پنج‌شنبه 09 فروردین 1403 - 28 Mar 2024
تاریخ انتشار: 1401/09/03 07:51
علیرضا بیرانوند
کد خبر: 10859

تست‌های پزشکی نهایی بیرانوند مشخص شد | بیرانوند به جام جهانی رسید

علیرضا بیرانوند که از ناحیه سر ضربه خورده بود، روی زمین دراز کشید. سپس با مراجعه دکتر خانلری، پروتکل‌های به ضربه مغزی از جمله تست بینایی و چند حرکت تمرکزی از سوی او انجام شد.

علیرضا بیرانوند (زادهٔ ۳۰ شهریور ۱۳۷۱؛ سرابیاس) بازیکن فوتبال اهل ایران است که در پست دروازه‌بان برای باشگاه فوتبال پرسپولیس در لیگ برتر خلیج فارس و تیم ملی فوتبال ایران بازی می‌کند. علیرضا بیرانوند در بازی جام جهانی مقابل انگلیس مصدوم شد. روز گذشته بعد از مصدومیت شدید علیرضا بیرانوند از ناحیه بینی و درحالی که خونریزی علیرضا بیرانوند شدید بود در اقدامی عجیب و در شرایطی که مشخص بود وضعیت دروازه بان کشورمان ایده آل نیست، کادرپزشکی تیم ملی کشورمان به تعویض علیرضا بیرانوند تعلل کرده و تصمیم را به عهده خود بازیکن گذاشتند.

علیرضا بیرانوند

  علیرضا بیرانوند  دروازه‌بان اول  تیم ملی فوتبال ایران  که در جریان دیدار ایران و انگلیس در چارچوب مسابقات  جام جهانی  ۲۰۲۲ دچار مصدومیت شده بود، احتمال دارد دوباره به ترکیب اصلی تیم ملی برگردد.

بر همین اساس قرار است بیرانوند، امروز (پنجشنبه) تست‌های نهایی پزشکی را پشت سر بگذارد و در صورت تایید پزشکان می‌تواند برای تیم ملی در دیدار برابر ولز به میدان برود.

علیرضا بیرانوند که از ناحیه سر ضربه خورده بود، روی زمین دراز کشید. سپس با مراجعه دکتر خانلری، پروتکل‌های به ضربه مغزی از جمله تست بینایی و چند حرکت تمرکزی از سوی او انجام شد. سپس کی‌روش با بیرانوند به گفت‌وگو پرداخت و بعد از اطمینان از سلامت بیراوند، با همدیگر شوخی کردند

تمرین تیم ملی فوتبال ایران صبح امروز(چهارشنبه) در کمپ تیم ملی فوتبال ایران برگزار شد. در این تمرین ۹ ملی‌پوش بزرگسال و ۹ بازیکن جوان حضور داشتند.

مهم‌ترین خبر امروز بازگشت خلیل‌زاده و  محمدحسین کنعانی‌زادگان به اردوی تیم ملی بود. این دو بازیکن طی روزهای قبل توسط تیم الاهلی قطر به تیم خود فراخوانده شده بودند اما با رایزنی فدراسیون فوتبال مجددا به جمع ملی‌پوشان ملحق شدند.

هم‌چنین امید نورافکن و رامین رضاییان در تمرین گروهی ملی‌پوشان حضور نداشتند و در پک به تمرین پرداختند.

سرلک، امیری، ترابی، پورعلی‌گنجی، ابراهیمی و فلاح در این تمرین همراه بازیکنان امید حضور داشتند. هم‌چنین اخباری، نیازمند و بیرانوند زیر نظر الکساندر لوپز تمرین کردند.

در تمرین آقا وسط که با توپ و بدون توپ انجام شد، کی‌روش بر کار بازیکنان جوان هم نظارت داشت و بر افزایش سرعت کار شاگردانش تاکید داشت.

در بخش دیگری از تمرین که با  سرعت تصمیم‌گیری و تمرکز بازیکنان تیم ملی مرتبط بود، کی‌روش با علائم و حرکات گمراه کننده تصمیم‌گیری ملی‌پوشان را به چالش می‌کشید.

در حین تمرین ضربه پای بازیکن جوان تیم ملی به پشت سر علیرضا بیرانوند برخورد کرد و او برای دقایقی مصدوم شد اما مشکلی برای ادامه تمرین نداشت.خطر ضربه مغزی از بیخ گوش ستاره تیم ملی گذشت!در ادامه نیز بازیکنان سانتر از جناحین و شوت به سمت دروازه‌ها را مرور کردند که کی‌روش و راجر ده‌سا تاکید زیادی بر نوع بدن گذاشتن بازیکنان و کنترل توپ و ارسال به روی دروازه داشتند.بعد از اتمام تمرین علیرضا بیرانوند که از ناحیه سر ضربه خورده بود، روی زمین دراز کشید. سپس با مراجعه دکتر خانلری، پروتکل‌های به ضربه مغزی از جمله تست بینایی و چند حرکت تمرکزی از سوی او انجام شد. سپس کی‌روش با بیرانوند به گفت‌وگو پرداخت و بعد از اطمینان از سلامت بیراوند، با همدیگر شوخی کردند و بیرانوند هم در تنیس فوتبال بازیکنان ملی‌پوش شرکت کرد.

محمدامین حزباوی و امیرعلی صادقی بازیکنان جوان فولاد و استقلال برای همراهی تیم‌های باشگاهی خود اردوی تیم ملی را ترک کردند.

 شکست ۶ بر ۲ تیم ملی ایران مقابل انگلیس در نخستین بازی این رقابت ها با آسیب دیدگی شدید علیرضا بیرانوند همراه بود. دروازه بان اول ایران در همان دقایق ابتدایی با برخوردی که با سید مجید حسینی مدافع خودی داشت دچار شکستگی بینی شد تا نتواند بازی را ادامه دهد.بیرانوند پس از پایان بازی مورد معاینه ویژه پزشکان فیفا قرار گرفت و با توجه به ادامه خونریزی و افت فشار بسیار زیاد به بیمارستان منتقل شد.خروج بیرانوند با ورود سیدحسین حسینی همراه بود اما او نتوانست مقابل حملات پر تعداد سه شیرها عملکرد مطلوبی داشته باشد تا انتخاب دروازه بان برای دیدار بعدی مقابل ولز تبدیل به کابوس کی روش شود.

کارلوس کی روش که مورد انتقاد تند و تیز اهالی فوتبال قرار گرفته است با اخبار نامناسب از شرایط بازگشت بیرانوند روبرو است. پزشکان تیم ملی ایران با مشورت متخصصان گوش، حلق و بینی اجازه نمی دهند بیرانوند که بینی اش را گچ گرفته است فعلا تمرین کند.

با این حال دروازه بان تیم ملی ایران اصرار خیلی زیادی برای ادامه حضور در ترکیب تیم ملی ایران دارد اما با مخالفت تمام اعضای کادر پزشکی و فنی روبرو شده است.

پیگیری هااز اردوی تیم ملی ایران نشان می دهد کی روش از بیرانوند خواسته است اصلا به فکر بازی کردن نباشد و به استراحت مطلق بپردازد.

همچنین قرار است جلسه پزشکی در خصوص بیرانوند امشب انجام شود تا تکلیف نهایی در این باره مشخص شود.

بحث داغ در دوحه؛ اشتباه فاحش تیم پزشکی ایران در مورد بیرانونددر این نشست هماهنگی همچنین موارد مهم که شامل مکانیزم آسیب ها بوده هشدار داده شده است.

طبق این شرایط پزشکان ایران می توانستند از پزشک فیفا درخواست کنند که نظرش را اعلام کند اما هیچ تلاشی از سوی کادر پزشکی تیم ملی در مورد مصدومیت بیرانوند انجام نشد.

عملکرد ضعیف تیم پزشکی ایران در ماجرای مصدومیت بیرانوند باعث شده تا کارشناسان فوتبال در انگلیس هم به این موضوع انتقاد کنند و حتی یکی از پیشکسوتان انگلیس نمره صفر به تیم پزشکی ایران داد.

علیرضا بیرانوند

ترکیب ایران:  علیرضا بیرانوند ( ۱۹ - سیدحسین حسینی)، مرتضی پورعلی‌گنجی، مجید حسینی، میلاد محمدی(۶۳ - مهدی ترابی)، صادق محرمی، احسان حاج‌صفی، روزبه چشمی( ۴۶- محمدحسین کنعانی‌زادگان)، علیرضا جهانبخش( ۴۵ - علی قلی‌زاده)، علی کریمی( ۴۵ - سعید عزت اللهی)، احمد نوراللهی (۷۸ - سردار آزمون) و مهدی طارمی.

ترکیب انگلیس:  جردن پیکفورد، کیرن تریپیر، هری مگوایر (۷۰ - اریک دایر)، جان استونز، لوک شاو، دکلان رایس، جود بلینگهام، میسن مونت(۷۱ - فیل فودن)، بوکایو ساکا (۷۰ - مارکوس رشفورد)، رحیم استرلینگ (۷۰ - جک گریلیش) و هری کین(۷۶ - کالوم ویلسون).

گزارش زنده این دیدار را در ادامه می‌خوانید:

علیرضا بیرانوند

نیمه نخست

ساعت ۱۶:۳۰ این دیدار با سوت رافائل کلاوس برزیلی آغاز شد.

در دقیقه ۸ سانتر هری کین و ضربه مگوایر به شکل خطرناکی به بیرون رفت. 

در دقیقه ۹ بیرانوند و مجید حسینی با یکدیگر برخورد کردند و همین اتفاق باعث شد دروازه‌بان تیم ملی مصدوم و بازی دقایقی متوقف شود. بیرانوند پس از مداوا به بازی برگشت اما باتوجه به وضعیت نامساعدش در نهایت تعویض شد.

در دقیقه ۱۸ سید حسین حسینی به دلیل مصدومیت علیرضا بیرانوند درون دروازه تیم ملی ایران قرار گرفت.

در دقیقه ۳۰ سانتر ساکا به درون محوطه جریمه و ضربه میسن مانت از کنار دروازه حسینی به بیرون رفت.

در دقیقه ۳۲ سانتر تریپیر از روی نقطه کرنر و ضربه سر هری مگوایر به تیر دروازه حسینی برخورد کرد و توسط مدافعان ایران دفع شد.

گل اول انگلیس:  در دقیقه ۳۵ سانتر لوک شاو و ضربه سر بلینگهام وارد دروازه حسینی شد تا انگلیسی‌ها از ایران پیش بیفتند.

علیرضا بیرانوند

گل دوم انگلیس:  در دقیقه ۴۳ سانتر لوک شاو از روی نقطه کرنر و ضربه سر مگوایر به ساکا رسید. ضربه روی پای ساکا در محوطه جریمه وارد دروازه شد تا اختلاف به ۲ گل برسد.

داور این دیدار ۱۴ دقیقه وقت تلف شده اعلام کرد.

گل سوم انگلیس:  در اولین دقیقه از وقت‌های اضافه حمله انگلیس و در ادامه سانتر هری کین با ضربه روی پای رحیم استرلینگ برای سومین بار وارد دروازه حسینی شد.

در دهمین دقیقه از وقت‌های تلف شده ضد حمله ایرانی‌ها و سانتر احسان حاج‌صفی به علیرضا جهانبخش رسید. ضربه روی پای جهانبخش از بالای دروازه پیکفورد به بیرون رفت.

این دیدار در پایان نیمه اول با ۳ گل به سود شاگردان ساوت‌گیت تمام شد.

نیمه دوم

در دقیقه ۵۴ نفوذ بلینگهام از سمت راست به محوطه جریمه و سانتر زمینی او به شکل خطرناکی با دفع مدافعان ایران به کرنر رفت.

در دقیقه ۵۶ پاس هری کین، رحیم استرلینگ را مقابل دروازه ایران قرار داد اما مجید حسینی اجازه ضربه به این بازیکن را نداد و توپ را به کرنر فرستاد.

گل چهارم انگلیس:  در دقیقه ۶۲ حرکت در عرض ساکا درون محوطه جریمه و ضربه بغل پای او وارد دروازه انگلیس شد تا اختلاف به ۴ گل برسد.

گل اول ایران:  در دقیقه ۶۵ پاس قلی‌زاده به مهدی طارمی و ضربه مهدی طارمی با برخورد به تیر افقی دروازه وارد دروازه انگلیس شد تا ایرانی‌ها یکی از گل‌ها را جبران کنند.

گل پنجم انگلیس:  در دقیقه ۷۲ توپ سر توپ رشفورد، دریبل در عرض و ضربه این بازیکن وارد دروازه حسینی شد.

در دقیقه ۷۷ پاس در عمق سعید عزت اللهی و ضربه مهدی طارمی از کنار دروازه انگلیس به بیرون رفت.

گل ششم انگلیس:  در دقیقه ۹۰ ضد حمله دیگری از انگلیسی‌ها با پاس رشفورد به گریلیش و ضربه این بازیکن وارد دروازه ایران شد تا برای ششمین بار دروازه شاگردان کی‌روش باز شود.

داور این دیدار ۱۰ دقیقه وقت تلف شده اعلام کرد.

در نهمین دقیقه از وقت‌های تلف شده سردار آزمون یک موقعیت تک به تک به دست آورد و ضربه او با برخورد به دست پیکفورد به تیر دروازه انگلیس برخورد کرد.

گل دوم ایران:  سه دقیقه بعد ضربه کاشته و سانتر حاج صفی ثمری نداشت اما پورعلی گنجی درون محوطه جریمه سرنگون شد و داور این دیدار پس از بررسی با کمک داور ویدیویی اعلام پنالتی کرد. در ادامه مهدی طارمی ضربه پنالتی را برخلاف جهت دروازه‌بان وارد دروازه کرد.

این دیدار در نهایت با پیروزی ۶ بر ۲ ایران به پایان رسید.


کپی لینک کوتاه خبر: https://setareparsi.com/d/3klz84