جمعه 24 فروردین 1403 - 12 Apr 2024
تاریخ انتشار: 1399/03/25 15:18
خبر خوش برای صاحبان کسب‌وکار؛
کد خبر: 2157

حمایت فیسبوک از مشاغل کوچک با معرفی یک ویژگی جدید

فیسبوک برای حمایت از مشاغل در مقیاس کوچک که به دلیل شیوع ویروس کرونا و ایام قرنطینه تحت تأثیر قرار گرفته‌اند‌‌، ویژگی جدیدی با نام "صندوق ورودی تجاری" را معرفی کرده است.

شیوع ویروس کرونا طی چندین ماه گذشته اقتصادی جهان را فلج و مشکلات بسیاری را برای صاحبان مشاغل ایجاد کرده است. در این بین مشاغل کوچک و کاسبان کم درآمد با بیشترین چالش‌ها روبرو بوده اند و کساد تجاری بدی را تجربه کرده اند. اما غول‌هایی مانند فیسبوک و گوگل بیکار ننشسته اند و  تمام تلاش خود را برای حمایت از انجام فعالیت‌های تجاری کاربران خود در چنین مواقعی به کار گرفته اند.

بر همین اساس، فیسبوک برای حمایت از مشاغل در مقیاس کوچک، ویژگی جدیدی با نام "صندوق ورودی تجاری" معرفی کرده است. این برنامه که در حال راه‌اندازی و اضافه شدن به برنامه مسنجر فیسبوک است یک صندوق ورودی تجاری اختصاصی بوده که به صاحبان مشاغل کمک می کند تا به پیامهای مشتریان خود به سرعت پاسخ دهند. همچنین کاربران این امکان را دارند تا به راحتی بین حساب های شخصی و تجاری خود جابجا شوند.

در واقع قابلیت جابجایی بین پیام های مختلف دریافت شده، به کسب و کارها اجازه می دهد تا بدون نیاز به باز کردن برنامۀ دیگری، به سرعت به مشتریان خود پاسخ دهند و هنگام پاسخ دادن به پیام ها می توانند انتخاب کند که آیا پیام از صفحه شخصی یا صفحه تجاری وی به مشتری ارسال شود.

 

برای مشتریان پاسخ سریع بسیار با اهمیت است

"مایک وینگرت"، مدیر تولید مسنجر در یک پست وبلاگی در این‌باره اظهار داشت: بر اساس تحقیقات انجام شده توسط فیسبوک ، بیش از 90٪ ادمینهای تجاری این پلتفرم، پیش تر از برنامه مسنجر، برای چت با دوستان و اعضای خانواده خود استفاده می کردند و هنوز هم آن را یک گزینه مناسب برای ارتباطات شخصی و همچنین کاری می دانند.

بر اساس این تحقیقات همچنین مشخص شد که  بیشتر ادمین های تجاری برای انجام کارهای ساده تمایلی به دانلود و مدیریت چند برنامه روی گوشی خود ندارند بنابراین استفاده از ویژگی جدید فیسبوک آنها را از شلوغ کردن صفحه گوشی خود با برنامه های مختلف بی نیاز می کند.

مدیر محصول مسنجر همچنین با استناد به نظرسنجی هاب‌اسپات (HubSpot) نوشت: بر اساس این بررسی، برای بیش از 90 درصد مشتریان، پاسخ فوری به سوالات آنها در مورد بازاریابی یا فروش یک محصول( مانند موجودی محصول، ساعات کار فروشگاه و نحوه تحویل محصول انتخاب شده) از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است و هرگونه تاخیر در پاسخگویی، می تواند شانس فروش محصول را از کاربر صفحه تجاری بگیرد بنابراین  به روزرسانی مسنجر راه حلی ایده آل محسوب می شود.

 

ویژگی صندوق ورودی جدید تجاری چیست؟

به گفته "وینگرت"، صندوق ورودی جدید تجاری که به برنامه مسنجر اضافه شده، باعث می شود تا صاحبان مشاغل راحت و سریع بتوانند به مشتریان خود پاسخ دهند. علاوه بر این ، آنها برای اطمینان از اینکه هیچ یک از پیامهای مشتریان بی جواب نماند، می توانند به اختیار و انتخاب خود دریافت اعلان های تجاری در برنامه پیام‌رسان فیس بوک را فعال کنند و به محض دریافت پیام از مشتری بلافاصله به آن پاسخ دهند.

جالب آنکه اگر صاحب صفحه، اعلان اولیه را دریافت کرده و پس از گذشت مدت زمانی به آن جواب ندهد یک اعلان دیگر نیز دریافت می کنند.

ویژگی صندوق ورودی تجاری برنامه مسنجر، تکمیل کننده مدیریت صفحه(Page Manager)  است. صاحبان مشاغل همچنان می توانند در صورت تمایل از برنامه Page Manager برای پاسخ دادن به پیام ها و همچنین مدیریت پست ها، ایجاد تبلیغات، دیدن اینسایت صفحه و سایر موارد، استفاده کنند.

گفتنی است در حال حاضر صندوق ورودی تجاری برای کاربران iOS در دسترس است و طی چند هفته آینده این ویژگی به  نسخه اندرویدی برنامه مسنجر نیز اضافه می شود.

مترجم: مریم حسینی

 

 

منبع:شمانیوز

 

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://setareparsi.com/d/3gm5n3