شنبه 01 اردیبهشت 1403 - 20 Apr 2024
تاریخ انتشار: 1400/07/09 08:00
کرونا | علائم کرونا در کودکان | آمار کرونا | علائم جدید کرونا | علائم کرونا لامبدا | علائم جدید کرونا
کد خبر: 9055

علائم کرونا تغییر کرده است!

علائم جدید کرونا را بشناسید!

کرونا به کودکان هم رحم نمی کند. این مطلب توصیه مهمی برای والدین در حفظ فرزندانش در مقابل ویروس کرونا می باشد. کرونا با گونه جهش یافته خود بالغ بر 30 کشور را درگیر خود کرده است. گونه جدید کرونا به اسم لامبدا می باشد. در ادامه علائم و نکاتی قابل توجه درباره کرونا لامبدا را مشاهده کنید.

علائم جدید کرونا

سحر دفاعی؛ درباره علائم کرونای دلتا اظهار داشت: علائم شبیه به سرماخوردگی در چند روز ابتدایی ابتلا، از علائم کرونای دلتاست و ۲۰ درصد بیماران پس از چند روز، بسیار سریع وارد مرحله درگیری ریوی می‌شوند.

وی با بیان اینکه دسته‌ای از بیماران دچار بیماری شدید و سرفه، تنگی نفس، افت درصد اکسیژن خون می‌شوند، افزود: بیمارانی که دچار کرونای خفیف می‌شوند، علائمی مشابه سرماخوردگی دارند که این علائم شامل آبریزش و گرفتگی بینی، گلودرد، خشکی مخاط دهان و تب و لرز است.

علائم ابتلا به کرونا چند روز پس از مواجهه با ویروس بروز می‌کند؟

دفاعی ادامه داد: از سه تا ۱۰ روز پس از مواجهه یک فرد با بیمار مبتلا به کرونا، ممکن است علائم بیماری بروز پیدا کند اما با توجه به تهاجمی بودن ویروس دلتا، ممکن است که علائم ابتلا به کرونا پس از مواجهه فرد با بیمار، سریع‌تر نمایان شود.

بیماران مبتلا به دلتا چند روز خود را قرنطینه کنند؟

فوق تخصص ریه در پاسخ به این سؤال که افراد مبتلا به کرونای دلتا، تا چند روز می‌توانند ناقل بیماری باشند، تصریح کرد: به نظر می‌رسد اکنون در کشور ما ویروس غالب، کرونای دلتاست و بنابراین اکثر بیماران به این سویه از ویروس مبتلا هستند؛ در صورت ابتلای فرد به کرونای دلتا، قرنطینه دوهفته‌ای کافی نیست و تمام افراد مبتلا به کرونای دلتا باید سه هفته (۲۱ روز) در قرنطینه باشند زیرا سرایت‌پذیری این سویه از ویروس کرونا بیش از گونه‌های قبلی است.

علائم کرونا در کودکان

رئیس بخش عفونی بیمارستان مسیح دانشوری بروز تب را مهمترین علامت ابتلا به کرونا در کودکان عنوان کرد و ضمن توصیه به عدم خروج خانواده ها همراه با کودکان از خانه به تزریق واکسن های ضروری کودکان در سنین مشخص شده تاکید کرد.او بیان داشت: نباید در رسیدگی و توجه به سلامت کودکان افراط و تفریط کرد و به بهانه کرونا، از سایر بیماری های دیگر غافل بود.

 در حال حاضر علائم مبتلا شدن به گونه لامبدا ویروس کرونا شبیه گونه اصلی است و شامل سرفه، تب بالا، بدن درد، از دست دادن حس بویایی، چشایی و بروز مشکلات تنفسی می‌شود. در صورتی که افراد درگیر این علائم شدند باید به پزشک مراجعه کنند البته علائم دیگر مبتلا شدن به گونه لامبدا ویروس کرونا شامل گلو درد، سردرد، بثورات پوستی و تغییر رنگ انگشتان دست و پا است.

تنها عامل عجیب در انتقال ویروس کرونا به بزرگسالان

میزان اثربخشی واکسن‌ها بر لامبدا ویروس کرونا  

 گروهی از محققان به منظور بررسی میزان اثربخشی واکسن کروناواک بر گونه لامبدا ویروس کرونا مطالعه جدیدی انجام دادند. نتایج بررسی‌ها نشان می‌دهد که گونه لامبدا ویروس کرونا نسبت به گونه‌های گاما و آلفا عفونی‌تر است و تأثیرات آنتی بادی ناشی از دریافت واکسن‌ها را خنثی می‌کند. نتایج مطالعه انجام شده دیگری نشان می‌دهد که واکسن‌های mRNA مانند واکسن فایزر و مدرنا در برابر گونه لامبدا ویروس کرونا مؤثر هستند.

کرونا

تأثیر رژیم غذایی بر گونه دلتا ویروس کرونا چیست؟

 متخصصان معتقدند که مهمترین سپر دفاعی در برابر گونه لامبدا و عفونت ناشی از آن تغذیه و رژیم غذایی مناسب است. همانطور که مشخص است عملکرد سیستم ایمنی بدن نقش مهمی در پیشگیری از بیماری‌های تنفسی از جمله بیماری کووید -۱۹ دارد که با تغذیه مناسب تقویت می‌شود.

نتایج بررسی‌ها نشان می‌دهد که بیماری‌های زمینه‌ای مانند دیابت، بیماری‌های قلبی عروقی و بیماری‌های ریوی خطر ابتلاء به بیماری کووید -۱۹ را افزایش می‌دهد، کمبود مواد مغذی و ویتامین‌ها مانند ویتامین A، C و D باعث ضعیف شدن سیستم ایمنی بدن و افزایش خطر ابتلا به بیماری‌ها می‌شود. میوه‌ها و سبزیجات مانند پرتقال، نارنگی، لیمو، کیوی، کلم، کلم پیچ، فلفل سبز و گوجه فرنگی سرشار از ویتامین C است. هویج، کدو سبز، اسفناج، برگ چغندر و کاهو نیز منبع خوبی از ویتامین A است.

کرونا

روش‌های پیشگیری از آلوده شدن به گونه لامبدا ویروس کرونا چیست؟

 مرکز کنترل و پیشگیری از بروز بیماری‌ها در آمریکا (CDC) اعلام کرده است که افراد باید به منظور پیشگیری از بروز بیماری کووید -۱۹ اقدامات پیشگیرانه توصیه شده را رعایت کنند، از ماسک استفاده کنند، فاصله اجتماعی خود از دیگران را حفظ کنند، دستان خود را به صورت مرتب بشویند و از حضور در مکان‌های شلوغ با تهویه نامناسب پرهیز کنند. علاوه بر این دریافت واکسن کرونا یکی از مؤثرترین روش‌های پیشگیری از بروز بیماری کووید -۱۹ در نظر گرفته شده است به همین دلیل افراد باید در زمان تعیین شده واکسن کرونا را دریافت کنند.

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://setareparsi.com/d/4dmnw4