پنج‌شنبه 09 فروردین 1403 - 28 Mar 2024
تاریخ انتشار: 1401/09/11 09:00
خشکی پوست| عوامل موثر در خشکی پوست| تاثیر غذا بر خشکی پوست
کد خبر: 11145

خشکی پوست حتمی است اگر این کارها را می کنید! | دلایل خشکی پوست

اگر پوست خشکی دارید توصیه می شود عادات زیر را از برنامه غذایی تان حذف کنید

تاثیر غذا بر خشکی پوست عادات غذایی را که به طور بالقوه بر توانایی بدن در حفظ رطوبت تاثیر می گذارد، دنبال کنید. حتما می دانید که خشکی پوست، خارش و پوسته پوسته شدن آن می تواند آزار دهنده باشد. به خصوص در طول ماه‌های زمستان، زمانی که هوا خشک‌تر و سردتر می‌شود، خشکی پوست می‌تواند برای خیلی ها مشکل‌ساز شود.راه حل های زیادی وجود دارد که افراد با کمک آن ها خشکی پوست خود از بین می برند. مانند استفاده از مرطوب کننده روی پوست، مرطوب کننده های خانگی و دوری از حمام و دوش آب خیلی داغ. اما آنچه می خوریم نیز روی پوست تاثیر می گذارد، به خصوص در ماه های سرد سال. 

۱. تاثیر غذا بر خشکی پوست؛ آب کافی نمی نوشید

R (4)

درک این مفهوم بسیار ساده است: اگر بدن شما هیدراته نباشد، پس پوست خشکی خواهید داشت. کم آبی می تواند با خشکی پوست مرتبط باشد، زیرا بدن به مایعات کافی نیاز دارد و اگر مایع کافی به آن نرسد، پوست خشک می شود حتما دیده اید که پس از یک روز آب نخوردن، پوست لب شما خشک و حتی ترک بر می دارد. نوشیدن مقدار زیادی آب در طول روز برای هیدراته ماندن بدن مهم است. هیدارته ماندن بدن نه تنها به بهینه سازی عملکرد سلول های شما کمک می کند، بلکه برای آبرسانی پوست نیز مهم است.

۲. میزان مصرف ماهی در وعده غذایی شما کم است

OIP (5)

 

مصرف تقریبا 200 گرم ماهی در هفته مهم است. ماهی ها، به ویژه ماهی های چرب آب های سرد، حاوی اسیدهای چرب امگا 3 DHA و EPA یا انواع «چربی های سالم» هستند که ممکن است به سلامت قلب و عروق، بینایی و روان کمک کنند. هرچند به آزمایش های بالینی بیشتری برای ارزیابی تاثیر ماهی نیاز است. اما برخی داده‌ها نشان می‌دهند که سد دفاعی پوست می‌تواند تحت تاثیر این اسیدهای چرب امگا 3، خشکی پوست را از بین ببرند.

۳. تاثیر غذا بر خشکی پوست؛ زرده تخم مرغ نمی خورید

R (3)

زرده تخم‌مرغ سرشار از ویتامین D است. برخی از داده‌ها نشان می‌دهند که سطوح پایین ویتامین D با هیدراتاسیون پوست مرتبط است. خوردن غذاهای حاوی ویتامین D می‌تواند بر سلامت پوست تاثیر داشته باشد. افراد سالم می توانند روزانه یک تخم مرغ کامل یا معادل آن را به عنوان بخشی از یک برنامه غذایی سالم برای سلامت قلب خود انتخاب کنند. اگر تخم مرغ دوست ندارید، می توانید ویتامین D مورد نیاز بدن خود را با خوردن ماهی قزل آلا و آب پرتقال طبیعی دریافت کنید.

۴. کلاژن را به رژیم غذایی خود اضافه کنید

R (2)

کلاژن یک ماده مهم در مکمل ها، میان وعده ها و حتی نوشیدنی ها برای سلامت پوست است. این ماده مهم می تواند به از بین بردن خشکی پوست کمک کند. بر اساس مطالعات انجام شده، کلاژن تری پپتید بر خاصیت ارتجاعی و هیدارتاسیون پوست خشک موثر است. هرچند این روش برای همه تاثیر ندارد.

اگر رژیم غذایی متعادلی داشته باشید، نیازی به مکمل های کلاژن ندارید. گوشت گاو، مرغ با پوست و آب گوشت منابع عالی کلاژن هستند و برای برنامه غذایی زمستانی فوق العاده عمل می کنند.


کپی لینک کوتاه خبر: https://setareparsi.com/d/2xrgp2