیقت همزمانی ابتلا به کرونا و تزریق واکسن کرونا صورت گرفته است و این در حالی است که هیچ واکسنی باعث مثبت شدن تست پی. سی. آر نمی‌شود.
دکتر زهرا نهبندانی  گفت : هم اکنون پرونده بیماری این پاکبان مشهدی که در بیمارستان جان باخته است، برای بررسی بیشتر به کمیته عوارض واکسیناسیون وزارت بهداشت ارسال شده است و نتیجه آن پس از بررسی‌های بیشتر اعلام خواهد شد.
وی افزود : یکی دیگر از پاکبانان هم متاسفانه بر اثر تصادف جان باخته است که مرگ این پاکبان ربطی به تزریق واکسن سینوفارم ندارد.
رییس اداره مبارزه با بیماری‌های واگیر دانشگاه علوم پزشکی مشهد درباره پیشگیری از عوارض همزمانی واکسن و ابتلای فرد به کرونا گفت: قبل از تزریق واکسن فرد توسط پزشک ویزیت و تب سنجی می‌شود، ولی با توجه به اینکه دوره کمون این بیماری بین ۷ تا ۱۰ روز است، ممکن است فرد در هنگام دریافت واکسن علائمی نداشته باشد.
سهم دانشگاه علوم پزشکی مشهد از نخستین محموله واکسن ارسالی از سوی وزارت بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی ، ۴۷۰ دوز، در دومین مرحله هفت هزار دوز و در سومین محموله، پنج هزار و ۳۰۰ دوز بود.
تا کنون بیش از ۸۰۰ پاکبان مشهدی با واکسن سینوفارم در مقابل کرونا واکسینه شدند.


کپی لینک کوتاه خبر: https://setareparsi.com/d/4ybvb2