جمعه 10 فروردین 1403 - 29 Mar 2024
تاریخ انتشار: 1401/09/14 11:04
علی کریمی | علی دایی
کد خبر: 11309

عصبانیت روزنامه دولت از علی دایی و علی کریمی | اشرافیت از درد مردم خبر ندارند

روزنامه دولت در مطلبی به علی دایی و علی کریمی حمله کرده و انتقادات تندی از آنها داشته است.

علی کریمی فوتبالیست معروف و محبوب کشور است. علی کریمی چند وقتی است به دلیل اعتراض های مردمی حمایت هایی از مردم معترض کرده و محبوبیت بیشتری در میان مردم عادی یدا کرده است. علی کریمی با حمایت از مردم منفور دولت شده. روحانی معروف در اعتراض به علی کریمی خواستار توقیف اموال او شد. روزنامه ایران وابسته به دولت در مطلبی نوشت: جواهر فروشی‌ای در ۳ روز اعلام تعطیلی کرده. متعلق به یک فوتبالیست سابق است.اشرافیت چه می‌فهمد همراهی با نقشه تعطیلی کسب و کارها، کارگر یا کاسب و مغازه دار را گرفتار چه خساراتی می‌کند، یا مثلا سرنوشت چک و تعهد مالی آن‌ها چه می‌شود.

کاخ نشینان چه غم دارند که معیشت مردم به دست انداز بیفتد، یا اموال عمومی و خصوصی خسارت ببیند. مهم این است که اغلب مرفهین بی درد، آن طرف مرز تابعیت دارند و اگر هم دل شان آنجا نباشد -که اغلب هست- زن و فرزندشان، آن طرف گروگانند.

 

نمی‌توانند از امریه‌های آن طرف مرز سرپیچی کنند یا دل بکنند. گیر و گرفتاری اساسی دارند. مثل همان فوتبالیستی بازیچه‌ای که در دوبی،‌تر و خشکش کردند و سپس به کانادا (پناهگاه دزد‌ها و وطن فروشان) منتقلش کردند.

یا آن دیگری، که دخترش در لندن گروگان است. توقع دارید این‌ها غصه دار شوند که کاسب و کارگر از نان خوردن می‌افتند؟ یا به جان و مال و کسب و کار و زندگی مردم آسیب وارد می‌شود؟! وقتی وجدان را کشته و حیثیت خود را برای یک برگ تابعیت و اقامت، و مُشتی دلار و یورو حراج کرده باشند، دیگر نباید سراغی از وجدان یا وطندوستی و دلسوزی برای زندگی مردم گرفت.

پس از واکنش علی کریمی مبنی بر خبر توقیف اموالش، حمید رسایی هم در استوری دیگری به او پاسخ داد.

رسایی نوشت: «به اموال مردم ضرر زدی، باید حساب پس بدی (اگر قبل از فرار از کشور اموالت را نفروخته باشی). توقیف اموالت، مقدمه توقیف خودته. از تو لات‌تر، نیما زم بود که آخرش وقتی پس‌گردنی خورد، به غلط کردن افتاد. عاقبت تو هم گرفتار شدن تو چنگال قانونه»

علی کریمی

جادوگر فوتبال ایران به خاطر یک استوری دوباره به سرتیتر اخبار تبدیل شده است. چندی قبل علی کریمی اسطوره فوتبال ایران با گذاشتن یک استوری در ایام محرم، عنوان کرد کاش به جای صرف میلیاردها تومان برای دادن نذری، این پول ها صرف درمان بیمارانی شود که مشکلات مالی دارند و از پس مخارج درمان برنمی آیند.

 همین موضوع باعث شد تا عده ای نسبت به علی کریمی شدیدا موضع بگیرند و به اسطوره فوتبال ایران انتقاد کنند. بعضی ها کریمی را متهم به مخالفت با مراسم عزاداری و دادن نذری کردند و مدعی شدند جادوگر به این مراسم توهین کرده است

 

علی کریمی حذف می شود؟

علی کریمی

 بعد از گذشت چند روز، در اقدامی عجییب بیلبوردهای تبلیغاتی جادوگر در تهران جمع آوری شد تا خیلی ها این موضوع را به گذاشتن استوری کریمی ربط دهند. کریمی مدتی است که در ایران حضور ندارد و برای انجام کارهای شخصی راهی دبی شده است. موضوعی که هر چند وقت اتفاق می افتد و جادوگر که چند سالی در امارات فوتبال بازی کرده ، به این کشور سفر می کند.

کریمی اولین بار؛ در 22 شهریور 1377 در مقابل پلی‌اکریل اصفهان در جام آزادگان برای پرسپولیس به میدان رفت. با گذشت چهار هفته از مسابقات لیگ (پروین از هفته چهارم هدایت پرسپولیس را بر عهده گرفت کریمی اولین گل خود را برای این تیم در مقابل سایپا در تاریخ 10 مهر 1377 به ثمر رساند و یک روز بعد از سوی منصور پورحیدری به تیم ملی فوتبال ایران دعوت شد. علی کریمی سابقه بازی در  باشگاه های نفت تهران، فتح تهران، سایپا تهران، پرسپولیس، الاهلی امارات، القطر قطر، السیلیه قطر، بایرن مونیخ، استیل آذین و شالکه آلمان را در کارنامه فوتبال خود دارد.

 

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://setareparsi.com/d/3g6v92