جمعه 31 فروردین 1403 - 19 Apr 2024
تاریخ انتشار: 1401/08/24 12:07
تعطیلی بازار تهران
کد خبر: 10570

بازار تهران تعطیل شد | پشت پرده تعطیلی برخی از مغازه‌ها در بازار بزرگ تهران

علت تعطیلی بسیاری از مغازه‌ها بنا بر اعلام بسیاری از کسبه در محدوده بازار بزرگ تهران، نه اعتصاب؛ بلکه ترس از توحش، تحریق و تخریب عده قلیلی از اغتشاشگران است.

با توجه به فروکش کردن اغتشاشات و آشوب‌ها در کشور، دشمن بار دیگر و این بار به بهانه حوادث آبان‌ماه ۹۸ اقدام به انتشار گسترده فراخوان جهت ایجاد ناامنی، آشوب و اعتصاب سراسری از طریق عناصر خود و به‌طور خاص رسانه‌های تروریستی منتسب به خود کرده بود.

دمیدن در آتش رو به زوال اغتشاش، با کلیدواژه اعتصاب

از ظهر امروز برخی تصاویر و ویدئوها از محدوده مرکزی شهر و به‌طور خاص بازار بزرگ تهران منتشر شده است که با عناوینی هم‌چون «پیوستن بازاریان به اعتصابات سراسری» در حال دست به دست شدن است.

خبرنگار مهر به‌منظور آگاهی از واقعیت ماجرا به محدوده مرکزی شهر و بازار بزرگ تهران رفت و شرحی که در ادامه می‌خوانید، روایت میدانی خبرنگار مهر از محدوده بازار بزرگ تهران است.

تردد عادی شهروندان در محدوده چهارراه گلوبندک به سمت سبزه میدان

نقطه آغاز حرکت، چهارراه گلوبندک به سمت سبزه میدان بود. در این محدوده هم‌چون روزهای گذشته تردد شهروندان و فعالیت مغازه‌داران در حال انجام بود. پس از رسیدن به سبزه میدان، از ورودی بازار کفاش‌ها وارد بازار بزرگ تهران شدیم. در این محدوده به‌رغم روزهای گذشته اغلب مغازه‌ها بسته و یا در حال بستن بودند.

پشت پرده تعطیلی برخی از مغازه‌ها در بازار بزرگ تهران

علت تعطیلی برخی از مغازه‌ها در بازار بزرگ تهران

یکی از کسبه در خصوص علت تعطیلی بازار بزرگ تهران به خبرنگار مهر گفت: ساعتی قبل عده‌ای وارد بازار شدند و شروع به سر دادن شعارهای تند کردند. سپس به سراغ ما آمدند و تهدید کردند که اگر نبندیم، مغازه‌ها را آتش می‌زنند.

وی ادامه داد: همین موضوع سبب شد که اغلب کسبه مغازه خود را تعطیل کنند و بروند؛ البته از ساعتی قبل مأموران انتظامی در بازار مستقر شدند و آن افراد رفتند اما به هر حال بازاریان می‌ترسند که اموالشان از بین بروند و به همین دلیل ریسک نمی‌کنیم و مغازه را می‌بندیم.

نبود ایمنی؛ پاشنه آشیل بازار بزرگ تهران

کمی جلوتر یکی از کسبه اغذیه‌فروشی که هنوز مغازه خود را باز نگهداشته بود به خبرنگار مهر گفت: مساله بازاریان اعتصاب نیست؛ بلکه ترس از آتش زدن و تخریب اموال است. وضعیت بازار تهران از لحاظ ایمنی خاص است و اگر اتفاقی داخل آن رخ دهد به سرعت به سایر مغازه‌ها نیز سرایت می‌کند.

وی افزود: بر همین اساس بازاریان ریسک نمی‌کنند که مغازه‌ها را باز نگهدارند؛ چرا که در صورت بروز کوچک‌ترین اتفاقی، همه ما به شدت خسارت خواهیم دید.

نکته قابل تأمل؛ حضور خوب و مؤثر مأموران انتظامی در محدوده بازار تهران بزرگ بود که از بروز هر گونه حادثه‌ای پیشگیری به‌عمل آورد.

پشت پرده تعطیلی برخی از مغازه‌ها در بازار بزرگ تهران

تهدید به تخریب و تحریق برای دعوت به اعتصاب زوری

پس از خارج شدن از بازار بزرگ تهران، به سمت خیابان ناصر خسرو حرکت کردیم. در این محدوده نیز برخی از مغازه‌ها تعطیل و یا نیمه تعطیل بودند. یکی از کسبه که مغازه دوربین‌فروشی داشت، در خصوص علت پایین کشیدن کرکره خود تا نیمه به خبرنگار مهر گفت: ساعتی قبل عده‌ای از اینجا رد شدند و شروع به شعار دادن و فحاشی کردند و تهدید کردند که اگر نبندی مغازه‌ات را آتش می‌زنیم.

وی گفت: قیمت دوربین بسیار زیاد است و حتی اگر برای یکی از دوربین‌ها اتفاقی رخ دهد، ضرر قابل توجهی می‌کنم. به‌همین دلیل کرکره را تا نیمه پایین کشیده‌ام تا مشکلی پیش نیاید.

بررسی‌های میدانی خبرنگار مهر از مرکز شهر و محدوده بازار بزرگ تهران حاکی از این است که علت تعطیلی بسیاری از مغازه‌ها نه اعتصاب؛ بلکه ترس از توحش، تحریق و تخریب عده قلیلی از اغتشاشگران است؛ بر همین اساس انتظار شهروندان و به‌خصوص بازاریان از پلیس و نهادهای مسئول تأمین امنیت این است که امنیت برای فعالیت آن‌ها به‌نحو مطلوب فراهم باشد و برای فعالیت حلال و مشروع خود با تهدید عده‌ای قلیل از آشوب‌طلبان مواجه نشوند.


کپی لینک کوتاه خبر: https://setareparsi.com/d/4yyvm4