پنج‌شنبه 30 فروردین 1403 - 18 Apr 2024
تاریخ انتشار: 1401/11/24 08:44
در راستای عمل به وظیفه نظارتی مجلس:
کد خبر: 13570

تحقیق و تفحص از صنایع شیر ایران آغاز شد

عضو کمیسیون تلفیق بودجه ۱۴۰۱ مجلس شورای اسلامی، بررسی گردش مالی و گله‌مندی‌های سطوح مختلف از مدیریت صنایع شیر ایران به همراه دغدغه‌های دامداران را از جمله عواملی عنوان کرد که زمینه‌ساز موضوع تحقیق و تفحص از این شرکت در مجلس شورای اسلامی ایران شده است.

محمد صفری عضو کمیسیون امور داخلی و شوراهای کشور درباره مسئله تحقیق و تفحص از صنایع شیر ایران در یک گفت‌وگوی اختصاصی به خبرنگار شما و اقتصاد، گفت: یکی از موضوعاتی که گزارشات آن به طور موثق به ما رسید مسئله تحقیق و تفحص از صنایع شیر ایران از شرکت‌های وابسته به صندوق بازنشستگی کشور بود که به عنوان قله اقتصادی بسیار بزرگ کشور محسوب می‌شود.

نماینده شهرستان‌های رودسر و املش در مجلس شورای اسلامی ایران، افزود: با توجه به گزارشات مستندی که به دست ما رسید و با مشارکت چندنفر از نمایندگان مجلس با ورود به موضوعات مطرح شده، قرار شد تا مسئله تحقیق و تفحص از صنایع شیر ایران را در مجلس شورای اسلامی آغاز کنیم.

وی با بیان اینکه علیرغم وجود گردش ‌مالی در صنایع شیر ایران، گله‌مندی‌هایی از مدیریت آن مطرح است، اضافه کرد: گله‌هایی که در سطوح مختلف و حتی رده‌های پایین وجود دارد، این موارد به همراه دغدغه و نگرانی‌هایی که در برخی از تعاونی‌های دامداران وجود دارد یک جمع‌بندی را در دسترس ما قرار داد که بر این اساس قرار شد مسئله تحقیق و تفحص از صنایع شیر ایران در مجلس شورای اسلامی آغاز شود.

محمد صفری، تقنین و نظارت بر حسن اجرای قانون را دو وظیفه‌ای عنوان کرد که بر عهده نمایندگان مجلس است. 

عضو کمیسیون امور داخلی و شوراهای کشور با استناد به وظایف مطروحه، فعالیت مجلس را در رأس امور مطرح کرد و گفت: در همین رابطه مسئله تحقیق، تفحص و نظارت میدانی بر روی دستگاه‌ها یکی از وظایف و اختیاراتی است که نمایندگان مجلس دارند. لذا نمایندگان مجلس موظف هستند براساس مستندات موضوعات مربوط به شکل‌گیری فسادهای برخی از نهادهای وابسته به دولت را دنبال بکنند تا منافذ فساد هر چه سریعتر بسته شود.

وی مسئله تحقیق و تفحص را موضوعی عنوان کرد که باید به طور دقیق و مشخص پیگیری شود و تا حصول نتیجه نهایی نمی‌توان نامی را در این مرحله ذکر کرد که پس از شفاف شدن موضوع، نقش افراد و منافذ فساد، مابقی کار برعهده نهادهای قضایی است تا براساس مستندات موجود پیگیری‌های آتی را انجام بدهند.

صفری در پایان با بیان اینکه دولت سیزدهم یک دولت مردمی و فسادستیز است، گفت: انتظار داریم که دولت در این موضوعات پیشقدم بشود که از دغدغه‌های مردم همیشه بوده و هست. بحث فساد اداری در کشور ما متاسفانه مبتلاست و مجلس هم با توجه به رویکرد جهادی و انقلابی خود و همسویی با دولت تلاش می‌کند تا از فسادهای اینچنینی جلوگیری کند.

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://setareparsi.com/d/4yldm3