سه‌شنبه 07 فروردین 1403 - 26 Mar 2024
تاریخ انتشار: 1401/08/26 04:09
سهام عدالت
کد خبر: 10620

خبر داغ برای سهام عدالتی ها | فروش سهام عدالت آزاد شد؟

آخرین قیمت سهام عدالت ۴۹۰ و ۵۳۲ هزار تومانی امروز ۲۵ آبان ۱۴۰۱ را می‌توانید در گزارش زیر مشاهده کنید.

سهام عدالت  یارانه دولت برای افراد کم در آمد جامعه در دولت نهم پرداخت شد  سهام عدالت  برای مشمولان کمیته امداد و بهزیستی و دهک های پایین جامعه پرداخت می شود  سهام عدالت  جدید  به جاماندگان دو دهک درآمدی پرداخت شود شرایط جدید فروش  سهام عدالت  اعلام شد ارزش  سهام عدالت  امروز 25 آبان ماه مشاهده می کنید.

 شاخص کل هر چند در ابتدای معاملات روند کاهشی در پیش گرفته بود، اما در نهایت معاملات امروز  چهارشنبه ۲۵ آبان را با افزایش حدود ۳هزار و ۱۵۰ واحدی به پایان برد و در ارتفاع یک میلیون و ۴۱۳ هزار واحدی قرار گرفت.

پارسان، وغدیر، شستا بیش‌ترین تاثیر مثبت را بر روی شاخص کل داشتند.

شاخص هم وزن نیز با افزایش یک هزار و ۷۰۰ واحدی توانست تا میانه‌های سطح ۴۰۱ هزار واحدی بالا بیاید.

ارزش معاملات خرد برای دومین روز پیاپی به زیر سطح ۳هزار میلیارد تومان کاهش پیدا کرد و با افت حدود ۶ درصدی به سطح ۲هزار و ۴۹۲ میلیارد تومانی رسید.

در جریان معاملات امروز حقیقی‌ها بیش از ۲۰۰ میلیارد تومان از بازار خارج کردند.

شپنا با ۳۱، وبملت با ۲۲ و شبندر با ۱۹ میلیارد تومان بیش‌ترین خروج پول حقیقی را ثبت کرد و در نقطه مقابل، غدشت با ۱۰، همراه با ۹ و شفا با ۷ میلیارد تومان بیش‌ترین ورود پول حقیقی را تجربه کردند.

در میان صنایع نیز فرآورده‌های نفتی با ۵۰، خودرو و ساخت قطعات با ۴۲ و بانک‌ها و موسسات اعتباری با ۴۱ میلیارد تومان بیش‌ترین خروج پول حقیقی را ثبت کرد و مواد و محصولات دارویی با ۲۳، محصولات غذایی و آشامیدنی با ۱۱ و مخابرات با ۹ میلیارد تومان هم بیش‌ترین ورود پول حقیقی را تجربه کردند.

ارزش سهام عدالت ۴۹۰ هزار تومانی

ارزش سهام عدالت ۴۹۰ هزارتومانی با احتساب و اعمال تمام افزایش سرمایه‌های شرکت‌های بورسی در این سهام به ۸ میلیون ۲۵۰ هزار و ۱۴۰ تومان رسید.

ارزش سهام عدالت ۵۳۲ هزار تومانی در ۲۵ آبان ۱۴۰۱

پس از پایان معاملات امروز بازار بورس ایران (۲۵ آبان ۱۴۰۱) ارزش سهام عدالت ۵۳۲ هزارتومانی دارندگان این سهام به ۸ میلیون و ۸۲۱ هزار و ۴۲۶ تومان رسید.

تعداد هرسهم برگه سهام عدالت ۵۳۲ هزار تومانی خود را می‌توانید در جدول زیر مشاهده کنید.

نام شرکت سهامی

قیمت پایانی هر سهم

(تومان)

تعداد سهم هر سهامدار 
فارس   702 2292
شگویا 964 47
شاوان  2080 4
دانا 224 16
بنیرو   258 3
رمپنا  1413 137
اخابر 575 239
کگل  795 104
حکشتی‌  2412 78
فولاد 506 2520
فولاژ  769 73
فخوز 231 296
ساراب 1815 3
ورنا 502 3
حپترو 2908 1
کچاد 1028 181
وپست  421 16
مارون  17870 47
شپنا   719 1008
شتران  374 2090
شبندر  923 912
بسویچ 338 9
وبملت 280 299
وبصادر  138 1400
خودرو 220 47
وتجارت   140 1788
 فایرا 1699 31
شراز  1230 4
جم 3255 41
فملی 613 1473
سدشت 2340 8
بفجر 1728 38
وتوصا 745 12
شبریز 1685 15
خساپا 188 39
لکما 67 22
بترانس 180 3
 

 

چگونه برای سهام عدالت 10 میلیونی جدید ثبت‌نام کنیم؟

با توجه به نزدیک شدن برگزاری مجامع عمومی شرکت‌ها، ابهاماتی در زمینه مشارکت مشمولان سهام عدالت که در ۲ سال گذشته روش مدیریت غیرمستقیم را انتخاب کرده بودند، ایجاد شده و تاکنون اطلاعات کافی نسبت به جزییات حضور این افراد در مجامع عمومی سالیانه اعلام نشده بود.

طبق قانون، مشمولان سهام عدالت مستقیم قادر به حضور در مجامع سالیانه هستند، اما مشمولان غیرمستقیم سهام عدالت که مدیریت سهام خود را به شرکت‌های سرمایه‌گذاری استانی واگذار کرده‌اند، از این حق مغفول مانده‌اند.

در این زمینه «پیمان حدادی» امروز (چهارشنبه) با ارائه جزییاتی از حضور مشمولان غیرمستقیم سهام عدالت در مجامع، اعلام کرد: با توجه به نزدیک شدن به فصل مجامع، یکی از موضوعات بسیار مهم در موضوع سهام عدالت؛ حضور نماینده مشمولان  سهام عدالت است که روش غیرمستقیم را انتخاب کرده‌اند.

وی اظهار داشت: براساس مصوبه شورای عالی بورس کارگروهی از نماینده شرکت‌های سرمایه‌گذاری استانی در ۳۶ شرکت سرمایه‌پذیر سهام عدالت و نیز اعضای حقیقی شورای عالی بورس، نماینده وزارت امور اقتصاد و دارایی و کانون شرکت‌های سرمایه‌گذاری استانی تشکیل خواهد شد که این کارگروه برای حضور در مجامع شرکت‌های سرمایه‌پذیر نماینده انتخاب خواهد کرد.

حدادی خاطرنشان کرد: طبق هماهنگی‌های انجام شده با مدیریت نظارت بر ناشران سازمان بورس و اوراق بهادار و پیرو ابلاغیه به شرکت‌های سرمایه‌پذیر، فقط افرادی می‌توانند به عنوان نماینده سهامداران روش غیرمستقیم سهام عدالت در مجامع شرکت‌ها حضور داشته باشند که دارای معرفی‌نامه رسمی از کانون شرکت‌های سرمایه‌گذاری سهام عدالت باشند و از حضور سایر افراد بعنوان نماینده سهامداران روش غیرمستقیم سهام عدالت در مجمع در شرکت‌ها باید ممانعت بعمل آید.

مشاور رییس سازمان بورس و اوراق بهادار گفت: اگر شرکت‌ها خطایی را در این زمینه انجام دهند، طبق مقررات و هماهنگی صورت گرفته با مدیریت نظارت بر ناشران با این شرکت‌ها برخورد قانونی صورت خواهد پذیرفت.

پیمان حدادی در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، در مورد ادعای یکی از اعضای سابق کانون شرکت‌های سرمایه‌گذاری عدالت در مورد عدم معرفی نمایندگان شورای عالی بورس و وزارت اقتصاد در کارگروه سهام عدالت، گفت: این افراد در اسفند ماه سال گذشته از طرف وزیر اقتصاد معرفی شده‌اند و کارگروه تشکیل شده و به کار خود ادامه می‌دهد، از آذرماه سال گذشته تا کنون 6 جلسه برگزار شده و بخشی از آئین‌نامه اجرایی سهام عدالت اصلاح و حذف یا اضافه شده است.

وی گفت: کارگروه سه نفره متشکل از نماینده کانون شرکت‌های سرمایه‌گذاری استانی سهام عدالت، نماینده شورای عالی بورس و نماینده وزیر اقتصاد یک کارگروه سه نفره تشکیل می‌دهند که امور مربوط به سهام عدالت و اصلاح آئین‌نامه اجرایی سهام عدالت توسط آنها اجرا می‌شود و پیشنهاد این کارگروه به شورای عالی بورس برای تصویب ارائه می‌شود.

فروش سهام عدالت آزاد شد

مدیرعامل صندوق تثبیت بازار سرمایه در مورد شرط فروش سهام عدالت توسط مشمولان گفت: زمان فروش سهام عدالت توسط مشمولانی که روش مستقیم را برای مدیریت سهام خود انتخاب کرده بودند به تصمیم نهایی شورای‌عالی بورس بستگی دارد.

ایسنا: پیمان حدادی در نشست خبری که امروز برگزار شد، در مورد فعالیت صندوق تثبیت بازار سرمایه توضیح داد: یکی از اهداف اصلی این صندوق حفظ ثبات در بازار سرمایه است به همین دلیل صندوق تثبیت هر روز اقدام به خرید و فروش سهم نمی‌کند.

وی ادامه داد: هیات امنای صندوق تثبیت از وزیر اقتصاد، رئیس بانک مرکزی، رئیس سازمان برنامه و بودجه، رئیس سازمان بورس و رئیس صندوق توسعه ملی تشکیل شده است و این‌که صندوق تثبیت چه سهم‌هایی را خرید و فروش کند براساس آیین‌نامه‌ای است که توسط هیات امنا تصویب شده است.

مدیرعامل صندوق تثبیت بازار سرمایه ادامه داد: بنابراین زمانی که در برخی از شاخص‌های بازار تغییراتی ایجاد شود یا در بازارهای جهانی یا بازار ارز نوساناتی صورت بگیرد صندوق تثبیت وارد بازار می‌شود. درحال‌حاضر این صندوق در ۵۱۰ نماد سهم دارد که این سهام صرفا از نمادهای بزرگ تشکیل نشده‌اند اما نقدشوندگی سهام، سایز سهام و نوع فعالیت بازارگردان از اهمیت زیادی برخوردار است.

حدادی در مورد سرمایه‌گذاری صندوق توسعه ملی در بازار سرمایه اظهار کرد: این صندوق به صورت غیرمستقیم اقدام به خرید سهم می‌کند خرید این صندوق هم از طریق صندوق تثبیت انجام می‌شود. این اقدام توسط خود سازمان بورس هم انجام می‌شود.

وی از انتشار گزارش‌هایی در مورد فعالیت صندوق تثبیت بازار سرمایه در ماه‌های آینده خبر داد.

مدیرعامل صندوق تثبیت بازار سرمایه در مورد میزان دارایی این صندوق اظهار کرد: میزان دارایی صندوق تثبیت در اواخر سال قبل ۶۰۰۰ میلیارد تومان و درحال‌حاضر ۱۲ هزار میلیارد تومان است.

حدادی در ادامه در مورد راه‌اندازی بورس بین‌الملل اظهار کرد: راه‌اندازی این بورس حدود دو ماه قبل در شورای‌عالی بورس مطرح و تصویب شد از شرایط راه‌اندازی بورس بین‌الملل این است که حداقل ۶۰ درصد سهام از سهامداران خارجی متشکل شود و معاملات ارزی باشد.

وی ادامه داد: تاکنون به غیر از یک بانک داخلی هیچ نهاد دیگری درخواست سرمایه‌گذاری در این راستا را ارائه نکرده است اما سازمان بورس از هر نهاد داخلی و بین‌المللی که مایل به سرمایه‌گذاری در این بخش است دعوت می‌کند و در کمترین زمان اقدامات اجرایی انجام می‌شود.

مدیرعامل صندوق تثبیت بازار سرمایه با بیان این‌که راه‌اندازی بورس بین‌الملل به درخواست دبیر سابق مناطق آزاد بود، ادامه داد: نهادهای خارجی از کشورهای حوزه خلیج‌فارس به دبیر سابق اعلام آمادگی کردند. اما آینده این بازار هنوز مشخص نیست.

آخرین وضعیت بازگشایی نمادهای سهام‌ عدالت

مشاور رئیس سازمان بورس در امور سهام عدالت در مورد آخرین وضعیت بازگشایی نمادهای سرمایه‌گذاری استانی اظهار کرد: در خردادماه شورای‌عالی بورس، سازمان بورس را مکلف کرد تمهیداتی برای برگزاری مجامع شرکت‌های مذکور بیندیشد. سازمان بورس و شرکت سپرده‌گذاری مرکزی هم مقدمات برگزاری مجامع را انجام دادند و اکنون آمادگی برگزاری هستند.

حدادی ادامه داد: اما نهادی که باید در نهایت مجوز برگزاری یا بازگشایی نمادها را صادر کند شورای‌عالی بورس است که تاکنون این اقدام را انجام نداده است. امیدواریم این موضوع تا ماه آینده به جمع بندی برسد.

به گفته وی، این‌که مشمولانی که روش مستقیم را برای مدیریت سهام عدالت خود انتخاب کرده بودند بتوانند اقدام به فروش سهام خود کنند هم به تصمیم شورای‌عالی بورس بستگی دارد.

مشاور رئیس سازمان بورس در امور سهام عدالت در مورد سود سال ۱۴۰۰ این سهام نیز گفت: میزان سود سال ۱۴۰۰ دو برابر سال ۱۳۹۹ خواهد بود و نخستین مرحله آن در پایان آذرماه پرداخت می‌شود.

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://setareparsi.com/d/3wym52