چهارشنبه 08 فروردین 1403 - 27 Mar 2024
تاریخ انتشار: 1401/08/24 15:58
دستمزدهای ۵ میلیاردی
کد خبر: 10574

ماجرای دستمزدهای ۵ میلیاردی آقای بازیگر لو رفت | جنجال دستمزد میلیاردی یک سریال

مدیر گروه فیلم و سریال شبکه دو سیما در نشست خبری سریال «آتش سرد» به صحبت‌های برخی درباره مخاطب نداشتنِ تلویزیون واکنش نشان داد.

نشست خبری سریال «آتش سرد» که از شبکه دو سیما پخش می‌شود در روابط عمومی صداوسیما برگزار شد. علی مهام تهیه‌کننده سریال درباره لوکیشن‌ها و سختی‌های ساخت «آتش سرد» گفت: «آتش سرد» یک ملودرام خانوادگی است. بحث حق یتیم هم از ابتدا برای ما اهمیت زیادی داشت. هر تهیه‌کننده‌ای ژانری را دنبال می‌کند و برای من جنبه اخلاقی در آثارم اهمیت دارد. من با کارگردان صحبتی داشتم. 13 ماه تمام روی این طرح کار شد و رفت و برگشت داشت. بحث این سریال دفاع از حق و عدالت است و این برای ما مهم بود.

وی افزود: قرارداد ما سال 1399 بود اما تولید به سال 1400 افتاد و بیست تیر ماه کلید خورد که کرونا هم دامن‌گیر شده بود. البته خیلی از پروتکل‌ها را رعایت کردیم اما به مرور زمان همه مبتلا شدیم سرعت کار هم به این ترتیب کم شد اما تعطیل نشد.در این سریال 123 لوکیشن داشتیم که جز یک مورد خانه یکی از شخصیت‌ها، هیچیک از لوکیشن ها را در دیگر آثار نمی‌بینید. 78 بازیگر اصلی و فرعی داشتیم و با بازیگرانی کار کردیم که بی حاشیه هستند، ما در اینجا رفاقتی نداشتیم، به صورت حرفه‌ای قرارداد بستیم و در طول کار رفاقت‌ها شکل گرفت.

جعفر دهقان، شیوا خسرومهر و مهسا کرامتی درباره نقش‌ها و کاراکترهایی که در سریال «آتش سرد» به ایفای آن پرداختند، نکاتی مطرح کردند. اما نکته قابل توجه این نشست، صحبت‌های بهرنگ ملک محمدی مدیر گروه فیلم و سریال شبکه دو سیما بود. او صحبت‌هایش را از سختی تولید در شرایط کرونا آغاز کرد و گفت: امیدوارم این تجربه‌ای شود که قدر نیروهای خود را بدانیم که چه کسانی در این چند سال با ما کار کردند و عافیت طلب نبودند. نکته‌ای که باید روی آن تاکید کرد این است که «آتش سرد» سند مظلومیت تلویزیون در دوره کروناست. این سریال و صد سریال دیگر به اندازه یک تار مو اهمیت ندارد اما باید دید چه آدم‌هایی زحمت کشیدند در دوره کرونا آمدند و کار کردند. همچنین باید دید در جاهای دیگر که با دستمزدهای 10 برابری با روزی یک دقیقه کار می‌کنند و بعد می‌گویند تلویزیون مخاطب ندارد.

وی اضافه کرد: خطاب به اینها باید گفت شما مهم نیستید مهم مخاطبی است که از یک روستا تماس می‌گیرد و درباره این سریال حرف می‌زند. من خودم به همه دوستان می‌گویم حتماً همیشه نشست‌های 162 بروند. این‌ها باید دستمزد پنج میلیاردی بگیرند و اجازه ندارند درباره تلویزیون صحبت کنند. تلویزیونی که اصلاً در دوره کرونا خاموش نشد. بیایند بگویند چقدر هزینه کرده‌اند و چقدر مخاطب داشته‌اند و ما هم بگوییم. البته من می‌دانم این بحث‌ها را به خاطر ژست می‌گویند. تاریخ مشخص می‌کند که چه کسانی در دوره کرونا رفتند و در صف مقدم کار کردند. چه کسانی به بهانه‌های مختلف کار را تعطیل کردند.

او همچنین در پاسخ به سؤالی درباره ساخت فصل دوم «آتش سرد» گفت:  باید دید در فصل اول چه قوت و ضعف‌هایی داشتیم. فرمول ادامه سازی سریال‌ها فرمول جذابی است و یک سرمایه است اما سریال‌های که در ادامه یکدیگر ساخته می‌شود نیاز به بررسی دارد.

البته مهام تهیه‌کننده این سریال هم درباره ساختِ فصل دوم این نکته را مطرح کرد: مردم درباره کیفیت کار تماس می‌گرفتند و هم درباره فصل دوم می‌پرسیدند که برایم جالب بود و اینکه می‌گفتند با خیال راحت همه خانواده می‌توانستند در کنار هم سریال را ببینند.


کپی لینک کوتاه خبر: https://setareparsi.com/d/27nkv3