سه‌شنبه 04 اردیبهشت 1403 - 23 Apr 2024
تاریخ انتشار: 1399/10/11 08:25
کد خبر: 7853

کاربرد و انواع دیوارهای شیشه ای

شیشه یک متریال پرکاربرد برای ساخت ابزار تزئینی و طراحی داخلی ساختمان هستند که به دلیل زیبایی که به محیط می بخشند، بسیار مورد استقبال قرار گرفته اند.

 

 شیشه ها با توجه به ضخامت و طرحی که دارند در بخش های مختلف مورد استفاده قرار می گیرند. یکی از کاربردهای شیشه، ساخت انواع پارتیشن شیشه ای برای محیط اداری یا مسکونی است که به دلیل جذابیت منحصر به فردی که دارد مورد توجه بسیاری از طراحان و معماران داخلی قرار گرفته است. امروزه در بسیاری از شرکت ها و ادارات برای زیباسازی محیط و تقسیم بندی بخش های مختلف ساختمان از دیوار شیشه ای استفاده می کنند. در ادامه به توضیح انواع پارتیشن شیشه ای و کاربرد آن می پردازیم. با ما همراه باشید.

 

پارتیشن شیشه ای چیست؟

پارتیشن شیشه ای فضایی است که باعث تقسیم بندی بخش های مختلف می شود. از پارتیشن شیشه ای برای جداسازی بخش های مختلف یا ایجاد یک فضای خصوصی و جدید در محیط اداری یا محیط مسکونی استفاده می کنند. پارتیشن های شیشه ای بسیار پر کاربرد هستند و نسبت به انواع دیگر پارتیشن ها فضای کمتری را اشغال می کنند. پارتیشن ها از متریال های مختلفی مانند چوب، ام دی اف، فلز، آلومینیوم و شیشه ساخته می شوند اما پارتیشن شیشه ای به دلیل ویژگی های منحصر به فردی که دارد، نسبت به انواع دیگر پارتیشن ها بیشتر مورد استفاده قرار می گیرند.

 

قیمت انواع پارتیشن شیشه ای

با توجه به افزایش نرخ دلار و بالا بودن قیمت دلار نمی توان برای پارتیشن ها قیمت مشخصی در نظر گرفت. به طور کلی تعیین قیمت پارتیشن شیشه ای به عوامل متعددی مانند نوع شیشه، ضخامت شیشه، مدل پارتیشن شیشه ای، ابعاد پارتیشن شیشه ای،فریم ها و ابزار یراقی که برای ساخت و نصب آن استفاده شده است بستگی دارد.

انواع پارتیشن شیشه ای

پارتیشن های شیشه ای با توجه به جنس شیشه، نوع فریم، ابعاد، نوع درب، ثابت یا متحرک بودن و... از انواع مختلفی تشکیل شده اند و با توجه به ویژگی هایی که دارند در بخش های مختلف مورد استفاده قرار می گیرند. انواع پارتیشن شیشه ای عبارتند از:

پارتیشن شیشه ای اداری: پارتیشن اداری یکی از انواع پارتیشن های شیشه ای است که در شرکت ها، سازمان ها و ادارات برای جداسازی و تقسیم بندی بخش های مختلف و ایجاد فضای خصوصی یا ساخت سالن کنفرانس مورد استفاده قرار می گیرند. پارتیشن های اداری انواع مختلفی دارند و معمولا به دلیل رفت و آمد زیاد در شرکت ها از پارتیشن های دوجداره یا پارتینش های فریم دار و با ضخامت بالا برای ساخت پارتیشن شیشه ای استفاده می کنند. استفاده از پارتیشن اداری در ادارات و سازمان علاوه بر روشن شدن فضا و تقسیم بندی بخش ها، به عنوان عایق صوتی و گرمایی عمل می کند و مانع از ورود صداهای بلند و سرد شدن هوا در فصل زمستان می شود. 

پارتیشن شیشه ای دوجداره: نمونه ای از پارتیشن شیشه ای است که با استفاده از شیشه سکوریت و شیشه لمینت ساخته می شود. در ساخت پارتیشن دو جداره از دولایه شیشه سکوریت برای ساخت پارتیشن استفاده می کنند که باعث افزایش مقاومت پارتیشن در برابر زلزله و ضربات می شود. از پارتیشن دو جداره بیشتر در محیط های شلوغ و پر رفت و آمد مانند ادارات  و شرکت ها استفاده می شود.

 

 

2

 

پارتیشن شیشه ای فریم دار: یکی از انواع پارتیشن های شیشه ای هستند که با استفاده از فریم هایی از جنس چوب، فولاد، فلز و آلومینیوم در چارچوب و درزها استفاده می شود که مقاومت پارتیشن را در برابر فشار و زلزله چندین برابر می کند. پارتیشن های شیشه ای فریم دار نسبت به پارتیشن های شیشه ای بدون فریم یا فریم لس به دلیل استفاده از فریم در ساختارشان، فضای بیشتری را اشغال می کنند.

پارتیشن شیشه ای فریم لس: نمونه ای از پارتیشن شیشه ای است که در ساختارشان از فریم استفاده نشده است و شیشه ها با استفاده از ابزار یراق کوچکی به یکدیگر متصل می شوند. اگرچه در ساختار پارتیشن شیشه ای فریم لس از فریم استفاده نشده است اما به دلیل استفاده از ابزار یراق و نوع شیشه، از مقاومت بالایی برخوردار هستند. پارتیشن شیشه ای فریم لس به دلیل یکدست بودن و عدم استفاده از فریم در ساختارش، زیبایی منحصر به فردی دارد که مورد توجه بسیاری از مردم قرار گرفته است.

پارتیشن شیشه ای متحرک: پارتیش های شیشه ای معمولا به دو صورت ثابت و متحرک ساخته می شوند. پارتیشن متحرک بر خلاف پارتیشن ثابت، امکان جابه جایی و انتقال به محیط های دیگر را دارد. استفاده از پارتیشن متحرک در محیط هایی مانند ادارات که فضای محیط محدود است برای تغییر بخش های مختلف و ایجاد بخش های جدید استفاده می شود. برای مثال در صورتی  که  در ادارات پارتیشن شیشه ای به صورت متحرک نصب شده باشد، در هنگام جلسات و کنفرانس ها با تغییر مکان پارتیشن می توان فضایی جدیدی را برای کنفرانس و جلسات آماده کرد.

 

ساخت پارتیشن شیشه ای با شیشه سکوریت و شیشه لمینت

بهترین نوع شیشه برای ساخت پارتیشن شیشه ای، شیشه های سکوریتی و لمینتی هستند که در ضخامت های بین 8 تا 20 میلی متر مورد استفاده قرار می گیرند. شیشه های سکوریتی معمولا شفاف هستند اما قابلیت تبدیل شدن به شیشه های سندبلاست شده که نوعی شیشه مات هستند را دارند. این شیشه ها معروف به شیشه نشکن هستند و در صورت شکست باعث آسیب دیدن کسی نمی شوند. در بسیاری از پارتیشن ها برای افزایش مقاومت آن از شیشه های لمینتی با ضخامت بالا استفاده می-کنند که هزینه بیشتری را نسبت به شیشه های سکوریتی دارند.

 

 

1

 

مزایای استفاده از پارتیشن شیشه ای 

  • پارتیشن شیشه ای برخلاف انواع دیگر پارتیشن ها در مدت زمان کوتاه تری ساخته می شوند و به اجرا در می آیند. بنابراین برای ساخت پارتیشن شیشه ای نیازی به زمان طولانی برای ساخت نیست.
  • پارتیشن های شیشه ای بر خلاف پارتیشن های چوبی، ام دی اف، آلومینیومی و... فضای کمتری را اشغال می کند و برای آپارتمان ها و محیط هایی که فضای خانه بسیار محدود است می توان از پارتیشن شیشه ای برای جداسازی و تقسیم بندی بخش ها استفاده کرد.
  • پارتیشن های شیشه ای به دلیل عبور نور، باعث روشن روشن فضا می شوند. استفاده از پارتیشن شیشه ای باعث بزرگتر دیده شدن محیط می شود و باعث کاهش مصرف انرژی برق در هنگام روز می شود.
  • برای ساخت پارتیشن های شیشه ای از شیشه هایی با ضخامت بالا استفاده می شود که این شیشه ها به عنوان عایق صوتی عمل می کنند و مانع از ورود صداهای بلند به داخل محیط می شوند. استفاده از پارتیشن شیشه ای در محیط های شلوغ و پر رفت و آمد مانند ادارات و سازمان ها بسیار مناسب است.
  • استفاده از پارتیشن شیشه ای در محیط از سرد شدن هوا در فصل زمستان جلوگیری می کند زیرا شیشه هایی که برای ساخت پارتیشن شیشه ای استفاده می شوند به عنوان عایق حرارتی عمل می کنند و مانع از خروج گرما درفصل زمستان می شوند.

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://setareparsi.com/d/2agzv2