پنج‌شنبه 09 فروردین 1403 - 28 Mar 2024
تاریخ انتشار: 1401/09/08 05:03
عمل زیبایی
کد خبر: 11005

چگونه بدانیم بهترین عمل زیبایی بینی را انجام داده ایم

خیلی از افرادی که عمل زیبایی بینی انجام می دهند، دوست ندارند کسی متوجه شود. این موضوع را یک متخصص گوش و حلق و بینی توضیح می دهد که از کجا بدانیم بهترین جراحی بینی را داشته ایم.

عمل اصلی و حیاتی بینی، تنفس است و بینی اولین محل عبور هوا به بدن است. افرادی که با دهان تنفس می‌کنند، کمتر از افرادی که با بینی نفس می کشند، اکسیژن دریافت می‌کنند، به همین دلیل است که اگر فردی شب‌ها با بینی نفس بکشد، صبح‌ها احساس راحتی و نشاط می‌کند، اما فردی که بینی گرفته دارد، صبح‌ها احساس کسالت و خستگی دارد، زیرا در این حالت مغز استراحت نکرده و اکسیژن کافی به بدن نرسیده است.

محسن نراقی متخصص گوش و حلق و بینی گفت: بیشتر برش‌هایی که در جراحی بینی داده می‌شود، از داخل بینی و به صورت مخفی است، یک اصل مهم که در جراحی بینی وجود دارد این است که جراحی از داخل صورت بگیرد و از بیرون چیزی مشخص نباشد.

وی افزود: هر یک میلی متر تغییر در مجرای بینی، تغییر زیادی در تنفس فرد ایجاد می‌کند. اگر قطر مجرای بینی به نصف کاهش پیدا کند، مقاومت به عبور هوا ۱۶ برابر می‌شود.

نراقی با عنوان این مطلب که استانداردهایی در اصول زیبایی چهره وجود دارد تا تناسب چهره به هم نخورد و مهم‌تر از همه عملکرد بینی و عمل تنفس دچار اشکال نگردد، گفت: بهترین عمل زیبایی بینی، زمانی اتفاق می‌افتد، که کسی متوجه نشود که این فرد هیچ گونه عملی انجام داده است، امروزه سعی بر این است که علاوه بر طبیعی بودن، تناسب چهره فرد به هم نخورد.

وی افزود: وظیفه جراحان بینی این است که با فرد صحبت کنند و در صورت عدم ضرورت، شخص را از عمل جراحی بینی منصرف سازند، گاهی این عمل با عوارضی همراه است که تا آخر عمر فرد را با آن درگیر می‌کند.

این متخصص گوش و حلق و بینی تاکید کرد: در تمام جراحی‌های بینی، یک اصل مهم به نام «انتخاب بیمار» وجود دارد.

وی توضیح داد: بیمار باید معاینه دقیق شود تا ببینیم آیا این فرد از انجام این عمل زیبایی نتیجه مطلوبی می‌گیرد یا خیر، جراح باید با کنار هم قرار دادن عوامل مختلف، نفع بیمار را مورد ارزیابی قرار دهد.

نراقی گفت: عمل جراحی بینی با عوارض ظاهری و عوارض عملکردی همراه است، در عوارض ظاهری؛ با برداشتن بیش از حد بافت‌های بینی که نامتناسب با بقیه اعضای صورت باشد، مجبور به استفاده از غضروف گوش و غضروف دنده، برای پیوند به بینی فرد هستیم، جراحی‌های ترمیمی، به چندین برابر زمان نیاز دارد.

این متخصص گوش و حلق و بینی یادآور شد: عوارض تنفسی هم از دیگر عوارض بسیار مهم جراحی‌های بینی محسوب می‌شود، این عوارض، متعاقب بیش از حد برداشته شدن بافت‌های بینی صورت می‌گیرد. همچنین این عوارض تنفسی ممکن است به خاطر چسبندگی‌های داخل بینی نیز اتفاق بیا فتد؛ به همین دلیل پزشکان اکراه دارند که بینی فرد را بیش از حد کوچک کنند.

نراقی گفت: دستکاری زیاد و برداشتن بیش از حد بافت‌های بینی، تنفس فرد را دچار اختلاف خواهد کرد. در این بین پزشک جراح بررسی می‌کند که آیا این بینی ظرفیت آن را دارد که این تغییرات را تحمل کند و صدمه نبیند، هر بینی ساختار منحصر به فرد خود را دارد، زیرا آناتومی بینی هر فرد مختص به خود اوست، هیچ دو جراحی، مثل هم انجام نمی‌شود.


کپی لینک کوتاه خبر: https://setareparsi.com/d/2anxg3