پنج‌شنبه 09 فروردین 1403 - 28 Mar 2024
تاریخ انتشار: 1401/08/12 11:45
فروش فوری خودرو
کد خبر: 10264

فروش فوری خودرو اقساطی آغاز شد | با قیمت باور نکردنی

کرمان موتور شرایط فروش نقدی و اقساطی محصولات جک را اعلام کرد. این طرح فروشآغاز شد و تا زمان تکمیل ظرفیت ادامه دارد.

 شیوه فروش فوری خودرو رسما تغییر کرد و دیگر خودروسازان طرح فروش فوری خودرو یا فوق العاده را انجام نمی دهند.بسیاری از خودروسازان نسبت به فروش فوری خودرو با قرعه کشی با روش جدید اعتراض کرده اند و معتقدند بدون سیستم قرعه‌کشی خودرو  مردم به سهولت خودرو را ثبت نام کرده و تحویل می‌گرفتند.حال باید دید جایگزین طرح فروش فوری خودرو تا چه حد به بازار پر نوسان خودرو کمک می کند.در ادامه به آخرین خبر از  فروش فوری خودرو  می پردازیم.

کرمان موتور شرایط فروش نقدی و اقساطی جک ‌S3، جک ‌جی ۴، کی‌ام‌سی T8 و جک جی ۷ را اعلام کرد.

 شرکت کرمان موتور به‌عنوان عرضه‌کننده محصولات جک در بازار ایران قصد دارد شاسی بلند جک اس ۳، سدان جک جی ۴، پیکاپ کی ام سی تی ۸ و سدان جی ۷ را در قالب طرح فروش نقدی و اقساطی از ۱ آبان ۱۴۰۱ تا تکمیل ظرفیت به بازار عرضه کند.

شرایط فروش جک اس ۳ ، جک جی ۴، کی ام سی تی ۸ و جی ۷ کرمان موتور در آبان ۱۴۰۱ اعلام شد. این خودروها در قالب طرح فروش نقدی و اقساطی به بازار عرضه می‌شوند.

در این طرح فروش جک اس ۳ با قیمت ۶۷۵میلیون تومان، جک جی ۴ با قیمت ۵۲۰میلیون تومان، کی ام سی تی ۸ با قیمت ۹۶۷میلیون و کی ام سی جی ۷ نیز با قیمت ۱میلیارد و ۲۶۵میلیون تومان به مشتریان عرضه خواهند شد.

شرکت خودروسازان راین شرایط فروش فوری تعداد محدود خودروی راین آر ۳ (Rayen R۳) به قیمت قطعی و با موعد تحویل ۳۰ روزه (به صورت قرعه کشی) را اعلام کرد.

 متقاضیان محترم می‌توانند از روز یک‌شنبه مورخ ۱ آبان ۱۴۰۱ به صورت اینترنتی در سایت شرکت خودروسازان راین نسبت به انجام مراحل ثبت نام خودرو اقدام نمایند.

در صورت تقاضای بیشتر از عرضه، خریدار از طریق فرآیند قرعه کشی انتخاب می‌شود. ثبت نام صرفا برای افراد بالای ۱۸ سال سن و غیر محجور مجاز است شماره تلفن همراه ثبت شده در وبسایت جهت ثبت نام باید به نام شخص متقاضی باشد.

در این طرح فروش فوری خودرو راین R۳ شماره حساب و شبای معرفی شده در زمان ثبت نام باید به نام فرد متقاضی بوده و کلیه تراکنش های مالی، حسب مورد، باید از به همان حساب صورت پذیرد، اطلاعات سجلی و نشانی پستی متقاضی از طریق سامانه امتا صحت‌سنجی خواهد شد.

گارانتی خودرو راین R۳ پس از پنج ماه از زمان تحویل در صورت عدم مراجعه به عاملیت برای دریافت سرویس اولیه باطل می گردد و در مراجعه به عاملیت کار کرد حداقل ۱۰۰۰ کیلومتری خودرو نیز الزامی است.

پس از عقد قرارداد خرید خودرو راین R۳، تغییر نام، صلح و یا واگذاری امتیاز به شخصی غیر از شخص ثبت نام کننده ممنوع است. هرگونه انتقالی از نظر عرضه کننده باطل و بلا اثر بوده و عرضه کننده صرفا متعهد به اجراء این قرارداد در برابر ثبت نام کننده می باشد.

آن‌طور که معاون حمل‌ونقل وزارت صمت اعلام کرده، در نیمه دوم سال‌جاری قرعه‌کشی بر مبنای ثبت‌نام در سامانه یکپارچه فروش خودرو نخواهد بود. به گفته منوچهر منطقی، از این سامانه به‌منظور نظارت سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان بر تعداد فروش مجاز خودرو، تحویل به‌‌‌‌موقع خودروهای ثبت‌نامی و همچنین اجرای مصوبات مجلس شورای اسلامی استفاده خواهد شد.

اظهارات معاون وزیر صمت نشان می‌دهد که وزارت صمت نیز به ناکارآمدی و حداقل بی‌اثری سامانه یکپارچه فروش در تنظیم بازار خودرو پی برده است؛ هرچند در ظاهر می‌گوید رشد تولید و تعادل عرضه و تقاضای برخی خودروها دلیل حذف این سامانه است. سامانه یکپارچه فروش از خرداد امسال ایجاد شد و وزارت صمت همه خودروسازان و حتی شرکت‌های بخش خصوصی را به عرضه محصولاتشان در آن ملزم کرد. وزارت صمت انتقادها به سامانه یکپارچه را نپذیرفت و حتی با وجود اذعان یکی از معاونانش به عدم‌صلاحیت فنی و ایمنی این سامانه، سه‌دوره فروش را در آن برگزار کرد؛ اما حالا به عمر آن (در بخش فروش) پایان داده است.

پیش‌تر قرار بود در نیمه دوم سال‌جاری، هرماه ۱۰۰‌هزار دستگاه خودرو از طریق سامانه یکپارچه عرضه شود؛ اما حالا با توجه به حذف آن، فروش خودروها از طریق بورس‌کالا یا از مسیر پلتفرم داخلی خودروسازان انجام خواهد شد. همچنین ۶۰۰‌هزار دستگاه خودرویی که وزارت صمت وعده عرضه آنها را در نیمه دوم سال داده، متعلق به همه شرکت‌های خودروساز داخلی، اعم از دولتی و خصوصی است. 

آن‌طور که معاون حمل‌ونقل وزارت صمت عنوان کرده، در نیمه دوم امسال، عرضه همه خودروهای شرکت سایپا و دیگر شرکت‌های خودروساز با توجه به متعادل بودن عرضه و تقاضا، از سوی خود شرکت‌ها یا از طریق بورس‌کالا انجام می‌شود. به گفته منطقی، ایران‌خودرو نیز در نیمه دوم امسال، فروش خودروهای تولیدی‌اش را در سامانه فروش خود شرکت اجرا خواهد کرد. معاون حمل‌ونقل وزارت صمت این را هم گفته که رعایت الزامات قانونی مصوب مجلس شورای اسلامی مانند تخصیص ۵۰‌درصد ظرفیت تولید به طرح حمایت از خانواده و جوانی جمعیت و تخصیص ۱۰‌درصد ظرفیت تولید به طرح جایگزینی خودروهای فرسوده از سوی شرکت‌های خودروساز الزامی است.


کپی لینک کوتاه خبر: https://setareparsi.com/d/4pgjo4