چهارشنبه 05 اردیبهشت 1403 - 24 Apr 2024
تاریخ انتشار: 1401/04/04 23:40
رپرتاژ اگهی
کد خبر: 9248

با پینورست اقامت در ماسال را تجربه کنید! سرزمین کلبه های چوبی

تقریبا یک ماه پیش بود که تصمیم گرفتم به همراه دوستانم رفتن به ماسال را برای اولین بار تجربه کنم. محرک این تصمیم هم دیدن کلبه های چوبی ماسال بود.

من همیشه از اقامت در کلبه های چوبی و از تعطیلات در شمال ایران لذت می‌بردم. ولی این بار تصمیم گرفتم برای یک بار که شده بالاخره اقامت واقعی و دست اول در کلبه های چوبی ماسال را تجربه کنم. جایی که همیشه از دوستانم شنیده بودم شبیه بهشت است و پر از ییلاق‌هایی که آدم وقتی بهشان قدم می‌گذارد دوست ندارد از آن خارج شود.

 

این شد که با یک برنامه‌ریزی کوتاه آدم‌های پایه و دوستان صمیمی را جمع کردیم و با یکی دو تماس کوچک و چند کلیک ساده در وب سایت پینورست از بین بهترین اقامتگاه های ماسال به صورت آنلاین یکی را انتخاب کردیم.

 

سوال اول ؛ در ماسال ویلا اجاره کنم یا کلبه؟

 

اولین سوالی که برای ما هم پیش آمد این بود که ویلا اجاره کنیم یا کلبه. یکی از نکته‌های جالب ماسال این است که چه ویلا و چه کلبه در ییلاق‌های ماسال مثل اولسبلنگاه چوبی هستند. دلیلش این است که طبق قوانین این منطقه همه اقامتگاه‌ها باید از چوب درست شده باشند.

 

برای همین بیشتر وقت‌ها اجاره ویلا یا کلبه می‌تواند تجربه مشابهی داشته باشد. خیلی از کلبه های چوبی ماسال که وسط جنگل یا در کنار طبیعت هستند، دست کمی از ویلاها ندارند و امکانات بسیار عالی و مناسبی دارند. به خصوص که قبل از اجاره آنلاین ویلا و کلبه شما می‌توانید با مراجعه به بخش امکانات خیلی دقیق متوجه شوید که یک اقامتگاه چه چیزهایی دارد و چه چیزهایی کم دارد.

 

برای همین خیلی وقت‌ها بیشتر مهم است که شرایط را مشخص کنید. مثلا این که چند نفری دارید سفر می‌کنید؟ مثلا اول کار من و دوستانم سه نفر بودیم. ولی وقتی خبرش پیچید و یک هفته از تصمیمان گذشت، عملا پنج نفر شده بودیم! برای همین به جای اجاره کلبه در پینورست به این نتیجه رسیدیم که وقتش شده ویلا بگیریم. که البته خوشبختانه دست آخر با پیدا کردن یک کلبه حسابی جادار در وسط جنگل من موفق شدم به آرزوی اجاره کلبه برسم.

 

نکته دیگری که قبل از سفر به ماسال و اجاره کلبه باید توی ذهنتان باشد این است که، چقدر می‌خواهید در کلبه بمانید؟ مثلا گروه ما اهل طبیعت گردی بود. برای همین ما بیشتر وقت را در طبیعت و کنار صدای رودخانه و وسط جنگل می‌گذراندیم. 

787878

قبل از سفر به ماسال به این نکته‌ها توجه کنید

 

البته سفر به ماسال کار ساده‌ای نیست. تماشای این همه دیدنی جذاب سختی‌های خودش را هم دارد. اول از همه این که اگر اهل قدم زدن و ورزش نیستید بهتر است به دیدن شهرهای دیگری مثل رشت یا انزلی بروید. به هر حال در این شهرها هم کلبه های جنگلی بسیار زیبایی برای اجاره پیدا می‌شود.

نکته دوم این که ماسال با وجود زیبایی‌های بسیار زیادش، یک منطقه توریستی واقعی نیست و به آب لوله‌کشی، سیم‌کشی برق و سیستم فاضلاب دسترسی ندارد. برای همین باید برای شرایط کمی سنتی‌تر آماده شوید. مثلا برای آبی که از چشمه تأمین می‌شود،‌ برقی که برای استفاده از آن به موتور برق نیاز دارید و البته دستشویی بیرون از منزل.

 

در ضمن ماسال به خاطر ارتفاع زیادی که دارد بیشتر سال خنکی خودش را دارد. خوب است که با تجهیزات کامل سفر کنید و لباس گرم همراه داشته باشید.

 

اما اگر بتوانید این سختی‌های جزئی را تحمل کنید، شبیه این است که به سوئیس پا گذاشته‌اید و دارید در کوهپایه‌های زیبای آلپ قدم می‌زنید.

 

یک مورد دیگر این که حتما سعی کنید از غذاهای محلی این منطقه بچشید. به خصوص اگر قصدتان این است که سبک سفر کنید و حوصله تهیه غذا را هم کمتر دارید. معروف است که ماسال ده‌ها ییلاق دارد و هر ییلاق آن هم کباب و دستور تهیه کباب مخصوص به خودش را دارد. برای همین اگر گیاهخوار نیستید و کباب چنجه هم دوست دارید، به ماسال به چشم یک تجربه شکم‌گردی متفاوت نگاه کنید!

333

بهترین راه اجاره کلبه در ماسال به نظر من و دوستانم استفاده از پینورست بود. البته ما از یک مقاله در مورد بهترین اقامتگاه‌های ماسال به این سایت رسیدیم. با کمی بالا پایین کردن متوجه شدیم کدام اقامتگاه دلخواه ماست و با توجه به بودجه و امکاناتی که مد نظرمان داشتیم بهترین انتخاب را کردیم. خوبی پینورست این است که صفر تا صد اجاره اقامتگاه در آن آنلاین بود و با کمترین دردسر برنامه یک سفر رویایی را ریخیتیم.

 

* مطلب فوق رپرتاژ اگهی می باشد و سایت خبری ستاره پارسی مسئولیتی بابت آن ندارد 


کپی لینک کوتاه خبر: https://setareparsi.com/d/459ao2