چهارشنبه 08 فروردین 1403 - 27 Mar 2024
تاریخ انتشار: 1401/07/05 17:47
امیرعبداللهیان | دیدار امیرعبداللهیان
کد خبر: 9691

امیرعبداللهیان با دبیرکل سازمان ملل دیدار کرد

وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران امروز سه شنبه با دبیرکل سازمان ملل در نیویورک دیدار و گفت‌وگو کرد.

به گزارش خبرنگار گروه سیاست خارجی خبرگزاری فارس، حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران که به منظور شرکت در پنجاه و هفتمین نشست مجمع عمومی سازمان ملل در نیویورک حضور دارد، امروز (سه شنبه) پنجم مهر ماه با «آنتونیو گوترش» دبیرکل سازمان ملل متحد دیدار و گفت‌وگو کرد.

امیرعبداللهیان و گوترش پیش از این نیز چندین بار تلفنی درباره تحولات منطقه‌ای و بین‌المللی و همچنین مذاکرات رفع تحریم‌ها گفت‌وگو کرده بودند. در آخرین گفت‌وگوی تلفنی گوترش با امیرعبداللهیان که به ابتکار دبیرکل سازمان ملل و در سوم شهریور ماه انجام شد،دبیرکل سازمان ملل ابراز امیدواری کرد که مذاکرات وین با حصول نتیجه رضایتبخش به پایان برسد.

به گزارش فارس، امیرعبداللهیان در مدت حضورش در نیویورک با مقامات و وزرای خارجه تعدادی از کشورها دیدار و گفت‌وگو کرده بود. وی امروز در کزارشی توئیتری درباره دیدارهای روز دو‌شنبه‌اش نوشت: امروز در نیویورک با وزرای خارجه اندونزی، اسلوونی، بلاروس، مالی،کوبا، برونئی، معاون امور بشردوستانه دبیرکل و‌ نماینده وی در امور سوریه دیدار و رایزنی داشتم. علاوه بر آن به سؤالات رادیو NPR آمریکا پاسخ دادم.ابعاد مداخله خارجی در تحریک به آشوب و برهم زدن نظم عمومی در ایران را هم بیان کردم.

امیرعبداللهیان پیش از این نیز با وزرای خارجه سوئد، نروژ، هلند، سوریه، عراق، کویت، امارات، لبنان، موریتانی، قطر، اردن، ونزوئلا، برزیل، نیکاراگوئه، سریلانکا و ... نیز دیدار و گفت‌وگو کرده بود.

گفتنی است، آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهور کشورمان نیز در سفرش به نیویورک با گوترش دیدار کرده بود.


کپی لینک کوتاه خبر: https://setareparsi.com/d/4vwpp2