سه‌شنبه 04 اردیبهشت 1403 - 23 Apr 2024
تاریخ انتشار: 1401/08/26 07:02
اغتشاشات خونین
کد خبر: 10631

جزئیات اغتشاشات خونین در ۳ شهر کشور | ۳ بسیجی به شهادت رسیدند

یکی از پاسداران سپاه کامیاران، یک طلبه بسیجی در شیراز و یک بسیجی در بوکان شب گذشته توسط اغتشاشگران به شهادت رسیدند.

سنندج دیروز روز سرد و آرامی را سپری کرد و جز اغتشاشات پراکنده در چند منطقه حاشیه‌ای مانند مسکن مهر آرامش در شهر مانند تمام روزهای این هفته برقرار بود. اما با تهدید و ارعاب ضد انقلاب به ضرب و شتم و آتش زدن مغازه‌ها اغلب کسبه سنندج از ترس مال و جان خود کرکره‌ها را پایین کشیدند. 

تعدادی از اغتشاشگران در کامیاران با راهبندان و آتش زدن سطل‌های زباله زندگی عادی مردم را مختل کردند. ماموران برای متفرق کردن اغتشاشگران از گاز اشک‌آور استفاده کردند.

معاون سیاسی امنیتی استاندار کردستان از شهادت یکی از نیروهای سپاه کامیاران در جریان این آشوب‌ها خبر داد و عنوان کرد: یک اغتشاشگر نیز کشته شد.

دادستان مرکز استان فارس نیز از شهادت یک طلبه بسیجی با پرتاب کوکتل مولوتوف اغتشاشگران در شیراز خبر داد.

سید مصطفی بحرینی دادستان مرکز استان فارس اظهار داشت: دیروز در جریان اغتشاشات یک طلبه بسیجی در شیراز به دلیل پرتاب کوکتل مولوتوف توسط اغتشاشگران و اصابت به ناحیه سر به بیمارستان منتقل شد که علیرغم تلاش کادر درمان به شهادت رسید.

وی افزود: پرونده قضایی در این رابطه تشکیل شده است.

 یک منبع آگاه نظامی نیز به ایرنا اعلام کرد: یک نیروی مدافع امنیت سه‌شنبه شب بدست اغتشاشگران ناشناس در جاده حصار در بوکان به شهادت رسید.

این منبع آگاه که خواست نامش فاش نشود اظهار کرد: سرهنگ «رصا الماسی» ساعتی قبل در محله جاده حصار این شهر و با شلیک گلوله از سلاح کمری اغتشاشگران مورد هدف قرار گرفت و به شهادت رسید.

این فرد در خصوص درگیری نیروهای مدافع امنیت با اغتشاشگران افزود: بدنبال فراخوان گروهک‌های معاند تعدادی از جوانان بوکانی در محله های ابوذر، جاده حصار، سالمندان و بلوار کردستان با ایجاد راهبندان از تردد خودروها جلوگیری کرده و شعارهای ساختار شکنانه سر دادند.

اغتشاشگران در این شهر یک واحد صنفی قنادی به نام (ژاورو) را در محله جاده حصار که در اعتصاب امروز شرکت نکرده بود را به آتش کشیدند.


کپی لینک کوتاه خبر: https://setareparsi.com/d/4dabp4