پنج‌شنبه 30 فروردین 1403 - 18 Apr 2024
تاریخ انتشار: 1401/11/26 14:47
مروری بر مهم‌ترین نقش‌های احمد مهرانفر به بهانه حضور در سریال آکتور:
کد خبر: 13643

سیر تکامل ارسطو عامل تا رسیدن به مرتضی در آکتور

می‌توان به طور قطع درباره کارنامه کاری احمد مهرانفر این نکته را متذکر شد که او پله پله و با اتکا به توانایی‌های خودش توانست در زمینه بازیگری پیشرفت کند و جای خودش را در پروژه‌های مطرح سینمایی و سریالی باز کند.

به گزارش ستاره پارسی به نقل از شمانیوز: می‌توان به طور قطع درباره کارنامه کاری احمد مهرانفر این نکته را متذکر شد که او پله پله و با اتکا به توانایی‌های خودش توانست در زمینه بازیگری پیشرفت کند و جای خودش را در پروژه‌های مطرح سینمایی و سریالی باز کند. بازیگری که به صورت تدریجی جایگاه بالایی در میان انتخاب‌های کارگردان‌ها پیدا کرد و در هر پروژه‌ای احتمالا جزو انتخاب‌های اول کارگردان‌ها برای حضور در پروژه‌هایشان است. همین اتکای مهرانفر به توانایی‌های بازیگری‌اش باعث شده است که وقتی به کارنامه کاری‌اش نگاه می‌کنیم کلکسیونی از نقش‌های متفاوت و جالب می‌بینیم که نشان از هوش او در انتخاب نقش‌های مختلف دارد. به بهانه حضورش در سریال آکتور و در نقش مرتضی به کارگردانی نیما جاویدی که این روزها از فیلیمو پخش می‌شود نگاهی انداختیم به مهم‌ترین فیلم‌های کارنامه کاری احمد مهرانفر.

 

مجموعه سریال پایتخت | سیروس مقدم

بدون شک نقطه عطف کارنامه کاری مهرانفر حضور در مجموعه سریال پایتخت است که در 6 فصل و در دهه 90 تولید و پخش شد. زوج او و محسن تنابنده در نقش‌های ارسطو عامل و نقی معمولی یکی از درخشان‌ترین شخصیت‌های تاریخ تلویزیون ایران هستند که توانستند خاطرات خوشی را برای مخاطب به ارمغان بیاورند. کاراکتر ارسطو عامل یک جوان اهل یکی از روستاهای استان مازندران است که بلندپروازی و به روز بودنش در جامعه امروزی باعث شده است همواره در میان خانواده خود در شرایط اجتماعی بهتری قرار بگیرد. احمد مهرانفر با درک درست این شخصیت توانست در طول 6 فصل روند رشد و تغییر رفتارهای ارسوط را به خوبی بازی کند و مخاطب را با خود نزدیک به یک دهه همراه کند.

 

سریال شاهگوش | داود میرباقری

سریال کمدی شاهگوش به کارگردانی داود میرباقری سال 92 با انبوهی از بازیگران مطرح ساخته و پخش شد. این سریال که در نمایش خانگی تولید شده بود روایتی متفاوت از یک کلانتری را روایت می‌کرد و مهرانفر با بازی در نقش صولت خنجری سرباز و آبدارچی کلانتری به خوبی از پس یک بازی متفاوت برآمده و جزو چهره‌های شاخص سریال شاهگوش بود.

 

فیلم آتش بس | تهمینه میلانی

حضور کوتاه مهرانفر در نقش یک ترنس که می‌خواهد تغییر جنسیت دهد در مطب دکتر روانشناس یکی از شیرین‌ترین کاراکتر‌هایی بود که او در کارنامه بازیگری‌اش بازی کرده است. کاراکتر دلارام بدون آنکه بخواهد افرادی که احساس می‌کنند نیازمند تغییر جنسیت هستند را مسخره کند در قالب کمدی سعی می‌کند مشکلات و مصائب این افراد را مطرح کند. با اینکه حضور مهرانفر در فیلم تهمینه ملانی کوتاه بود اما هنوز هم می‌توان این نقشش را جزو آثار ماندگار کارنامه‌اش یادآوری کرد.

 

خجالت نکش | رضا مقصودی

خجالت نکش ساخته رضا مقصودی روایتی شیرین از یک دغدغه بسیار ساده برای یک خانواده روستایی است. مهرانفر در نقش قنبر پیرمردی ساده دل روستایی است که در سن پیری همسرش باردار شده و با وجود آنکه فرزندانش همراه با عروس و داماد به خانه‌شان آمده‌اند آن‌ها فرزند جدیدی به دنیا آورده و تلاش می‌کنند به خاطر حفظ آبرو میان اهالی روستا و فرزندانشان این فرزند خردسال را پنهان کنند. یک کمدی شوخ و خانوداگی که لحظات خوبی را رقم می‌زند و مخاطب از دیدن بازی احمد مهرانفر در نقش قنبر لذت می‌برد.

 

ماجرای نیمروز | محمدحسین مهدویان

تریلر سیاسی جذاب و دیدنی محمدحسین مهدویان از رخدادهای ابتدای انقلاب اسلامی و ماجراهای ترورهای گروهک منافقین در آن مقطع یکی از متفاوت‌ترین حضورهای احمد مهرانفر را در قامت نقش رحیم رقم زد. سرپرست گروه اطلاعاتی سپاه پاسداران که همراه با تیمش تلاش می‌کنند سرکرده‌های گروهک منافقین را پیدا کنند اما در این میان حوادث ناگورای همچون بمب‌گذاری دفتر حزب جمهوری و ترور رئیس جمهور و نخست‌وزیر باعث شد شرایط کشور بحرانی شود. احمد مهرانفر با درک درست از نقش رحیم کاراکتری را ترسیم کرد که در مدار منطق و هوشمندی تلاش می‌کند با کمترین میزان خطا بهترین بهره را از مقابله با حوادث ناگوار بگیرد.

 

اسب حیوان نجیبی است | عبدالرضا کاهانی

کمدی گروتسک کاهانی با حضور تعدادی از چهره‌های مطرح سینما آنقدر در زمان خودش در میان علاقمندان سینما سر و صدا کرد که هنوز هم تصاویر سکانس‌های متعدد آن در ذهن مانده است. احمد مهرانفر در نقش یک راننده تاکسی که وسواس زیادی روی ماشینش دارد در یک شب طولانی شاهد رفتارهای یکسری رفیق است که گرفتار یک افسر پلیس قلابی شده‌اند.


کپی لینک کوتاه خبر: https://setareparsi.com/d/4vbwn2