دوشنبه 27 فروردین 1403 - 15 Apr 2024
تاریخ انتشار: 1399/05/20 16:23
کد خبر: 3842

مرگ کارتن خواب های آبادان جنجالی شد / علت مرگ چیست؟! + فیلم

بیژن ربیعی ، معاون سیاسی اجتماعی فرمانداری ویژه آبادان در حالی خبر مرگ کارتن خواب ها در این شهرستان را تکذیب می کند که ده ها کارتن خواب در پارک کناری فرمانداری ویژه آبادان روز و شب شان راسپری می کنند.

مرگ  چندین  معتاد  متجاهر و  کارتن خواب  در شهرستان  آبادان  و در وضعیت کرونا باعث نگرانی شدید شهروندان شده بود.

بیژن ربیعی معاون سیاسی اجتماعی فرمانداری ویژه  آبادان  در گفتگو با خبرگزاری صدا و سیمای مرکز آبادان گفته بود : خبر با مضمون فوت افراد  کارتن خواب  بر اثر گرمای هوا در آبادان صحت ندارد.

وی اظهار داشته بود که تعدادی جسد مجهول‌الهویه در  سردخانه‌ آبادان  نگهداری می شود که مربوط به ماه ها و هفته‌های گذشته است و ممکن است به دلایل مختلف فوت شده باشند.

 

 

آیا کارتن خواب های آبادان در اثر گرمازدگی کشته شدند؟

این درحالی است که یک منبع آگاه به خبرنگار  رکنا  گفت : با توجه به اینکه در برخی از ساعات روز گرمای آبادان بیش از 50 درجه سانتیگراد است و کارتن خواب ها نیز مکان یا سرپناهی ندارند ممکن است این امر باعث مرگ آنها در روزهای گرم تابستان شده باشد.

در هفته  گذشته نیز پیدا شدن چند جسد و مرگ مشکوک در نقاط مختلف شهر به پلیس آبادان مخابره شده بود و پلیس این موضوع را تایید کرده و گفته است که اجساد متعلق به افراد بی خانمان و  کارتن خواب  است که اکثر آنها مجهول الهویه هستند.

پلیس اعلام کرده که آنها به دلیل نامعلومی فوت کرده اند و احتمال آن می رود که با توجه به  گرمای شدید  هوا این  کارتن خواب ها  به این دلیل  فوت  کرده باشند و یا اینکه این افراد به دلیل بیماری  کرونا  یا مصرف بیش از حد مواد مخدر یا هر مورد دیگری به کام مرگ فرورفته اند.

پس از ادعاهای مسئولان آبادان درخصوص مرگ  کارتن خواب ها  خبرنگار رکنا در تحقیقات میدانی پی به آن برد که در پارک کنار خود فرمانداری ویژه آبادان تعداد زیادی  کارتن خواب  شب و روزشان را سپری می کنند و صدها کارتن خواب دیگر نیز در 3 ایستگاه پائین تر از فرمانداری آبادان بصورت شبانه روزی درکنار سگ ها زندگی می کنند.

افراد بی خانمان و  کارتن خواب  که اکثرشان معتاد هستند در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار  رکنا  اظهار کردند که قبل از شیوع کرونا مکان هایی در این شهرستان برای اسکان شان وجود داشت اما باتوجه به سختگیری های ماه های گذشته و کمبود یا نبودن مکانی مناسب  کارتن خواب ها  و  معتادان متجاهر  به دلیل گرما در این شهر حال و روزشان خوب نیست.

آنها در گفتگو می گویند : جا برای اسکان دادن مان نیست و اگر باشد باید مدارک شناسایی یا نامه از برخی از نهادهای خاص ببریم که هیچ کس به ما نامه نمی دهد و این بیشتر شباهت به یک شوخی یا دنبال نخود سیاه فرستادن دارد.

 

بهزیستی قدمی برای کارتن خواب ها برنداشته است

آنها می گفتند که بهزیستی برایشان حتی یک قدم هم برنداشته و این یک حقیقت است که برخی از سازمان ها برای ساماندهی  کارتن خواب ها  شانه خالی می کنند و به جز تکذیب حقایق کار دیگری بلد نیستند.

یک ادعای عجیب از زبان یک  کارتن خواب  مطرح شده بود که گفته بود : به دلیل گرمای زیاد و کم طاقت شدنم اقدام به خودکشی کردم ولی بخت با من یار نبود و به زندگی بازگشتم.

مسئولان آبادان درحالی گرمای هوا را بی ارتباط با مرگ  کارتن خواب ها  می دانند که مرگ در گرمای هوا کاملا علمی و پزشکی است .

حمله  گرمازدگی  شدیدترین شکل گرمازدگی است که میزان مرگ و میر 30 تا80 درصد است که اگر درمانی صورت نگیرد در 100 درصد بیماران به مرگ می‌انجامد.

گرمازدگی  طیفی از بیماری‌هاست که می‌تواند چنان جزئی باشد که حتی پزشک نتواند تشخیص درست و قطعی بدهد یا آنقدر شدید باشد که زندگی فرد را در معرض خطر قرار دهد.

در افرادی که با گرما برخورد می‌کنند در مراحل اولیه ممکن است دچار افت هوشیاری ناگهانی شوند. این بیماران یکباره زمین خورده و اگر نشسته باشند روی صندلی حال شان بد شده و از هوش می‌روند. علت بروز این اثر گرمایی کاهش فشار خون ناشی از گشاد شدن عروق پوستی و از دست رفتن آب در بدن است.

پزشکان می گویند علائم در حمله  گرمازدگی  گاهی مشابه با افراد مبتلا به  سکته مغزی  است. انواعی از مسمومیت‌ها دارای علائمی مشابه هستند که باید آنها را هم در نظر داشت.

پزشکان می گویند بیماران گرمازده حتما باید به بیمارستان منتقل شوند. متأسفانه با توجه به معضلاتی که در شهرستان آبادان وجود دارد مسئولان امر در این شهرستان تنها راه خروج از مشکلات را تکذیب واقعیت های پیش روی خود می بینند تا از جانب مسئولان کشوری مورد مواخذه قرار نگیرند و جایگاهشان تضعیف نشود.

 

منبع:رکنا


کپی لینک کوتاه خبر: https://setareparsi.com/d/2rzrb4