چهارشنبه 08 فروردین 1403 - 27 Mar 2024
تاریخ انتشار: 1401/09/14 11:42
قیمت طلا
کد خبر: 11311

طلا رکورد زد | قیمت‌ها ریزش می‌کند؟

کارشناس ارشد بازار طلا و جواهر گفت: قیمت های هیجانی بازار امروز طلا و سکه و کانال عوض کردن نیم سکه و ربع سکه به علت باز شدن بازارهای جهانی بعد از دو روز تعطیلی و افزایش ۱۲ دلاری انس جهانی است.

محمد کشتی آرای در گفت و گو با همشهری آنلاین در خصوص بازار طلا و جواهر و افزایش قیمت ها گفت: بانک مرکزی تاکنون اقدامات خوبی برای کنترل نرخ ارز انجام داده و تاکنون هم موفق بوده است و رشد هیجانی بازار داخلی نشات گرفته از افزایش ۱۲ دلاری انس جهانی بعد از تعطیلی دو روزه بازارهای جهانی است و ارتباطی به بازار داخلی ندارد. 

این کارشناس طلا و سکه ادامه داد: معمولا وقتی قیمت ها افزایش پیدا کند تقاضا افزایش پیدا می کند و همین موضوع به التهاب بازار در افزایش قیمت ها دامن می زند. در مجموع دو عامل یعنی افزایش قیمت انس جهانی و افزایش تقاضا موجب شده قیمت ها در بازار طلا و سکه رکورد جدیدی را به ثبت برساند که تاکنون سابقه نداشته است.کشتی آرای گفت: قیمت سکه تمام‌ بهار آزادی طرح جدید (امامی) از دیروز تا امروز ۱۵۰ هزار تومان افزایش پیدا کرده است چون قیمت انس حدود ۱۲ دلار افزایش داشته است. قیمت هر گرم طلای ۱۸ عیار هم به یک میلیون و ۶۰۹ هزار تومان رسیده که یک رکورد قیمتی هست.

کارشناس ارشد بازار طلا و سکه پیش بینی کرد: نوسانات بازار طلا و سکه طبیعی است اما فکر می کنم در ادامه روز قیمت ها کمی تعدیل شود. معمولا بعد از تعطیلات و شروع کار، بازارها هیجانی می شوند ولی در ادامه روز قیمت ها تعدیل خواهد شد و کمی کاهش پیدا می کند. اما اینکه باز قیمت طلا و سکه در یک مدت کوتاه کمتر از یک ماه کانال عوض کند قابل پیش بینی نیست.


کپی لینک کوتاه خبر: https://setareparsi.com/d/3kavx2