شنبه 25 فروردین 1403 - 13 Apr 2024
تاریخ انتشار: 1401/11/25 20:30
کد خبر: 13604

مهاجرت کادر درمان به عمان | مهاجرت پزشکان به عمان

مهاجرت کادر درمان به عمان چه مزایا و شرایطی دارد؟ در این مقاله با مهاجرت کادر درمان و مهاجرت پزشکان به عمان آشنا خواهید شد .

مهاجرت کادر درمان به عمان چه مزایا و شرایطی دارد؟ در این مقاله با مهاجرت کادر درمان و مهاجرت پزشکان به عمان آشنا خواهید شد . مدتی است که برخی از کشورهای جهان مانند کشور عمان با کمبود نیروی مجرب در زمینه پزشکی روبه‌رو شده‌اند. این موضوع در عمان باعث شده که دولت این کشور، برای رفع نیاز به نیروی درمانی،‌ تصمیم به استخدام کادر درمانی از خارج کشور بگیرد. این اتفاق، باعث ایجاد فرصتی طلایی برای کادر درمان واجد شرایط در ایران که تصمیم به مهاجرت دارند، شده است. گروه‌های درمانی پزشکان، دندانپزشکان، داروسازان، پیراپزشکان و پرستاران می‌توانند با ارسال رزومه کاری خود به خدمات درمانی عمان، ویزای کار این کشور را دریافت کنند و از طریق جاب آفر به عمان مهاجرت کنند. اگر به مهاجرت کادر درمان به عمان علاقه‌مند هستید، این مقاله را دنبال کنید.

مهاجرت پزشکان به عمان از طریق پیشنهاد شغلی یا جاب آفر معمولا با مزایا و درآمد بالایی همراه است و زندگی ایده‌آلی را برای شما به ارمغان می‌آورد. پس اگر دوست دارید با این فرصت مناسب بیشتر آشنا شوید،‌ در ادامه این مطلب با ما همراه باشید.

 

مهاجرت کادر درمان به عمان و پیش‌نیازهای لازم برای آن

ارزیابی مدارک (دیتافلو)
حال که به مهاجرت کاری به عمان علاقه‌مند شده‌اید،‌ بهتر است با اصلی‌ترین پیش‌نیازهای آن آشنا شوید. برای دریافت ویزای کاری عمان لازم است که قبل از هر کاری رزومه و مدارک خود را برای ارزیابی به وزارت بهداشت عمان ارسال کنید. ارزیابی مدرک گروه پزشکی و پیراپزشکی در عمان، دیتافلو (dataflow) نام دارد. در این پروسه ارزیابی، کلیه مدارک تحصیلی مثل دانش‌نامه، ریز نمرات، سوابق شغلی مانند گواهی کار، پروانه دائم، پروانه مطب و سایر اطلاعات مربوط به رزومه کاری بررسی می‌شود. کل پروسه دیتافلو تقریبا ۲ الی ۳ ماه زمان می‌برد و در صورت واجد شرایط بودن فرد متقاضی و تایید شدن توسط وزارت بهداشت عمان، می‌توانند از نظر تخصصی و مهارتی اجازه کار در عمان داشته باشند.

 

شرکت در آزمون پرومتریک

پیش‌نیازهای مهاجرت کادر درمان به عمان در ارزیابی دیتافلو به اتمام نمی‌رسد؛ بلکه تمام متقاضیان برای دریافت ویزای کاری عمان، باید در آزمونی به نام پرومتریک شرکت کنند. این آزمون که برای تفکیک کردن نیروهای مجرب کادر درمان طراحی شده،‌ یک آزمون حضوری است و به زبان انگلیسی برگزار می‌شود. پرومتریک در اکثر کشورهای دنیا برگزار می‌شود،‌ اما متاسفانه در ایران مرکز پرومتریک وجود ندارد؛ از همین رو، بهترین گزینه‌ برای شرکت در این آزمون، کشورهای همسایه هستند. این آزمون به صورت تستی برگزار می‌شود و نسبت به نوع رشته داوطلبان از ۱۰۰ الی ۱۵۰ سوال برخوردار است. برای قبولی در این آزمون،‌ داوطلبان بسته به نوع رشته، باید حداقل به ۵۰ الی ۶۰ درصد سوالات پاسخ صحیح دهند.

باید اضافه کنیم که همه متقاضیان جاب آفر کادر درمان، نیاز به شرکت در آزمون پرومتریک ندارند. رشته‌های تکنسین اتاق عمل و هوشبری بدون نیاز به شرکت در آزمون،‌ می‌توانند تنها با تاییدیه ارزیابی دیتافلو، ویزای کار عمان را دریافت و به این کشور مهاجرت کنند. علاوه بر این دسته،‌ پزشکان متخصصی که چندین سال سابقه کار در حوزه تخصصی خود را دارند،‌ نیازی به شرکت در آزمون پرومتریک ندارند.

 

از پیشنهاد شغلی تا اقامت در عمان

تا به اینجا با پیش‌نیازهای مهاجرت کادر درمان به عمان آشنا شدیم. پس از گذراندن دو مرحله قبلی، طی ۴ الی ۶ هفته، پیشنهاد شغلی‌ای، متناسب با مدارک و تخصص فرد متقاضی، به صورت یک دعوت‌نامه کاری، برای وی ارسال می‌شود. اما افراد متقاضی، قبل از دریافت دعوت‌نامه، ملزم به گذراندن دو مصاحبه با کارفرما و وزارت بهداشت عمان هستند. این دو مصاحبه به زبان انگلیسی برگزار می‌شود؛ از همین رو،‌ علاقه‌مندان باید تسلط مناسبی به زبان انگلیسی داشته باشند.

در این مصاحبه‌ها بررسی می‌شود که متقاضی تا چه میزان برای فعالیت در کشور عمان آمادگی دارد. پس از پایان تمامی این پروسه‌‌ها و دریافت ویزای کار این کشور، هر متقاضی از ۲ سال اقامت در این کشور برخوردار می‌شود. این اقامت ۲ ساله پس از پایان، می‌تواند با توجه به نظر کارفرما برای سال‌های بعدی نیز تمدید شود.

 

شرایط اخذ اقامت و تابعیت عمان برای پزشکان و پرستاران

یکی از دغدغه های مهمی که در امر مهاجرت وجود دارد، شرایط اخذ اقامت و تابعیت کشور مقصد می باشد. شاید برای شما هم سوال باشد که با توجه به شرایط کار پزشکان و پرستاران در عمان چگونه می توان اقامت دائم و پاسپورت عمان را اخذ نمود؟ باید یادآوری نماییم که کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس در اعطاء اقامت دائم و تابعیت بسیار سختگیری می نمایند. یعنی شما با سال ها کار کردن در این کشورها همچنان تابعیت ایرانی خواهید داشت و تا زمانی که قرارداد کاری با کارفرمای عمانی خود دارید می توانید در این کشور به عنوان یک مهاجر و خارجی حضور داشته باشید.

معمولا شرایط کار پزشکان و پرستاران در عمان به این صورت است که، در صورت مصاحبه قرارداد ۲ ساله با شما منعقد می شود و در صورتی که به شما نیاز داشته باشند می توانید برای ۲ سال بعد این قرارداد را تمدید نمایید. در عمل هیچگاه به اقامت دائم و پاسپورت عمان نمی رسید.

نتیجه‌گیری

در این مقاله با نحوه مهاجرت کادر درمان به عمان آشنا شدیم و برخی از شرایط و مزیت‌های آن را بررسی کردیم. اگر شما نیز واجد چنین شرایطی هستید و این شیوه مهاجرت برای شما جذاب است و تصمیم به انجام آن دارید،‌ می‌توانید با متخصصان ما در موسسه مهاجرتی رسا تماس بگیرید. موسسه رسا برای تمامی مراحل معادل‌سازی و اخذ اقامت کشور عمان، از ثبت نام آزمون پرومتریک تا اخذ جاب آفر، در خدمت شما خواهد بود. سوالات و نظرات خود در این زمینه را در بخش نظرات با ما در میان بگذارید. همچنین اگر اقامت در این کشور برای شما جذاب است، می‌توانید از طریق سرمایه‌گذاری و ثبت شرکت، مهاجرت کاری و نیز خرید ملک به عمان مهاجرت کنید. برای کسب اطلاعات بیشتر در این موارد کافیست به مقالات زیر مراجعه کنید:


کپی لینک کوتاه خبر: https://setareparsi.com/d/39yvq4