دوشنبه 28 اسفند 1402 - 18 Mar 2024
تاریخ انتشار: 1399/04/20 10:15
اختصاصی شمانیوز؛
کد خبر: 2876

جزئیات تاندربولت 4 توسط اینتل اعلام شد

طی سال های گذشته اینتل سعی داشته تا استاندارد ارتباطی جدید تاندربولت 4 را معرفی کند اما فرصتی پیدا نشد.

به گزارش شمانیوز به نقل از neowin، طی سال های گذشته اینتل سعی داشته تا استاندارد ارتباطی جدید تاندربولت 4 را معرفی کند اما فرصتی پیدا نشد. در این بین به تازگی جزئیات پیرامون تاندربولت 4 که به عنوان نسخه سریعتر و بهبودیافته تاندربولت 3 است، توسط اینتل اعلام شد.

به گفته اینتل تاندربولت ۴ از نظر حداکثر سرعت از تاندربولت ۳ سریع تر نبوده و همانند نسل قبل نهایت سرعت ۴۰ گیگابیت بر ثانیه را به ارمغان می‌آورد. اما اینتل استاندارد جدید را دستخوش تغییراتی کرده از جمله آن‌ها می‌توان به نیازمندی به سخت افزار قوی تر و پشتیبانی از هاب‌های دارای چند درگاه اشاره کرد.

 

کامپیوترهای تاندربولت ۴ باید از دو نمایشگر 4K یا یک نمایشگر 8K و همچنین از حداکثر سرعت ۳۲ گیگابیت بر ثانیه برای انتقال داده از طریق PCIe پشتیبانی کنند که دو برابر بیشتر از مینیمم سیستم مورد نیاز برای تاندربولت ۳ است.

استاندارد جدید همچنین از داک‌های تاندربولت ۴ و مانیتور با حداکثر چهار درگاه تاندربولت ۴ پشتیبانی می‌کند که از نهایت دو پورت در سیستم‌های تاندربولت ۳ بیشتر است. اینتل می‌گوید کامپیوترها و کابل‌های تاندربولت ۴ با کابل‌ها و لوازم جانبی تاندربولت ۳ سازگار خواهند بود.

به گفته سازنده لپ تاپ‌های «باریک و سبک» که برای شارژ شدن به کمتر از ۱۰۰ وات برق نیاز دارند، باید دستکم در یک پورت از شارژ USB-C مبتنی بر تاندربولت ۴ پشتیبانی کنند. همچنین لپ تاپ‌های تاندربولت ۴ باید قابلیت خارج شدن از حالت Sleep بوسیله کیبورد یا ماوسی که از طریق داک تاندربولت وصل شده را داشته باشند.

این خبر در حالی منتشر می‌شود که انجمن غیرانتفاعی USB-IF که وظیفه ترویج و پشتیبانی از درگاه USB را بر عهده دارد، در شرف رونمایی از استاندارد USB4 است که به گفته آن بسیاری از مزایای تاندربولت ۳ نظیر نهایت سرعت انتقال داده ۴۰ گیگابیت بر ثانیه و پشتیبانی بهتر از نمایشگرهای خارجی را بدون هزینه و مجوز استفاده به ارمغان می‌آورد.

 

اولین دستگاه ها و رایانه های شخصی با تاندربولت 4 اواخر سال جاری از راه خواهند رسید.

 

 

منبع:شمانیوز

 

 

 

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://setareparsi.com/d/397yq4