پنج‌شنبه 09 فروردین 1403 - 28 Mar 2024
تاریخ انتشار: 1401/08/15 06:37
قیمت مسکن| قیمت مسکن در تهران | قیمت مسکن در حومه
کد خبر: 10315

قیمت مسکن امروز 15 آبان 1401/ ارزان‌ترین منطقه تهران

قیمت مسکن در منطقه ۸ تهران ارزان‌تر از سایر مناطق شمال‌ شهر تهران است. به‌همین دلیل این منطقه به‌عنوان منطقه سبز نیمه شمال تهران شناخته می‌شود.

در حال حاظر کمبود شدید فایل آپارتمان‌های نوساز در این منطقه دیده می‌شود. قیمت مسکن در منطقه ۸ تهران به شرح زیر است.

به نقل از دنیای‌اقتصاد، در این منطقه بخش زیادی از فایل‌‌هایی که طی روزهای گذشته به بازار مسکن عرضه شده‌‌اند عمربنای بالاتر از ۱۵ سال دارند. هم‌‌اکنون تعداد فایل نوساز و کلیدنخورده در این منطقه به حداقل رسیده است. اما عمده فایل‌‌هایی که روز گذشته به بازار مسکن این منطقه که واقع در شرق تهران است عرضه شده، جزو فایل‌‌های سبز رنگ یا فایل‌‌های با قیمت مناسب‌‌تر از عرف منطقه هستند. علت این موضوع کاهش شدید و نزدیک به صفر فایل نوساز در این منطقه است.

بر اساس اعلام بانک مرکزی از تازه‌‌ترین تحولات بازار مسکن شهر تهران، متوسط قیمت هر مترمربع آپارتمان در این منطقه مهرماه امسال به مرز ۴۱میلیون و۲۰۰هزار تومان رسید. سطح متوسط قیمت مسکن در این منطقه نسبت به مرز ۴۴میلیون تومانی هر مترمربع قیمت مسکن کل شهر تهران، مناسب‌‌تر است و این منطقه ارزان‌‌ترین منطقه نیمه شمالی تهران محسوب می‌شود.

هم‌‌اکنون در این منطقه فایل‌‌هایی با سطح قیمت هر مترمربع کمتر از ۴۰میلیون تومان و در برخی موارد محدود کمتر از ۳۵میلیون تومان نیز یافت می‌شود که متقاضیانی که اصرار به سکونت در نیمه شمالی تهران دارند، اما بودجه و قدرت خرید محدودی دارند می‌توانند برای خرید مسکن در این منطقه اقدام کنند.


کپی لینک کوتاه خبر: https://setareparsi.com/d/2oe6g4