دوشنبه 28 اسفند 1402 - 18 Mar 2024
تاریخ انتشار: 1400/02/01 05:50
کد خبر: 8269

نامه دانشجویان دانشگاه تهران به رئیسی + جزئیات

: جمعی از دانشجویان و اساتید دانشگاه طی نامه ای از آیت الله رئیسی برای شرکت در انتخابات ریاست جمهوری 1400 دعوت کردند.

جمعی از فعالین دانشجویی و اساتید دانشگاه تهران با راه اندازی پویشی از  آیت الله رئیسی  برای حضور در انتخابات ریاست جمهوری 1400 دعوت کردند.

این افراد با انتشار بیانیه ای تاکید کردند که اکنون قوه مجریه بیش از سایر قوا، نیازمند مدیری توانمند و انقلابی چون سیدابراهیم رئیسی است که با بهره گیری از تعهد و تجارب چهل ساله خود می تواند ریشه های فساد را در قوه مجریه قطع نموده و زمینه ساز تحول به نفع مردم در دستگاه اجرایی کشور شود.

متن بیانیه این پویش به شرح زیر است:

بسم الله الرحمن الرحیم

إِنَّ اللَّهَ لا یُغَیِّرُ ما بِقَومٍ حَتّى یُغَیِّروا ما بِأَنفُسِهِم (رعد،۱۱)

سیزدهمین انتخابات ریاست جمهوری، نقطه عطفی در حیات جمهوری اسلامی ایران است که چشم طمع و کینه دشمنان و نگاه امیدوارانه و دلسوزانه همه دوستان انقلاب اسلامی در سراسر جهان به آن دوخته شده است. در شرایط حساسی به سر می بریم که در چهل و چند سال گذشته مشابه آن را تجربه نکرده ایم. از یک سو، در آغاز گام دوم انقلاب اسلامی و شروع فصل جدیدی از خودسازی و جامعه پردازی قرار داریم و قله های بلندی که در مسیر دستیابی به آرمان دولت اسلامی و در ادامه، جامعه و تمدن اسلامی می بایست فتح گردند و وظایف سنگینی که در این راه، مسئولین و کارگزاران نظام بر دوش دارند و از سویی تجربه تلخ هشت سال دولتی که از جنس انقلاب اسلامی نبود و شاهدیم که بی تدبیری او در عرصه های گوناگون اقتصاد، فرهنگ، سیاست داخلی و خارجی و .... موجب کاهش سرمایه اجتماعی نظام شده است.

با نگاهی گذرا به قانون اساسی و نحوه تقسیم کار بین ارکان نظام، به روشنی در می یابیم که قوه مجریه، مهمترین رکن نظام به لحاظ گستردگی اختیارات، امکانات و وظایف است که ارکان دیگر نظام از جمله  قوه قضاییه  و مقننه، در این زمینه، حتی قابل مقایسه با آن نیستند و با نظر به تجربه دولت های پس از جنگ تحمیلی، روشن می شود که این نهاد مهم همواره از ضعف مدیریتی که در خور آن است، رنج برده و این علت اساسی عمده مشکلات و گرفتاری های کشور بوده است. به نحوی که عملکرد ضعیف قوه مجریه، در بسیاری از مواقع، عملکرد مناسب سایر قوا را نیز تحت الشعاع قرار داده و بی اثر می کند.

تجربه گذشته و افق های پیش رو، نشانگر آن است که دیگر جای آزمون و خطا در این عرصه نیست و باید سکان هدایت دستگاه اجرایی کشور را به دست فردی کارآزموده سپرد.

ما جمعی از دانشگاهیان دانشگاه تهران، با توجه به شاخص های رییس جمهور مطلوب که از سوی مقام معظم رهبری-دام ظله- بیان شده است، و شرایط کنونی کشور، ضمن احترام به همه نامزدهای انتخابات، دکتر سید ابراهیم رئیسی را گزینه اصلح برای ریاست جمهوری می دانیم و بنا بر دلایل زیر، از ایشان برای حضور در انتخابات 1400 دعوت به عمل می آوریم و از عموم دانشجویان، فارغ التحصیلان و اساتید محترم  دانشگاه تهران  که دلسوز آینده کشور عزیزمان ایران هستند، دعوت می کنیم به پویش دعوت از ایشان پیوسته و برای پیروزی ایشان در انتخابات پیش رو، تلاش حداکثری نمایند.

1- جناب آقای سید ابراهیم  رئیسی  ، از شخصیت های برجسته انقلابی و موصوف به صفات حسنه ای هستند که یافتن تمامی آن ها در اشخاص دیگر دشوار است. ایمان، صداقت، پاکدستی، تقوای سیاسی، قدرت اجتهاد، مردمی بودن و داشتن روحیه جهادی برخی از این صفات حسنه است که نه فقط در گفتار دیگران، بلکه در عمل از سوی ایشان اثبات شده است.

2- ایشان دارای چهل سال سابقه مدیریتی و اجرایی در سطوح مختلف هستند و توان بالای مدیریتی خود را در این چهل سال به اثبات رسانده اند، بعلاوه تحول گرایی - که از لازمه های پیشرفت در گام دوم انقلاب اسلامی است - به روشنی در مدیریت ایشان مشهود است و آثار آن را همگان به ویژه در مسئولیت های اخیر ایشان -تولیت آستان قدس رضوی و ریاست قوه قضاییه - مشاهده نموده اند.

3- عدالت خواهی و تلاش در جهت گسترش هرچه بیشتر عدالت به عنوان یکی از مهمترین آرمان های انقلاب اسلامی، از مهمترین ویژگی های رییس جمهور مطلوب است که شایسته است جداگانه به آن پرداخته شود. ایشان در  قوه قضاییه  صاحب کارنامه ای درخشان در عدالت خواهی و عدالت گستری می باشند. ایشان در مدت کوتاه ریاست بر این قوه، پروژه عظیم مبارزه با فساد و قطع دست مفسدین از بیت المال را راهبری کرده اند که مع الاسف این فسادها عمدتا ریشه در عملکرد قوه مجریه داشته است. بدیهی است اگر ایشان با این روحیه عدالتخواهی، سکان قوه مجریه را در دست بگیرند، قادرند ریشه های فسادزا را قطع کرده و نه فقط به نحو سلبی، بلکه به نحو ایجابی و با سیاستگذاری صحیح، در گسترش عدالت بکوشند.

4- یکی از شاخص های گزینه اصلح، حسن شهرت و شناخته شده بودن در بین عامه مردم است. بحمدالله ایشان، با اقداماتی که در سال های اخیر انجام داده اند، محبوب توده مردم به ویژه طبقات متوسط و پایین می باشند که این برگ برنده ای برای جریان انقلابی در برابر نامزدهای جریان لیبرال و غیرانقلابی است.

5- یکی از مؤلفه های انتخابات مطلوب، مشارکت حداکثری مردم است که موجب اقتدار کشور می گردد و دشمنان را ناامید می سازد، متاسفانه بدخواهان نظام و ملت ایران، مجدانه در پی کاهش مشارکت مردم در انتخابات پیش رو با القای روحیه یأس و ناامیدی و بدبینی نسبت به کارگزاران نظام هستند و مع الاسف، عملکرد ضعیف دولت کنونی و حرف ها و وعده های بی عمل مسئولین فعلی، به این موضوع، دامن می زند. در این میان، بهترین کسی که قادر است با تکیه بر کارنامه عملی و حسن شهرت خود، امید را در دل مردم زنده کند و آنها را برای شرکت در انتخابات، ترغیب کند، ایشان است.

6- وحدت گزینه، یکی از عوامل مؤثر و لازم برای پیروزی جبهه انقلاب در  انتخابات  ریاست جمهوری است. در حالی که کمتر از یک ماه به ثبت نام نامزدها باقی مانده، شاهدیم که افراد متعددی از جریان انقلابی، داعیه شرکت در انتخابات را دارند که این موضوع، تهدیدی برای وحدت گزینه به شمار می رود. به نظر میرسد ایشان، تنها گزینه ای هستند که علاوه بر حسن شهرت مردمی، در میان احزاب و جریانات سیاسی نیز موجه می باشند و می توانند زمینه اجماع و وحدت میان جبهه انقلاب را فراهم کنند.

امید است با لطف و عنایت خداوند متعال و بصیرت مردم شریف ایران- به ویژه قشر فرهیخته دانشگاهی- بهترین تقدیر برای کشور عزیزمان در انتخابات پیش رو رقم بخورد.

گفتنی است دانشجویان، اساتید و فارغ التحصیلان دانشگاه تهران می توانند از طریق آدرس اینترنتی https://survey.porsline.ir/s/4hzDJ1h به پویش دعوت از سیدابراهیم رئیسی بپیوندند.

و العاقبه للمتقین


کپی لینک کوتاه خبر: https://setareparsi.com/d/2xagb3