دوشنبه 03 اردیبهشت 1403 - 22 Apr 2024
تاریخ انتشار: 1401/09/17 11:00
آجیل | آجیل شب یلدا | قیمت آجیل
کد خبر: 11472

آجیل شب یلدا کیلو چند ؟

فروشگاه‌های خشکبار منطقه‌های شمالی تهران توت خشک را با قیمت تقریبی 1 میلیون تومان به مشتریان می‌فروشند. دیگر مغزیجات موجود در آجیل نیز در این فروشگاه‌ها قیمت بالایی دارند.

 با توجه به نزدیک شدن به برخی مناسبت‌های خاص ایرانی مثل شب یلدا، بازار قیمت گذاری آجیل داغ شده است. برخی گزارش‌ها و آمارهای موجود حاکی از آن است که قیمت اقلام مختلف آجیل شب یلدا بسته به نوع فروشگاه عرضه کننده آن، مسائل تورمی و … بین 50 تا 100 درصد تفاوت دارد. به عنوان مثال پسته یکی از اقلام آجیل شب یلدا، عید نوروز و دیگر مناسبت‌‎های ایرانی است که اکنون در فروشگاهای در مناطق مرکزی شهر تهران یا قیمت 350 هزار تا 500 هزار تومان به فروش می‌رسد. اما قیمت این قلم از آجیل در فروشگاه‌های بالای شهر تهران تا 750 هزار تومان هم اعلام شده است.

آجیل

یک کاسه آجیل شب یلدا چقدر آب می خورد؟

این روزها تنها مغزیجات نرخ بالایی ندارند، حتی میوه‌های خشک نیز رشد قیمت زیادی را تجربه کرده‌اند. توت و موز خشک از جمله میوه‌های خشکی هستند که این روزها با قیمت‌های نجومی به فروش می‌رسند و حتی نرخ آن‌ها تا 1 میلیون تومان نیز پیشروی کرده است. اما همین میوه خشک‌ها را دستفروشان میدان فردوسی تا 200 هزار تومان به مشتریان می‌فروشند. نوسانات قیمتی که در اثر تورم به وجود آمد، باعث جهش نرخ خیلی از خوراکی‎‌‌ها شد. حال علاوه بر تورم، مسئله زندگی در مناطق لوکس هم باعث رشد بیشتر قیمت انواع خوراکی و محصولات دیگر شده است.


کپی لینک کوتاه خبر: https://setareparsi.com/d/45ebq4