دوشنبه 27 فروردین 1403 - 15 Apr 2024
تاریخ انتشار: 1401/09/05 13:13
مجری‌های سیما
کد خبر: 10940

فوری | حضور چراغ خاموش برخی مجری‌های سیما در قطر جنجالی شد

تصویری از حضور برخی از مجری‌های صداوسیما در قطر برای تماشای بازی‌های جام جهانی را مشاهده کنید.

تصویری از حضور برخی از مجری‌های صداوسیما در قطر برای تماشای بازی‌های جام جهانی را مشاهده کنید.

 مجری‌های سیما

 

جام جهانی فوتبال (یا جام جهانی فوتبال مردان و به‌طور کوتاه: جام جهانی)، یک رقابت بین‌المللی فوتبال است که تیم‌های ملی بزرگسال مردان که از اعضای فدراسیون بین‌المللی فوتبال (فیفا) هستند در آن به رقابت می‌پردازد. این مسابقات که هر ۴ سال یک بار برگزار می‌شود، از زمان برگزاری نخستین دوره در سال ۱۹۳۰ هر چهار سال یکبار برگزار شده‌است، به جز در سال‌های ۱۹۴۲ و ۱۹۴۶ که به دلیل وقوع جنگ جهانی دوم برگزار نشد. قهرمان فعلی این رقابت‌ها فرانسه است که دومین قهرمانی خود را در جام جهانی فوتبال ۲۰۱۸ در روسیه به دست آورد.

چگونگی برگزاری فعلی مسابقات به این ترتیب است که مرحلهٔ مقدماتی، طی ۳ سال پیش از آغاز مسابقات اصلی برگزار می‌شود تا مشخص شود کدام تیم‌ها واجد شرایط حضور در مرحلهٔ گروهی مسابقات هستند. در مرحلهٔ گروهی، ۳۲ تیم با هم به رقابت می‌پردازند.

تا جام جهانی ۲۰۱۸، بیست‌ویک فینال برگزار شده و در مجموع ۷۹ تیم ملی با هم به رقابت پرداخته‌اند که فقط ۸ کشور موفق به کسب عنوان قهرمانی در این مسابقات شده‌اند. برزیل پنج بار قهرمان شده و تنها تیمی است که در همهٔ ادوار جام‌های جهانی حضور داشته‌است. سایر برندگان جام جهانی عبارتند از آلمان و ایتالیا هر کدام با چهار عنوان، آرژانتین، فرانسه و اروگوئه هر کدام با دو عنوان؛ و انگلیس و اسپانیا هر کدام با یک عنوان.

جام جهانی معتبرترین رقابت فوتبال در جهان و همچنین پربازدیدترین و پرطرفدارترین رویداد ورزشی در جهان است. مجموع بینندگان تمام مسابقات جام جهانی ۲۰۰۶ در آلمان، ۲۶٫۲۹ میلیارد نفر تخمین زده شد که حدود ۷۱۵٫۱ میلیون نفر بازی فینال را تماشا کردند، عددی معادل یک نُهم کل جمعیت کرهٔ زمین.[۱][۲][۳][۴]

تاکنون ۱۷ کشور میزبان جام جهانی بوده‌اند: برزیل، فرانسه، ایتالیا، آلمان و مکزیک هر کدام دو بار میزبانی کرده‌اند، در حالی که اروگوئه، سوئیس، سوئد، شیلی، انگلیس، آرژانتین، اسپانیا، ایالات متحدهٔ آمریکا، ژاپن و کرهٔ جنوبی (به‌طور مشترک)، آفریقای جنوبی و روسیه و قطر هر کدام یک بار میزبان بوده‌اند. جام جهانی فوتبال ۲۰۲۶ به‌طور مشترک به میزبانی کانادا، ایالات متحدهٔ آمریکا و مکزیک برگزار می‌شود که باعث می‌شود مکزیک به اولین کشور با سه بار میزبانی جام جهانی تبدیل شود.


کپی لینک کوتاه خبر: https://setareparsi.com/d/4pzql2