سه‌شنبه 04 اردیبهشت 1403 - 23 Apr 2024
تاریخ انتشار: 1401/11/07 11:26
کد خبر: 13082

ویزای کار رومانی برای کارگران ساده و نیمه ماهر | کارگر ساده در رومانی بدون مدرک زبان!

کشور ما پر است از کارگران زحمتکشی که با حداقل حقوق، خود و خانواده‌شان را سر و سامان می‌دهند. احتمالا بسیاری از این کارگران بارها به مهاجرت فکر کرده‌اند اما تصور می‌کنند که راهی برای مهاجرت ندارند. کشور رومانی موقعیت شغلی مناسبی برای این دسته از کارگران فراهم کرده است.

کشور ما پر است از کارگران زحمتکشی که با حداقل حقوق، خود و خانواده‌شان را سر و سامان می‌دهند. احتمالا بسیاری از این کارگران بارها به مهاجرت فکر کرده‌اند اما تصور می‌کنند که راهی برای مهاجرت ندارند. کشور رومانی موقعیت شغلی مناسبی برای این دسته از کارگران فراهم کرده است. آنها می‌توانند برای ویزای کار رومانی به عنوان کارگر ساده یا کارگر نیمه ماهر اقدام کنند. دریافت ویزای کار رومانی برای کارگر ساده و نیمه ماهر این امکان را فراهم می‌کند که فرد در این کشور مشغول کار شود، درآمد ارزی داشته باشد و اقامت رومانی بگیرد. کارگران در صورت تمایل می‌توانند برای خانواده‌شان نیز ویزای همراه بگیرند تا همراه خانواده در رومانی اقامت کنند. اگر چنین موقعیتی مد نظر شماست، و علاقه دارید بیشتر راجع به ویزای کار رومانی اطلاعات کسب کنید، با ما در این مقاله همراه باشید.

 

ویزای کار رومانی برای کارگر ساده و نیمه ماهر

مباحثی که در این نوشتار بررسی می گردد:

  • کشور زیبای رومانی کجاست؟
  • ویزای کار کارگر ساده و نیمه ماهر؛ مهاجرت بدون مدرک زبان!
  • به عنوان کارگر چه فرصت شغلی برای من وجود دارد؟
  • آیا باید نگران محل اسکان خود باشم؟
  • آیا می‌توانم خانواده‌ام را همراه خودم ببرم؟
  • چقدر زمان می‌برد تا کارت اقامتم را دریافت کنم؟
  • حقوق کارگران در رومانی چقدر است؟
  • چقدر زمان می‌برد تا ویزای کار رومانی را دریافت کنم؟
  • چطور ویزای کار رومانی را دریافت کنم؟
  • هزینه‌های مهاجرت به رومانی از طریق اخذ ویزای کار برای کارگران ساده و نیمه ماهر چقدر است؟
  • جمع بندی

 

کشور زیبای رومانی کجاست؟

رومانی کشوری است در جنوب شرقی اروپا و پایتخت آن بخارست است. رومانی از غرب با مجارستان و صربستان و از شمال شرقی و شرق با مولداوی و اوکراین همسایه است. بلغارستان نیز دیگر همسایه این کشور در جنوب آن است. این کشور همچنین به ساحل زیبای دریای سیاه نیز متصل است.

رومانی نهمین کشور اتحادیه اروپا از نظر مساحت، و با جمعیت ۱۹٫۲ میلیون نفری، هفتمین کشور این اتحادیه از حیث جمعیت است. پایتخت و بزرگ‌ترین شهر آن بخارست، ششمین شهر بزرگ اتحادیه اروپا است. با توجه به اینکه رومانی به عضویت اتحادیه اروپا و سازمان ناتو در آمده و دروازه اتصال رومانی با سایر نقاط اروپا بازتر شده است، بخشی از مردم این کشور توانسته‌اند در سایر نقاط اروپا زندگی کنند. با این شرایط، بخشی از نیروی کار رومانی از این کشور خارج شده و حالا فضا برای کار در این کشور نسبت به گذشته آماده‌تر شده است. رومانی با توجه به قوانین جدید کار در این کشور و نیز اعطای ویزای کار به کارگران، به مقصدی جذاب برای کارگران غیر اروپایی تبدیل شده است. واحد پول این کشور «لئو» بوده و هر لئوی رومانی حدودا معادل ۸۰۰۰ تومان ایران است.

 

ویزای کار رومانی برای کارگر ساده و نیمه ماهر؛ مهاجرت بدون مدرک زبان!

در اغلب روش‌های مهاجرتی، اولین قدم برای مهاجرت و اقامت در کشورهای خارجی، کسب مدرک زبان است. شاید برای دانشجویان و جوانان اخذ مدرک زبان کار سختی نباشد، اما برای کارمندان و کارگرانی که سن و سالی دارند و ساعت‌های زیادی از روز را مشغول کارند، آموختن یک زبان جدید کار دشواری به نظر می‌رسد. بنابراین بسیاری از این افراد قید مهاجرت را می‌زنند و حتی به آن فکر نمی‌کنند. اما حسرت کسب درآمد با معیار جهانی و داشتنِ درآمد دلاری و یورویی آنها را آزرده می‌کند.

اما اگر شما هم به فکر مهاجرت هستید، اگر درآمد یورویی را ترجیح می‌دهید و اگر امکان یادگیری زبان خارجی را ندارید، این مقاله را به دقت بخوانید. کشور زیبای رومانی با آب و هوای فوق‌العاده به خصوص در بهار و پاییز، امکان اقامت و اخذ ویزای کارگری را برای شما و خانواده‌تان فراهم کرده است.

 

با گرفتن ویزای کار رومانی به عنوان کارگر چه فرصت شغلی برای من وجود دارد؟

با توجه به اینکه رومانی بعد از پیوستن به اتحادیه اروپا، در مسیر توسعه و بهبود وضعیت اقتصادی و صنعتی است، فرصت‌های شغلی فراوانی در کارخانجات این کشور ایجاد شده است. کارخانه‌هایی نظیر کارخانه در و پنجره سازی، کارخانه تولید پلاستیک، کارخانه بازیافت ضایعات و… کارگران می‌توانند ضمن دریافت اقامت کشور رومانی، در کارخانه‌های پر تعداد این کشور مشغول کار شوند و حین کار و زندگی رفته رفته زبان رومانیایی را نیز بیاموزند.

علاوه بر درآمد یورویی، بهبود سطح زندگی کارگری و نیز طبیعت و شهرهای زیبای رومانی و برخی دیگر از کشورهای اتحادیه اروپا نیز در دسترس کارگرانی است که در رومانی کار و اقامت دارند.

 

آیا بعد از گرفتن ویزای کار رومانی باید نگران محل اسکان خود باشم؟

خیر! از زمان استخدام و شروع به کار در کارخانه، مدیران مجموعه محل اسکان را برای همه کارگران فراهم می‌کنند. شما می‌توانید بدون نگرانی از پرداخت اجاره بها و یافتنِ خانه، در اماکن مسکونی کارگری اقامت کنید. البته اگر تمایل داشتید که محل زندگی مستقل خود را داشته باشید، امکان اجاره منزل مسکونی نیز برای شما مهیاست.

 

آیا می‌توانم خانواده‌ام را همراه خودم ببرم؟

بله! بعد از دریافت کارت اقامت رومانی، در صورتی که متأهل باشید و خانه مستقل اجاره کرده باشید، می‌توانید برای همسر و فرزندان خود نیز دعوتنامه بفرستید. خانواده شما نیز می‌توانند در کنار شما در این کشور زیبا زندگی کنند.

 

چقدر زمان می‌برد تا کارت اقامتم را دریافت کنم؟

از زمان ورود شما به رومانی و شروع به کارتان، حدود سه ماه زمان لازم است تا کارت اقامتتان را دریافت کنید. بعد از آن می‌توانید برای خانواده خود نیز دعوتنامه بفرستید و آنها را در کنار خودتان داشته باشید.

 

حقوق کارگران در رومانی چقدر است؟

به طور معمول حقوق دریافتی کارگران در رومانی بین ۷۰۰ تا ۸۰۰ یورو است. لازم است بدانید حق بیمه و مالیات کارگران توسط کارفرما پرداخت می‌شود و رقم مذکور رقم خالص دریافتی کارگر خواهد بود. نکته حائز اهمیت در مورد کشور رومانی این است که نرخ تورم در این کشور بسیار پایین‌تر از ایران است. تا پیش از پاندمی کرونا، تورم این کشور حدود ۷ تا ۸ درصد بود. هرچند که بعد از شیوع ویروس کویید و بحران اقتصادی در جهان، تورم این کشور تا ۱۵ درصد افزایش یافت، اما در سال جاری این رقم تحت کنترل بوده و رفته رفته رو به کاهش است. با این حال، تورم ۱۵ درصدی نیز بسیار پایین‌تر از تورم جاری در ایران است. همچنین ثبات نسبی اقتصادی در این کشور، به شهروندان کمک می‌کند تا بتوانند برنامه‌ریزی دقیق‌تری روی دستمزد و هزینه‌های زندگی‌شان داشته باشند.

 

چقدر زمان می‌برد تا ویزای کار رومانی را دریافت کنم؟

در شرایط عادی و اگر اتفاق پیش‌بینی‌ نشده‌ای رخ ندهد، از زمان ثبت قرارداد با موسسه مهاجرتی رسا، تا زمان اخذ ویزای کار رومانی برای کارگران، حدود شش تا هشت ماه زمان لازم است. در طی این پروسه شش تا هشت ماهه، کارشناسان مجرب موسسه مهاجرتی رسا با شما در ارتباط خواهند بود و شما را در جریان روند دریافت ویزای رومانی خواهند گذاشت.

 

چطور ویزای کار رومانی را دریافت کنم؟

برای دریافت ویزای کار رومانی، تنها کافی است با کارشناسان موسسه مهاجرتی رسا به شماره تلفن ۷۵۴۵۱-۰۲۱ تماس بگیرید. مراحل کار بسیار ساده خواهد بود:

 

قدم اول:

در قدم اول، شما باید در موسسه مهاجرتی رسا حاضر شوید تا مشاوران ما جلسه معارفه و آشنایی با شما برگزار کنند. در این جلسه اطلاعات سنی، شغلی، وضعیت تأهل و سایر اطلاعات لازم برای اخذ ویزای کار رومانی به عنوان کارگر ساده و نیمه ماهر از شما دریافت خواهد شد.

 

قدم دوم:

بعد از معارفه و دریافت اطلاعات، همکاران ما قراردادی رسمی را با شما منعقد می‌کنند تا بتوانند به نمایندگی از شما روند اخذ ویزای کار رومانی را پیش ببرند. موسسه رسا از طریق شرکت‌های همکار در رومانی، برای شما دعوتنامه کاری تهیه خواهد کرد.

 

قدم سوم:

بعد از دریافت دعوتنامه، موسسه روند اخذ ویزای کار برای کارگران ساده و نیمه ماهر از سفارت رومانی را آغاز خواهد کرد. بدیهی است که این پروسه، از اخذ دعوتنامه تا اخذ ویزای کار رومانی، به سبب مراحل اداری موجود، مستلزم طی چند ماه زمان خواهد بود. در این مدت، همکاران ما قطعا شما را در جریان روند امور گذاشته و با شما در ارتباط خواهند بود تا از روند امور اخذ ویزا آگاه شوید.

 

قدم چهارم:

بعد از اخذ ویزا، شما به رومانی سفر خواهید کرد و در کارخانه مشغول به کار خواهید شد. بعد از ورود شما به رومانی، طی سه ماه کارت اقامت خود را دریافت می‌کنید. ضمنا مجددا یادآوری می‌کنیم که مالیات و حق بیمه کارگران طبق قانون توسط کارفرما پرداخت خواهد شد و از این بابت مبلغی از حقوق کارگر کسر نمی‌شود.

 

هزینه‌های مهاجرت به رومانی از طریق اخذ ویزای کار برای کارگران ساده و نیمه ماهر چقدر است؟

هزینه پروسه مهاجرت شما ۵۱۰۰ یورو خواهد بود. این مبلغ بابت پیگیری امور مربوط به اخذ ویزای شما توسط موسسه مهاجرتی رسا و در سه قسط ۱۷۰۰ یورویی و طی شش تا هشت ماه دریافت خواهد شد:

  • قسط اول: ۱۷۰۰ یورو؛ هنگام عقد قرارداد با موسسه
  • قسط دوم: ۱۷۰۰ یورو؛ بعد از دریافت دعوتنامه کار در کارخانه
  • قسط سوم: ۱۷۰۰ یورو؛ هنگام دریافت ویزای کار رومانی و پیش از سفر

 

جمع بندی:

اگر مهاجرت به این کشور اروپایی و اخذ ویزای کار رومانی در قالب کارگر ساده و نیمه ماهر، بدون نیاز به مدرک زبان، مورد توجه شما قرار گرفته است، کافی است با موسسه مهاجرتی رسا تماس بگیرید تا مشاوران موسسه رسا اطلاعات و جزئیات بیشتر را با شما در میان بگذارند.

همچین اگر مهاجرت به رومانی برای شما جذاب است اما دارای تخصص حرفه‌ای یا تحصیلات مهندسی هستید و یا علاقمندید که کسب و کار یا استارت آپ شخصی خودتان را در رومانی داشته باشید، یا اینکه از تمکن مالی خوبی برخوردار هستید و می‌توانید از عهده مخارجتان در یک کشور اروپایی بربیایید، و تمایل دارید که کارت اقامت رومانی زیبا و تاریخی را در جیبتان داشته باشید، پیشنهاد می‌کنیم مقاله ویزای کار آزاد رومانی | اقامت در رومانی بدون جاب آفر را مطالعه بفرمایید. موسسه رسا پیشنهاد ویژه‌ای برای مهاجرت شما خواهد داشت.


کپی لینک کوتاه خبر: https://setareparsi.com/d/4jo8e3