پنج‌شنبه 23 فروردین 1403 - 11 Apr 2024
تاریخ انتشار: 1401/09/18 10:00
فیلم |فیلم های گای ریچی|گای ریچی فیلمساز
کد خبر: 11515

از فیلم پیمان با بازی جک جیلنهال تا علاءالدین جدید با ویل اسمیت |جدیدترین فیلم های سینما

زمانی که متوجه می شویم گای ریچی کارگردانی یک فیلم را برعهده دارد، مطمئن می شویم که پس از تماشای آن فیلم را از یاد نخواهیم برد.

گای ریچی نام فیلم تازه خود با بازی جیک جیلنهال را به «پیمان» ‌تغییر داد و همزمان از تجربه همکاری مجدد با ویل اسمیت در «علاءالدین» صحبت کرد. گای ریچی در گفتگو با ورایتی فاش کرد که اسم فیلم جدیدش از «مفسر» به «پیمان» تغییر کرده است.ریچی گفت: انتخاب عنوان فیلم چالش‌برانگیزترین بخش فیلمسازی است. در چند فیلم اخیرم سخت‌ترین کاری که کردم انتخاب عنوان فیلم بوده و حالا فیلم جدیدم از امروز «پیمان» نامیده می‌شود.

گای ریچی

در این فیلم مهیج جیک جیلنهال در نقش گروهبان ارتش آمریکا در افغانستان بازی کرده که مترجم افغان وی با بازی دار سلیم، جانش را نجات می‌دهد و او را از منطقه جنگی به بخش امن می‌برد.

ریچی گفت فیلمنامه این فیلم را خود وی با همکاران همیشگی‌اش ایوان اتکینسون و مارن دیویس نوشته است.

فیلمبرداری فیلم بعدی ریچی با عنوان «وزارت جنگ غیرقانونی» در فوریه آغاز می‌شود. او ساخت فیلم «عملیات فورچون» را هم تازه به پایان برده و فیلم اوایل سال جدید اکران خواهد شد.

کارگردان ۵۴ ساله بریتانیایی اکنون در حال فیلمبرداری «جنتلمن‌ها» یا «آقایان» است که اسپین‌آفی تلویزیونی از فیلم پرفروشی به همین نام است و در آن با وینی جونز فوتبالیستی که در اولین فیلم ریچی با عنوان «قفل، انبار و دو بشکه باروت» همکاری کرده بود، دوباره همراه شده است.

برنامه ریچی برای آینده شلوغ‌تر از اینهاست و او قرار است انیمیشن «هرکول» را در قالب یک فیلم زنده برای دیزنی بسازد و ادامه‌ای هم بر «علاءالدین» در فهرست کارهای او وجود دارد.

گای ریچی

ریچی درباره ویل اسمیت، بازیگر نقش جینی در «علاءالدین» هم گفت: هرگز مردی دوست‌داشتنی‌تر از او ندیده‌ام. کار کردن با او یکی از شگفت‌انگیزترین و عالی‌ترین تجربیاتی بود که تا به حال داشته‌ام. چیزی جز یک جنتلمن کامل و سخاوتمند در او ندیدم.

او درباره انتخاب دوباره اسمیت هم گفت: برای انتخاب ویل اسمیت در هیچ کاری مشکلی ندارم، زیرا همانطور که گفتم او یک جنتلمن بی‌نقص بود.

به همین دلیل فهرستی از ۹ فیلم ساخته گای ریچی از بدترین تا بهترین را به شما معرفی می کنیم. با پروشات همراه باشید.

۹. دورافتاده – Swept Away

2002_swept_away_002

این فیلم به معرفی نیاز ندارد. مدونا در این فیلم بازی خوبی دارد و همه چیز معمولی است. این فیلم بدترین فیلم گای ریچی است.

۸. شوالیه‌های میزگرد: شاه آرتور – King Arthur: Legend of the Sword

king-arthur-legend-of-the-sword-charlie-hunnam1

معلوم نیست گای ریچی پس از کارگردانی این فیلم چگونه اجازه داشت به فعالیت خود ادامه دهد. شاید بتوانید هدف او را از ساخت فیلم درک کنید اما نتیجه کار ناامید کننده است.

۷. طغیانگر – Revolver

Revolver

این فیلم آنقدر از سبک روایت غیرخطی گای ریچی اشباع شده که به یک اثر گیج کننده و پیچیده تبدیل شده است.

۶. شرلوک هلمز: بازی سایه‌ها – Sherlock Holmes: A Game of Shadow

sherlock-holmes-a-game-of-shadows-1024

پایان سری فیلم های شرلوک هولمز و قسمت نهایی آن از سایر قسمت ها چندان متمایز نیست. با این حال، اجراهای زیبا و صحنه های اکشن، یک پایان قابل قبول ارائه داده که می تواند نویدبخش سری های آینده باشد.

۵. مردی از یو.ان.سی.ال.ای. – The Man from U.N.C.L.E

man-from-uncle_f_improf_877x503

مردی از یو.ان.سی.ال.ای  کاریزمای فیلم های قدیمی جیمز باند را به یادمان می آورد که البته به شیوه مدرن به نمایش درآمده است.

۴. راکنرولا – RocknRolla

rocknrolla

این فیلم روش فیلم های گذشته نظیر “قاپ زنی” را دنبال می کند. مضمون اصلی این فیلم مافیای جنایی بازار املاک در لندن رو به رشد است. فیلمنامه، شخصیت ها و مهم تر از آن نقش آفرینی با مهارت، بر بیننده تاثیر می گذارند.

۳. شرلوک هلمز – Sherlock Holmes

still-of-jude-law-and-robert-downey-jr-in-sherlock-holmes-2009-large-picture

در این فیلم جادوی سر آرتور کونان دویل اقتباس شده و بر پرده نقره ای سینما قرار گرفته است. در این فیلم این شخصیت فراموش نشدنی با بازی زیبای رابرت داونی جونیور در مقابل بیننده مدرن قرار گرفته است.

۲. قفل، انبار و دو بشکه باروت – Lock, Stock and Two Smoking Barrels

Lock-Stock-and-Two-Smoking-Barrels-1998

این فیلم زبان جدید فیلمسازی را معرفی می کند. نقص های موجود در این فیلم که به دلیل کمبود بودجه بود در فیلم “قاپ زنی” جبران شد.

۱. قاپ زنی – Snatch

snatch-1

امضای کاری گای ریچی که هم رینگ بوکس را نشان می دهد و هم صحنه های سرقت و اکشن. سبک روایی غیرمعمول و نقش آفرینی جیسون استاتهام، برد پیت، وینی جونز و مضامین جنایی، باعث موفقیت این فیلم بودند.


کپی لینک کوتاه خبر: https://setareparsi.com/d/2ogog3