پنج‌شنبه 09 فروردین 1403 - 28 Mar 2024
تاریخ انتشار: 1399/04/07 16:25
اختصاصی شمانیوز؛
کد خبر: 2486

معرفی کلید دیجیتال خودرو برای مالکان خودرویBMW

اپل در مراسم کنفرانس جهانی توسعه‌دهندگان از جدیدترین فناوری در نسخه جدید iOS خود رونمایی کرد؛ باز کردن قفل خودرو با کلید دیجیتال اپل.

به گزارش اختصاصی شمانیوز به نقل از لایومینت،امروزه استفاده از سوییچهای خودرو با وجود طراحی های ظریف کمی جاگیر هستند و در صورت گم شدن می توانند دردسرهایی را برای راننده خودرو به وجود بیاورند. در این بین برخی شرکتهای خودروسازی، امکان باز و بسته کردن قفل خودرو را از طریق اپلیکیشنی که خود طراحی کرده‌اند، در اختیار صاحبان خودروهای شرکت خود قرار داده‌اند اما متاسفانه این اپلیکیشن فقط مخصوصی خودروهای همان برند است.

اما اپل در مراسم کنفرانس جهانی توسعه دهندگان (WWDC 2020)در کنار معرفی iOS 14 و ویژگیهای جدید این سیستم‌عامل، از قابلیت جدیدی با نام CarKey رونمایی کرد که برای تمامی‌خودروها و در تمامی‌برندها قابل استفاده خواهد بود. در واقع این کلید دیجیتال به کاربران اجازه می‌هد تا از آیفون یا اپل واچ خود به عنوان سوییچ خودرو استفاده کنند.

این ویژگی که بخشی از سیستم عامل iOS 14 است با NFC کار خواهد کرد؛ فقط کافی است راننده آیفون یا اپل‌واچ خود را در نزدیکی یک خواننده NFC که در خودرو جا گرفته، نگه دارد. کلید دیجیتال این امکان را به مشتری می‌دهند که تنها با لمس کردن صفحه گوشی و باز کردن قفل مربوطه، در خودرو را باز کنند و دکمه استارت را برای روشن شدن پیشرانه فشار دهند.

 

 

 

 

 

 

22

 

وِیژگیهای مثبت کلید دیجیتالی اپل

یکی از ویژگیهای خوب کلید دیجیتالی آن است که مالک خودرو می‌توانند ازطریق اپلیکیشن iMessage، امکان باز کردن و قفل کردن خودروی خود را با دیگران به اشتراک بگذارد. همچنین امکان محدود‌کردن دسترسی‌ها نیز در زمان اشتراک‌گذاری وجود دارد. برای مثال، والدین می‌توانند امکان استفاده از خودرو را برای فرزندان خود محدود کنند.

علاوه بر این ویژگی مثبت، کلید دیجیتال از امنیت نسبتا بالایی برخوردار است زیرا اطلاعات مربوط به آن به جای ذخیره شدن در فضای ابری، در تراشه‌ای ذخیره می‌شود که اطلاعات کیف‌پول و فیس‌آیدی در آن ذخیره شده‌اند.

 

خودروهایی که از این فناوری پشتیبانی می‌کنند

بر اساس اعلام اپل، در حال حاضر شرکت BMW نخستین شرکتی است که به زودی از این فناوری در سری جدید BMW 2020 استفاده خواهد کرد. بنابراین مالکان خودروهای بی ام و از این پس می توانند با استفاده از برنامه BMW Digital Key  که در Apple Wallet  قرار دارد، قفل خودروی خود را بازگشایی کنند.

گفتنی است کلید دیجیتالی BMW  ، در نسخه‌های سری یک تا پنج، سری 6 ، سری 8 ، X5 ، X6 ، X7 و Z4 که ماه  آینده به بازار آمریکا وارد شود قابل دسترسی خواهد بود. البته مالک خودرو برای استفاده از این ویژگی باید آیفون XS، آیفون XR‌ یا مدل‌های جدیدتر آیفون را به همراه داشته باشد.

در مورد دیگر برندهای خودروسازی جهان این کار نیازمند گفت‌وگو و مذاکره است تا این شرکتها نیز پس از اعلام همکاری، از قابلیت جدید کلید دیجیتالی آیفون پشتیبانی کنند.

 

 

منبع:شمانیوز

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://setareparsi.com/d/3nqlg3