پنج‌شنبه 30 فروردین 1403 - 18 Apr 2024
تاریخ انتشار: 1401/08/10 11:30
گوگل دیسکاور
کد خبر: 10216

گوگل دیسکاور فیلتر شد | جزییات فیلتر شدن گوگل دیسکاور

بررسی‌های دیجیاتو حاکی از آن است که گوگل دیسکاور روی اینترنت موبایل در دسترس نیست و ظاهرا فیلتر شده است. دیسکاور، در واقع یک فید خبری است که گوگل توسط آن، اخبار و مقالات در دسته‌بندی‌های منتخب افراد را روی موبایل به دست آن‌ها می‌رساند.

بررسی‌های دیجیاتو حاکی از آن است که گوگل دیسکاور روی اینترنت موبایل در دسترس نیست و ظاهرا فیلتر شده است. دیسکاور، در واقع یک فید خبری است که گوگل توسط آن، اخبار و مقالات در دسته‌بندی‌های منتخب افراد را روی موبایل به دست آن‌ها می‌رساند.

گوگل دیسکاور (google discover ) که قبلا با نام  Google feed شناخته‌ می‌شد یک فید محتوای شخصی است که توسط گوگل ایجاد شده و بر اساس جستجوهای قبلی، موقعیت مکانی، زبان و… محتوای مربوط و مشابهی را به کاربران ارائه‌ می‌دهد.

در روش‌های جستجوی قدیمی لازم بود که شما به عنوان کاربر، عبارتی را در گوگل سرچ کنید. اما گوگل دیسکاور بدون نیاز به جستجو و بر اساس پیش‌بینی رفتار کاربر، محتواهای جدید و جالبی را به او نمایش می‌دهد.

گوگل دیسکاور برای همه کاربران تلفن همراه روی اپلیکیشن گوگل، دستگاه‌های اندرویدی و سایت google.com روی همه مرورگرهای موبایل قابل دسترسی است.

علاوه بر ارائه آخرین اخبار، گوگل دیسکاور قصد دارد آسان‌تر از همیشه در علائق کاربران خود کاوش کند. این موضوع، بخشی از یک ابتکار بزرگ‌تر برای تغییر شکل و نوع جستجو، از اطلاعات فوری گرفته تا درک سفرهای پیچیده کاربر (user journey) است.

گوگل به بی‌نهایت اطلاعات در اینترنت دسترسی دارد و بر این اساس در تلاش است تا محتوا را برای کاربرانش فیلتر کند و به هر کاربر محتوایی را ارائه دهد که کاملا برای او مناسب باشد.

گوگل دیسکاور چگونه کار‌ می‌کند؟

دو مکانیزم اصلی برای تعیین محتوای نمایش داده شده در گوگل دیسکاور استفاده‌ می‌شود:

استفاده ازگوگل News AI/ML برای ارائه دیدگاه‌های مختلف در مورد آخرین اخبار

استفاده ازTopic Layer در گراف دانش (Knowledge Graph) برای درک علایق کاربر و چگونگی پیشرفت آن‌ها در طول زمان

نحوه عملکرد گراف دانش چگونه است؟

در گوگل دیسکاور یک گزینه با عنوان Knowledge Graph یا همان گراف دانش در قسمت Topic Layer قرار دارد که با استفاده از آن می‌توانید به گوگل بگویید چقدر نسبت به موضوعاتی که جستجوی‌شان می‌کنید، آشنایی دارید. مثلا اگر به تازگی ساخت دست سازه‌های کوچک چوبی را شروع کرده‌اید و ویدئوهای آموزشی مربوط به این موضوع را در گوگل جستجو می‌کنید، گوگل می‌تواند با استفاده از گراف دانش، میزان مهارت فعلی شما را بسنجد و به شما پیشنهاداتی در همان سطح بدهد. اگر مبتدی هستید، به احتمال زیاد گوگل به شما ویدئوهای خیلی ساده را نشان می‌دهد و اگر حرفه‌ای هستید، می‌توانید بدون سرچ کردن ویدیوهای خیلی پیشرفته‌ را تماشا کنید.

علایق کاربر چگونه تعیین می‌شود؟

در گوگل دیسکاور، این کاربر است که در کانون توجه قرار می‌گیرد. «چه کار کنیم تا کاربر نیازی به جستجو نداشته باشد؟» این سوالی است که در دیسکاور تلاش می شود به آن پاسخ داده شود.

Google Discover به طور خودکار محتوای شخصی شده را بر اساس موارد زیر به کاربر نشان‌ می‌دهد:

تاریخچه جستجوهای کاربر

تاریخچه مرورگر

فعالیت‌های کاربر

موقعیت مکانی (بستگی به تنظیم حساب گوگل و تنظیمات حریم خصوصی شما دارد)

گوگل دیسکاور از اطلاعات شما برای شناسایی و نمایش موضوعاتی که گوگل معتقد است به آن‌ها علاقه دارید و برایتان جالب است، استفاده‌ می‌کند و به آن‌ها «interests» یا مورد علاقه‌ها می‌گوید.

همچنین به شما موضوعاتی را معرفی می‌کند که قبلا در مورد آن‌ها مطالبی را در گوگل سرچ کرده‌اید یا موقعیت مکانی‌تان به آن موضوع ارتباط دارد. مثلا اگر لوکیشن خود را روی بوشهر تنظیم کنید، خواهید دید مطالبی در خصوص بوشهر در دیسکاور گوگل به شما نمایش داده می‌شود.

وقتی گوگل موضوعی را در دیسکاور به شما پیشنهاد کرد، در کنار آن گزینه‌ای با عنوان «Follow» مشاهده می‌کنید. اگر دوست دارید در مورد همان موضوع خاص در آینده مطالب بیشتری مشاهده کنید، می‌توانید با کلیک روی گزینه فالو این امکان را به گوگل بدهید تا مقالات و ویدیوهای مربوط به این موضوع را به شما نشان بدهد.


کپی لینک کوتاه خبر: https://setareparsi.com/d/4pggo4