پنج‌شنبه 09 فروردین 1403 - 28 Mar 2024
تاریخ انتشار: 1401/08/03 16:49
قیمت خودرو| قیمت خودرو امروز| قیمت خودرو دربازار
کد خبر: 10062

آخرین و جدید ترین قیمت پراید، پژو207 و دنا| قیمت‌ها 40 درصد افزایش می‌یابد؟

سایه رکود همچنان بر سر بازار خودروست. اما این رکود باعث نشده قیمت‌‌ها کاهش یابد و با توجه به تورم کشور، پیش‌بینی می‌شود که تا پایان سال جاری، قیمت خودرو تا ۴۰ درصد افزایش یابد.

قیمت خودرو صفر داخلی آبان ۱۴۰۱ با توجه به آمار و قیمت روزانه سایت دیوار با تغییراتی همراه شد.

قیمت خودرو صفر داخلی در لحظه نگارش این گزارش در بازار ایران به شرح زیر است:

برخلاف نوسانات قیمتی که خودروها در بازار تجربه کردند، اما پراید ماه‌هاست که با ثبات قیمت همراه شده است. برای مثال، پراید ۱۱۱ با قیمت ۲۰۵ میلیون تومان به فروش می‌رسد. پراید ۱۳۱ نیز با نرخ ۱۸۰ میلیون تومان عرضه می‌شود.

پژو ۲۰۷ اتومات در سطح ۶۱۰ میلیون تومان خرید و فروش می‌شود. دنا معمولی مدل ۱۴۰۱ نیز ۴۰۵ میلیون تومان قیمت دارد.

قیمت خودروهای پرطرفدار

اما فعالان بازار خودرو می‌گویند که برخی خودروها بیشتر خرید و فروش می‌شوند و پرطرفدار هستند. این خودروها با چه قیمتی در بازار معامله می‌شوند؟

تیبا هاچ‌بک‌ پلاس که از خودروهای پرطرفدار این روزهاست، صبح دوشنبه هم مانند روزهای گذشته، در محدوده ۲۱۴ میلیون تومان قیمت‌گذاری شد.

پژو ۲۰۶ تیپ دو صفر نیز هم‌اکنون ۳۱۰ میلیون تومان ارزش دارد. در این میان، تیپ پنج این مدل پژو نیز در بازار کشور تا نرخ ۳۶۵ میلیون تومان پیش رفت.

تارا اتوماتیک هم که مدتی است از نوسانات قیمتی دور است، امروز با قیمت ۵۹۱ میلیون تومان در بازار شروع به کار کرد.

پیش‌بینی قیمت خودرو در روزهای آینده

امیرحسن کاکایی، کارشناس صنعت خودرو در گفتگو با تجارت‌نیوز گفت: درحال حاضر دولت سعی در گفتاردرمانی برای ثابت نگه‌داشتن وضعیت بازار است. این گفتار درمانی‌ها و بلاتکلیفی در بحث واردات است که بازار را در رکود نگه می‌دارد.

او افزود: اما این رکود باعث کاهش قیمت خودرو در بازار نمی‌شود. با در نظر گرفتن تورم ۴۰ درصدی در کشور، پیش‌بینی می‌شود که قیمت خودرو تا پایان سال جاری هم با ۴۰ درصد افزایش همراه شود.

البته چندی پیش هم، عماد جعفری، کارشناس صنعت خودرو در گفتگو با تجارت‌نیوز گفت: بازار خودرو همچنان در وضعیت رکودی قرار دارد و اینکه برخی می‌گویند بازار از رکود خارج شده، صحیح نیست. چراکه و خرید و فروش به ندرت صورت می‌گیرد. اما با توجه به وضعیت سیاسی موجود در کشور، به نظر می‌رسد که این رکود موجود و روند افزایش قیمت‌ها در بازار در هفته‌های آینده هم ادامه داشته باشد.

منبع: تجارت نیوز


کپی لینک کوتاه خبر: https://setareparsi.com/d/3ndbx2