سه‌شنبه 28 فروردین 1403 - 16 Apr 2024
تاریخ انتشار: 1401/08/09 12:04
بسته حمایتی
کد خبر: 10190

جزییات تازه از بسته حمایتی جدید | بسته حمایتی جدید را چه کسانی می گیرند؟

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: وزارت اطلاعات از کسب‌وکارهای اینترنتی حمایت می‌کند و دولت یک سبد حمایتی متنوع برای توسعه کسب‌وکار های مجازی تصویب کرد.

اجرای بسته حمایتی دولت در دو مرحله‌ی (مشمولان کمیته امداد و بهزیستی و مددجویان) و سیاست جبرانی کارکنان دولت اجرایی شد. برای کمک به وضعیت بهبود معیشت و دستمزد خانوارها در سه مرحله و متناسب با وضعیت خانوار بسته حمایتی بین ۱۰۰ تا ۳۰۰ هزار تومان در دولت تعیین شده که به گروه های هدف پرداخت خواهد شد. بسته حمایتی ویژه ابتدا به عزیزان تحت پوشش کمیته امداد، سازمان بهزیستی و یا افرادی که در نوبت پیوستن به این سازمانها هستند تعلق خواهد گرفت.همچنین، بسته حمایتی دیگری نیز برای افرادی مانند کارگران ساختمانی، رانندگان، زنبورداران، صیادان و … که در این دو گروه نبودند پیش بینی شده است .در ادامه به آخرین خبر از بسته حمایتی می پردازیم.

عیسی زارع پور در نشست هم‌اندیشی مدیران کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان‌های سراسر کشور با اشاره به اقدامات انجام‌شده در یک سال گذشته، گفت: تمام تلاش ما در یک سال گذشته بر افزایش کیفیت زیرساخت‌های ارتباطی کشور، توسعه دولت هوشمند، شتاب بخشی به توسعه صنعت فضایی، هوشمند سازی شبکه پستی، تکمیل شبکه ملی اطلاعات و توسعه اقتصاد دیجیتال متمرکز بوده است و در این مسیر توفیقات مهمی کسب شده است که لازم است برای مردم تبیین شوند.

وی با اشاره به بسته حمایتی مصوب شده در کارگروه اقتصاد دیجیتال برای حمایت از سکوها و کسب‌وکارهای اقتصاد دیجیتال کشور افزود: وزارت ارتباطات حامی کسب‌وکارهای اینترنتی است و با پیگیری این وزارتخانه، یک سبد حمایتی متنوع برای توسعه کسب‌وکارهای اینترنتی به تصویب دولت رسیده است که جزئیات آن به‌زودی اعلام خواهد شد.

عضو شورای عالی فضای مجازی در ادامه با تأکید بر ضرورت تببین پنجره ملی خدمات دولت هوشمند، خطاب به مدیران کل استانی این وزارتخانه گفت: مسئله دیگری که انتظار داریم در استان‌ها به‌طور جدی دنبال شود تبیین و فرهنگ‌سازی پنجره ملی خدمات دولت هوشمند است و که با مراجعه به این پنجره در دریافت خدمات از دستگاه‌های دولتی و اجرایی تسهیل خواهد شد.

زارع پور با تأکید بر اینکه پروژه فیبر نوری از اولویت‌های اصلی وزارت ارتباطات است گفت: این پروژه را باید به‌طور جدی پیگیری کنید. پروژه فیبر نوری منازل و کسب‌وکارها، پروژه کلیدی و زیرساختی ما در این دوره است و این پروژه می‌تواند منجر به تحول دیجیتال در استان‌ها شود.

بر اساس این گزارش، در ابتدای این نشست، مدیران کل استانی به طرح مسائل و مشکلات مربوط به استان خود پرداختند و پیشنهاداتی را نیز برای حل این مشکلات ارائه کردند.

 

 

 

 

 

 

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://setareparsi.com/d/2rkrm4