پنج‌شنبه 09 فروردین 1403 - 28 Mar 2024
تاریخ انتشار: 1401/09/01 04:43
مهدی طارمی | علی بیرانوند
کد خبر: 10788

استوری طارمی برای بیرانوند غرق در خون | طارمی چشم انتظار بازگشت بیرو

مهدی طارمی (زاده ۲۷ تیر ۱۳۷۱ در بوشهر) بازیکن فوتبال اهل ایران در پست مهاجم است. به تازگی استوری برای علی بیرانوند گذاشته است.

مهدی طارمی (زاده ۲۷ تیر ۱۳۷۱ در بوشهر) بازیکن فوتبال اهل ایران در پست مهاجم است. مهدی طارمی برای باشگاه ریو آوه پرتغال و تیم ملی ایران رقابت می‌کند. وی هنگام عضویت در باشگاه پرسپولیس دو بار در فصل‌های ۹۵–۱۳۹۴ و ۹۶–۱۳۹۵ آقای گل لیگ برتر ایران شد.مهدی طارمی سابقه بازی در باشگاه‌های شاهین بوشهر، ایران‌جوان بوشهر و الغرافه را نیز دارد.مهدی طارمی در جام ملت‌ها آسیا ۲۰۱۹ نیز عملکرد قابل قبولی داشت، همچنین مهدی طارمی ۳ گل در این تورنمنت به ثمر رساند.

mehdi-taremi-10

از قطر تا پرتغال

مهدی از سال 1397 تا 1398 در تیم «الغرافه» 43 بازی به میدان رفت و 22 گل نیز بثمر رساند تا اینکه سال 1398 به باشگاه فوتبال «ریو آوه» پرتغال پیوست

یک سال درخشانی را در تیم ریوه آوه گذراند و در 37 بازی موفق به زدن 21 گل شد 

مهدی طارمی

 

شادی گل مهدی طارمی با پیراهن پرسپولیس

مهدی طارمی در ۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۳ با عقد قرادادی دوساله به باشگاه پرسپولیس پیوست.نخستین درخشش او در پرسپولیس در تاریخ ۲ آذر ۱۳۹۳ و در شهرآورد تهران مقابل استقلال بود که در آن بازی پرسپولیس با نتیجهٔ ۲–۱ به پیروزی رسید.[۴] او در آن بازی دیدنی گلی نزد، اما به عنوان یک بازیکن تعویضی نقش موثری در گل اول داشت و با پاس گل او محمّد نوری گل اول و مساوی پرسپولیس را به ثمر رساند. وی در تاریخ ۱۹ فروردین ۱۳۹۴ و در حضور بیش از صد هزار تماشاگر ورزشگاه آزادی تهران با به ثمر رساندن چیپ از روی نقطهٔ پنالتی مقابل النصر عربستان در مرحلهٔ گروهی لیگ قهرمانان آسیا ۲۰۱۵ زمینه‌ساز پیروزی ۱–۰ پرسپولیس شد.

مهدی طارمی سابقه گلزنی در شهرآورد تهران را دارد؛ او در شهرآورد هشتاد و سوم که با نتیجه ۴–۲ به سود پرسپولیس تمام شد، دو بار دروازه استقلال را باز کرد.

مهدی طارمی در لیگ برتر ۹۶–۱۳۹۵ به عنوان بازیکن سال فوتبال ایران انتخاب شد.او جایزه برترین بازیکن فصل ۹۶–۱۳۹۵ خود را به حرم امام رضا تقدیم کردطارمی به غیر از این جایزه، به عنوان برترین گلزن لیگ شانزدهم و بهترین مهاجم این رقابت‌ها نیز انتخاب شد.

مهدی طارمی

ریو آوه

مهدی طارمی در سال ۱۳۹۸ به باشگاه فوتبال ریو آوه در لیگ برتر پرتغال پیوست. طارمی توانست در دومین بازی برای این تیم و در اولین حضورش به عنوان بازیکن ثابت، هت‌تریک کند. او در بازی بعدی نیز توانست با درخشش خود سه پنالتی را برای ریو آوه کسب کند. او در این بازی‌ها عنوان بهترین بازیکن زمین را به دست آورد و همچنین نمرات ۱۰ از ۱۰ و ۸٫۱ از ۱۰ را از نگاه هواسکورد گرفت.

او علاوه بر انعطاف بدنی و سرعت بالا، دارای توانایی در کسب پنالتی‌های متعدد از حریف است. در پرتغال نیز این توانایی او مورد توجه قرار گرفته و به «پنالتی‌گیر» معروف شده‌است.

در انتهای فصل نیز طارمی با به ثمر رساندن ۱۸ گل مشترکاً به همراه کارلوس وینیسیوس و پیزی به آقای گلی لیگ برتر پرتغال رسید.

پورتو

مهدی طارمی با پیراهن پورتو

در شهریور ۱۳۹۹، با قراردادی چهار ساله به باشگاه فوتبال پورتو پیوسته‌است.[۱۸] [۱۹] او اولین گل لیگ خود را برای پورتو در ۱۸ آبان ۱۳۹۹ در برد خانگی ۳-۱ مقابل پورتیموننسه به ثمر رساند.[۲۰] [۲۱] [۲۲] طارمی در اولین فصل حضور خود در پورتو توانست سومین گلزن برتر و بهترین پاسور فصل شود.[۲۳] طارمی با پورتو در لیگ پرتغال به نایب قهرمانی پریمیرا لیگا ۲۱–۲۰۲۰ رسید و با این تیم قهرمان سوپر جام فوتبال پرتغال شد.[۲۴]

در ۲۹ بهمن ۱۳۹۹، طارمی در بازی رفت مرحله یک هشتم نهایی لیگ قهرمانان اروپا، دروازه یوونتوس را باز کرد.[۲۵]

گل قیچی برگردان طارمی برای پورتو به چلسی در لیگ قهرمانان ۲۰۲۰-۲۱ که به عنوان بهترین گل مسابقات و نامزدی جایزه پوشکاش فیفا انتخاب شد.

مهدی طارمی

 

او اولین ایرانی بود که در مرحله حذفی اول مسابقات گلزنی کرد. در ۲۴ فروردین ۱۴۰۰، او گل پیروزی بازی را با یک ضربه قیچی برگردان تماشایی در برد ۱-۰ خارج از خانه مقابل چلسی در مرحله یک چهارم نهایی لیگ قهرمانان به ثمر رساند، اما باشگاهش در مجموع ۱-۲ شکست خورد.[۲۶] [۲۷] [۲۸] طبق نظرسنجی صورت گرفته توسط سایت اتحادیه فوتبال اروپا، گل مهدی طارمی به چلسی به عنوان بهترین گل لیگ قهرمانان اروپا در فصل ۲۰۲۱ انتخاب شد. در این نظرسنجی از هواداران فوتبال اروپا خواسته شده بود تا از بین ده گل، بهترین را انتخاب کنند. حدود یک میلیون و سیصد هزار نفر در این نظرسنجی شرکت کرده و گل طارمی با کسب بیش از ۷۵۰ هزار رای، اول شد.[۲۹] [۳۰] سوپرگل طارمی عامل تنها باخت چلسی در لیگ قهرمانان اروپا ۲۱–۲۰۲۰ شد.

مهدی طارمی


کپی لینک کوتاه خبر: https://setareparsi.com/d/4pzga2