پنج‌شنبه 09 فروردین 1403 - 28 Mar 2024
تاریخ انتشار: 1401/09/02 19:31
علی ضیاء
کد خبر: 10849

برخورد تند مجری صدا سیما با علی ضیاء | دردسر استوری علی ضیا به تلوزیون کشیده شد

ادبیات عجیب مجری برنامه بدون توقف در تلویزیون در واکنش به استوری علی ضیا خبرساز شد.

سید علی ضیا متولد ۲۶ شهریور ۱۳۶۴ در کاشان است. علی ضیا۱۹۰ سانتی متر قد دارد. علی ضیا مجری برنامه‌های صدا و سیما است. علی ضیا دارای مدرک تحصیلی کارشناسی مکانیک طراحی جامدات از دانشگاه آزاد تهران است. پدرش سیدحسن ضیا نقاش فرش بود و مادرش شهره احدیت نویسنده و ویراستار آثار ادبی است. «سیامو» یکی از کتاب‌هایی است که توسط مادر علی ضیا به رشته تحریر درآمده است. علی ضیا یک خواهر بزرگ‌تر هم به نام شیما دارد.پاسپورت علی ضیا، مجری و برنامه ساز مطرح تلویزیون توقیف شد.شنیده‌ها حاکی از ان است که امروز صبح پاسپورت او ضبط شده و به او اجازه خروج نداده اند.این مجری پیش از این در چند پست و استوری به ماجرای درگذشت مهسا امینی، دلیل عدم برخورد با پلیس‌نماها و گرانی دلار واکنش نشان داده بود.ادبیات عجیب مجری برنامه بدون توقف در تلویزیون در واکنش به استوری علی ضیا خبرساز شد.او می‌گوید: اگه جای اینا تو زندان نیست پس کیو بگیرن؟ هر کس رو بخوایم بگیریم باید یه بی پدر و مادر باشه که از زیر بته به عمل بیاد!

علی ضیا از طریق نویسندگی وارد رادیو جوان شده و یک آیتم طنز در برنامه کاملا جوانانه که خود علی ضیا نوشته بود با لهجه کاشانی خواند. آقای زاهدی که صدای علی ضیا را در برنامه آخرش ـ که در رادیو جوان پخش می‌شد ـ شنیدند با سید علی ضیا تماس گرفتند و خواستند گزیشن برنامه گزینه جوان را اجرا کند. اما پس از پذیرفته شدن در تست گویندگی قرار شد اجرای برنامه شروع خوب را به عهده بگیرد، ولی به دلیل فضای علمی‌ای که علی ضیا داشته و اختراعی که از علی ضیا ثبت شده بود، اجرای برنامه گزینه جوان به علی ضیا پیشنهاد شد و اولین برنامه‌ای که به طور زنده از علی ضیا روی آنتن رفت برنامه گزینه جوان بود.

علی ضیا قبل از ورود به تلویزیون نزد مرحوم حمید سمندریان فن بیان آموزش دید و مدتی هم در تمرینات تئاتر حاضر شد تا فن و گویش او با حرکت بدنی اش متناسب شود.

علی ضیا در نظرسنجی برنامه سه ستاره به عنوان یکی از سه مجری برتر بیست سال اخیر شبکه سه انتخاب شد. 

ترانه سرایی علی ضیا :

علی ضیا: زمانی که حس ترانه نویسی به سراغم می آید، ترانه می نویسم هیچ وقت اینطور نبوده که بنشینم و برای ترانه نویسی وقت بگذارم. در برنامه هایی که خودم حضور دارم هم از دوستان ترانه سرایم خواهش می کنم ترانه تیتراژ را بگویند تا فقط نگاه من در برنامه حاکم نباشد.

علی ضیا

 

اختراعات علی ضیا :

علی ضیا یک موتور ساخته‌ ، یک موتور نیم‌ دوّار؛ با یکی از دوستانش این کار را انجام داد، یک موتور نیم‌ دوّار با قابلیت کار کردن با انواع سوخت، سوخت‌ هایی که ضریب تراکم یکسان دارند و می‌ توانند توان یکسان بدهند.

حاشیه های علی ضیا:

• پس از پایان شهرآورد هشتاد و یکم تهران علی ضیاء که در جمع هواداران پرسپولیس در کافه‌ای در تهران حضور داشت، با شعارهایی همصدا شد که منجر به شکایت پرویز مظلومی و ممنوع التصویری او شد. بلافاصله بعد از ممنوع التصویری پرویز مظلومی از شکایت خود صرف نظر کرد دلیل این مسئله مختلط بودن آن جلسه و انجام حرکات نامناسب از سوی ضیا اعلام شده است.

• حضور علی ضیا در حادثه منا ، پس از این حادثه شایعاتی مبنی بر مرگ علی ضیا مجری تلویزیون که در مراسم حج شرکت داشت در فضای مجازی شکل گرفت که ساعاتی بعد از حادثه با انتشار تصویری در منا از سلامت خودش خبر داد.

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://setareparsi.com/d/36mne4