چهارشنبه 08 فروردین 1403 - 27 Mar 2024
تاریخ انتشار: 1401/08/24 06:11
کوکو سبزی
کد خبر: 10552

طرز تهیه ته چین کوکو سبزی

ته چین کوکو سبزی یکی از ته چین های بسیار خوشمزه و ساده و مجلسی می باشد که شما می توانید یک پلو بی نهایت خوشمزه تهیه کنید.

ته چین ها جزء دسته غذا های هستند که برنج با ماست و تخم مرغ مخلوط می شود ولی این ته چین کمی متفاوت است و مواد کوکو سبزی کف قابلمه ریخته می شود و برنج و شوید را اضافه می کنید و شما می توانید به دلخواه لای برنج تن ماهی قرار دهید و یا می توانید تن ماهی را با رب تفت دهید و در کنار این ته چین سرو کنید که این کاملا دلخواه است.

طرز تهیه ته چین کوکو سبزی؛ خوشمزه و متفاوت

مواد لازم برای تهیه ته چین کوکو سبزی با تن ماهی

  •     سبزی کوکویی با سیر ۳۵۰ گرم
  •     تخم مرغ ۳ عدد
  •     گردو ۲ ق غذا خوری
  •     برنج ۳ پیمانه
  •     تن ماهی ۱ قوطی
  •     شوید ۳ ق غذا خوری
  •     پیاز ۱ عدد
  •     سیر ۲ حبه
  •     رب ۱ ق غذا خوری
  •     نمک، فلفل سیاه، زرچوبه به مقدار لازم

طرز تهیه ته چین کوکو سبزی؛ خوشمزه و متفاوت

طرز تهیه ته چین کوکو سبزی خوشمزه و مجلسی

مرحله اول: آماده سازی کوکو

 

ابتدا باید سبزی کوکویی را از قبل تمیز کنید و بشورید و بعد از خشک شدن ساطوری ریز خرد کنید. می توانید به دلخواه از سیر تازه نیز استفاده کنید تا ته چین عطر و بوی خوبی داشته باشد. سپس تخم مرغ ها را جداگانه با کمی چنگال بزنید تا از لختگی خارج شود و بعد به همراه سبزی کوکویی و ادویه ها و ۱ ق غذا خوری آرد مخلوط کنید و هم بزنید.

طرز تهیه ته چین کوکو سبزی؛ خوشمزه و متفاوت

مرحله دوم: پخت ته چین کوکو سبزی

در ادامه باید کف یک قابلمه نسوز و نچسب کمی روغن ریخته و بگذارید تا داغ شود و بعد مواد کوکو را داخل قابلمه بریزید و روی آن را صاف کنید و حرارت را کم کرده و بگذارید تا کوکو خودش را بگیرد.  برنج را از قبل با کمی نمک خیس کنید و روی حرارت قرار دهید.

 

مرحله سوم: افزودن برنج

در ادامه باید برنج را بجوشانید و زمانی که نرم شد شوید خشک را اضافه کنید و آبکش کنید و برنج شویدی را روی کوکو سبزی به آرامی بریزید و با پشت قاشق خوب برنج را صاف و فشرده کنید و ته چین را برای ۴۰ دقیقه دم بگذارید و در انتها روی آن کره بریزید.

 

مرحله چهارم: تهیه ته چین کوکو سبزی

در ادامه برای تهیه تن ماهی باید آن را بجوشانید. پیاز را پوست بگیرید و نگینی ریز خرد کنید و به همراه کمی روغن و زردچوبه تفت دهید و بعد سیر پوره شده را اضافه کنید و در انتها تن ماهی را بیفزاید و هم بزنید و در انتها رب را به دلخواه اضافه کنید و تفت دهید تا بوی خامی رب از بین برود. در انتها ته چین کوکو سبزی را برگردانید و به همراه تن ماهی سرو کنید. نوش جان

 

نکات کلیدی در تهیه ته چین کوکو سبزی خوشمزه و مجلسی با تن ماهی

می توانید تن ماهی را از قبل تهیه کنید و بین پلو قرار دهید.

 

 می توانید از ماهی سرخ شده استفاده کنید.

 استفاده شوید دلخواه است می توانید از باقالی یا نخود فرنگی نیز استفاده کنید.


کپی لینک کوتاه خبر: https://setareparsi.com/d/39pbe4