پنج‌شنبه 09 فروردین 1403 - 28 Mar 2024
تاریخ انتشار: 1401/11/12 11:15
خودرو | چنگان | خودرو چینی
کد خبر: 13230

خودرو های چینی چشم نواز وارد بازار میشوند! | خودروهای چانگان تا دو هفته آینده عرضه میشوند؟

براساس مذاکرات وزارت صمت با سازمان بورس برای حل مشکل عرضه خودروهای وارداتی در بورس، احتمالا ظرف دو هفته آینده خودروهای چانگان وارداتی در بورس کالا عرضه شوند و بخش اول این خودروها تا پایان سال وارد کشور خواهد شد.

به گزارش ستاره پارسی: با توجه به بررسی‌های انجام شده به نظر می‌رسد ظرف دو هفته آینده خودروهای چانگان وارداتی در بورس کالا عرضه شوند. با این وجود بورس کالا شرایطی را در مورد تضمین تامین کالا دارد که مورد تاکید سازمان بورس است. 

در خصوص عرضه خودروهای خارجی از این نظر که ریسک تامین وجود دارد سازمان بورس ایراداتی را به آن وارد می‌داند.

سید رضا فاطمی امین وزیر صمت  در گفتگویی در این خصوص گفت: در حال رایزنی با مقامات سازمان بورس هستیم تا به راه حلی در خصوص عرضه خودروهای وارداتی برسیم.

لازم به ذکر است که روز گذشته نیز مجید عشقی رییس سازمان بورس گفته بود اگر تحویل خودروهای خارجی به موقع انجام نشود ایجاد مشکل خواهد کرد، در نتیجه باید به نحوی ریسک عرضه مدیریت شود.  اگر مدلی از سوی وزارت صمت ارائه شود که ریسک عرضه را از بین ببرد، بورس با آن موافقت خواهد کرد.

با توجه به این اظهارات در صورتی که مسئله مدل عرضه خودروها بین وزارت صمت و سازمان بورس حل شود، بزودی شاهد عرضه خودروهای خارجی در بورس کالا خواهیم بود.

ورود اولین محموله چانگان‌ها به کشور تا پایان سال

گفتنی است، براساس پیگیری‌های انجام شده قرار است تا اولین بخش از محموله خودروهای چانگان وارداتی تا پایان سال وارد کشور شود.

 

/منبع اسب بخار


کپی لینک کوتاه خبر: https://setareparsi.com/d/4bdl53