سه‌شنبه 28 فروردین 1403 - 16 Apr 2024
تاریخ انتشار: 1401/09/03 09:10
قیمت خودرو
کد خبر: 10861

محبوب‌ترین ماشین ایران ۲ میلیون گران شد | افزایش قیمت خودرو ادامه دارد

پراید ۱۱۱ روز گذشته دو میلیون تومان گران شد و اکنون در قیمت ۲۱۲ میلیون تومان به فروش می‌رسد. اما پراید ۱۳۱ نیز دو میلیون تومان گران شد و اکنون به نرخ ۱۹۳ میلیون تومان عرضه می‌شود.

ژو ۲۰۷ اتومات که روزها با افزایش قیمت همراه شده بود، اما امروز با کاهش پنج میلیون تومانی خود نسبت به روز گذشته، به قیمت ۶۴۵ میلیون تومان رسید.تیبا هاچ‌بک‌ پلاس که از خودروهای پرطرفدار این روزهاست، صبح امروز هم دو میلیون تومان گران شد و در محدوده ۲۲۴ میلیون تومان قیمت‌گذاری شد.مقایسه آخرین قیمت‌ خودروهای پرتیراژ در آبان ماه و همچنین میزان افزایش قیمت‌ طی این مدت به شرح زیر است:

 
 

قیمت خودرو ها

 
 

قیمت خودرو

گفتنی است که در آخرین روز آبان ماه (دوشنبه)، تعداد یک هزار دستگاه پژو ۲۰۷ با میانگین قیمتی ۳۴۲ میلیون و ۸۴۲ هزار و ۴۰۰ تومان در حدود یک ساعت رقابت، در بورس کالا معامله شد؛ این در حالی است که یک روز پیش از آن (یکشنبه ٢٩ آبان)، پژو ۲۰۷ با قیمتی حدود ۴۴۰ میلیون تومان در بازار قیمت‌گذاری شده بود. با احتساب ۱۳ درصد مالیات و عوارض و نیز چهار میلیون و ۳۷۱ هزار تومان هزینه ثابت که به مبلغ معامله اضافه می‌شود، خرید پژو ۲۰۷ از بورس کالا به طور میانگین برای خریداران حدود ۳۹۲ میلیون تومان تمام شده است.

البته باید توجه داشت که خودروهای عرضه شده در بورس کالا تحویل سه ماهه بوده (۳۰ بهمن) که هزینه خواب پول آن بر مبنای نرخ سود سپرده بانکی حدود ۲۰ میلیون تومان برآورد می‌شود؛ با این حساب می‌توان گفت خرید این خودرو از بورس کالا حدود ۲۸ میلیون تومان برای متقاضیان آن سود داشته است.

 

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://setareparsi.com/d/4mngy2