شنبه 25 فروردین 1403 - 13 Apr 2024
تاریخ انتشار: 1401/09/08 17:32
جام جهانی
کد خبر: 11046

نتایج و جدول گروه A جام جهانی قطر | ایران در جام جهانی حریف هلند می‌شود یا سنگال؟

مرحله گروهی جام جهانی ۲۰۲۲ در گروه اول این رقابت‌ها به پایان رسید و تیم‌های هلند و سنگال از این گروه راهی مرحله حذفی شدند.

جام جهانی ۲۰۲۲ مطابق با دوره‌های قبل، با مرحله گروهی ۳۲ تیمی آغاز می‌شود و ۱۶ تیم به مرحله حذفی خواهند رسید. دور یک هشتم، یک چهارم، نیمه نهایی و فینال مسیری است که برنده پیش می‌رود و بازنده به خانه خواهد رفت. برای هر در جام جهانی مسابقه حذفی باید یک برنده در روز وجود داشته باشد و در صورت لزوم از ضربات پنالتی و وقت اضافه برنده را تعیین خواهد کرد. روزانه حداکثر چهار مسابقه در مرحله گروهی در طول روز در مسابقات جام جهانی برگزار خواهد شد. تنها مسابقاتی که با هم تداخل دارند، مسابقاتی هستند که در روز پایانی مرحله گروهی برگزار می‌شوند و این صرفاً برای یکپارچگی رقابت است. بیشتر از نصف احتمالات گروه ایران، حکم به صعود تیم‌ملی از مرحله گروهی جام جهانی می‌دهد.

جام جهانی

تکلیف گروه A جام جهانی ۲۰۲۲ قطر امروز با انجام بازی‌های همزمان دور سوم مشخص شد و از این گروه تیم‌های هلند و سنگال راهی مرحله حذفی شدند.

در بازی‌های امروز هلند با نتیجه ۲ بر صفر ‌‬برابر قطر میزبان به پیروزی رسید تا با کسب ۷ امتیاز به عنوان صدرنشین به مرحله بعد برسد.

جام جهانی

سنگال هم که جام را با باخت مقابل هلند آغاز کرده و در ادامه برابر قطر پیروز شده بود، امروز برابر اکوادور ۲ بر ۱ پیروز شد و بعد از هلند با ۶ امتیاز جواز صعود را کسب کرد.

به این ترتیب باید منتظر بازی‌های گروه B که از ساعت ۲۲:۳۰ امروز برگزار می‌شود، بود. تیم‌های اول و دوم گروه A در مرحله حذفی به ترتیب به مصاف سنگال و هلند ‌‬می رود.

ایران که در حال حاضر با ۳ امتیاز بعد از انگلیسِ ۴ امتیازی در رده دوم گروه قرار دارد، با پیروزی یا تساوی مقابل آمریکا می‌تواند صعودش به مرحله بعدی را قطعی کند. جایگاه ایران در این گروه در صورت صعود تعیین می‌کند ملی پوشان کشورمان به مصاف هلند خواهند رفت یا سنگال.


کپی لینک کوتاه خبر: https://setareparsi.com/d/4y5xa2