چهارشنبه 29 فروردین 1403 - 17 Apr 2024
تاریخ انتشار: 1401/09/13 10:11
گوهر خیراندیش
کد خبر: 11248

گوهر خیراندیش در لباس عروس | تیپ خاص گوهر خیراندیش کنار آقا داماد + عکس

گوهر خیراندیش با انتشار یک عکس از مراسم عروسی اش در کنار همسر مرحومش اینستاگرامش را بروز کرد.

گوهر خیراندیش با انتشار یک عکس از مراسم عروسی اش در کنار همسر مرحومش اینستاگرامش را بروز کرد.گوهر خیراندیش  زاده ۱ شهریور ۱۳۳۳ است. گوهر خیراندیش  متولد شیراز است. گوهر خیراندیش  بازیگر و مدرس بازیگری در سینما، تئاتر، تلویزیون است.  گوهر خیراندیش  گوینده رادیو است. وی دارای مدرک کارشناسی بازیگری و کارگردانی تئاتر از دانشکده هنرهای زیبا است.

 

گوهر خیراندیش

 

بیوگرافی گوهر خیراندیش و همسرش

گوهر خیراندیش متولد 1 شهریور 1333 در شیراز، بازیگر است. فارغ التحصیل لیسانس بازیگری و کارگردانی از دانشگاه تهران سال 1369 و دکترای افتخاری از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در سال 1379 می باشد.

 

خانواده و اصالت گوهر خیراندیش

گوهر خیراندیش در چهارراه مشیر ذر خیابان قاآنی شیراز به دنیا آمد، دو برادر بنام «خداخواست» و «حسین» و سه خواهر بنام «گلابتون» ، «رباب» و «مریم» دارد.

فرزند آخر خانواده است و پدرش کشاورز اهل شهر اقلید شیراز و مادرش بعنوان «ماما» در بیمارستان مسیحیان شیراز کار می کرد.

 

 

 

بازی گوهر خیراندیش از 13 سالگی

اولین بار در سال 1349 وقتی تنها 13 سال داشت در نمایش «عروس» با نقش عذرا به کارگردانی جمشید اسماعیل خانی در تالار ابوریحان شیراز بروی صحنه رفت.

خودش می گوید؛ من در کلاس نهم مشغول تحصیل بودم که جمشید عزیز به دبیرستان ما آمد و بعنوان کارگردان مرا برای بازی در این نمایش انتخاب کرد.

 

 

گوهر خیراندیش

 

ازدواج  گوهر خیراندیش در 18 سالگی

دو سال بعد از اولین تجربه بازیگری در سال 1351 وقتی 18 ساله بود با جمشید اسماعیل خانی 22 ساله در حالی که پدر مخالف و مادر موافق این وصلت بود ازدواج کرد.

خودش می گوید چون دبیرستان می رفتم و به لحاظ قوانین مدرسه برایم مشکل پیش می آمد وقتی عقد کردیم در شناسنامه ام قید نشد تا وقتی که دیپلم گرفتم.در نتیجه حاصل این زندگی یک پسر بنام «امید» و دو دختر بنام «آزاده» و «آناهیتا» شد.

 

بیوگرافی جمشید اسماعیل خانی

جمشید اسماعیل خانی متولد 1329 در داراب استان فارس بود که فعالیت خود را بعنوان بازیگر و کارگردان از سال 1349 با تئاتر شروع کرد.

 

استخدام گوهر خیر اندیش و مهاجرت به تهران

خیراندیش بعد از ازدواج همسو با کار تئاتری به استخدام اداره فرهنگ و هنر شیراز درآمد تا اینکه سال 1357 در 24 سالگی با قبولی در دانشگاه به تهران نقل مکان کردند.

 

 

گوهر خیراندیش

 

گوهر خیراندیش در جلوی دوربین

با شروع انقلاب، کار تئاتر را با نمایش «دیکته و زاویه» سال 1358 در تهران ادامه می دهد تا اینکه سال 1364 با سری اول سریال «آئینه» وارد قاب تلویزیون شد.ایشان در سال 1365 هم با فیلم «روزهای انتظار» بازی در سینما را تجربه کرد.

 

شهرت گوهر خیر اندیش با گریم سنگین

سال 1377 در 44 سالگی با سنگین ترین گریم شناسنامه کاریش در فیلم «بانو» به کارگردانی داریوش مهرجویی نظر مثبت بسیاری از منتقدان  را به خود جلب کرد.او سپس چندین سال در برنامه «صدای عبرت» شبکه سراسری رادیو مشغول بکار شد.

 

محکومیت گوهر خیراندیش به 74 ضربه شلاق

خانم خیراندیش در سال 1378 در مراسم اختتامیه جشنواره سینما حقیقت در شهر یزد هنگام اهدای جایزه یکی از برگزیدان که پسر 20 ساله بود را بوسید.

این مراسم لحظاتی بعد توسط نیروهای حزب اللهی بهم ریخت و خانم خیراندیش مخفیانه یزد را ترک کرد اما دادگاه او را به 74 ضربه شلاق محکوم کرد.

با این حال گفته شد این حکم بخاطر اظهار ندامت نامبرده تعلیق شده که خانم خیراندیش با تکذیب این ادعا گفت اظهار ندامت نکردم چون عمل خودم را مادرانه می دانم.

دو سال بعد از آن در جشن خانه سینما، گوهر خیراندیش با دست کش با محمدرضا شریفی نیا بازیگر سینما دست داد که موجب ممنوع التصویری وی شد.

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://setareparsi.com/d/45ex94