دوشنبه 03 اردیبهشت 1403 - 22 Apr 2024
تاریخ انتشار: 1401/09/19 05:25
مهدی طارمی| مهدی طارمی بازیکن | مهدی طارمی در پورتو
کد خبر: 11534

کمین برای طارمی در لندن | چه نقشه ای برای مهدی طارمی کشیده اند؟

مهدی طارمی رؤیای بازی در لیگ برتر انگلیس را دارد و چلسی می‌تواند این آرزوی ستاره ایرانی را برآورده کند.

مهدی طارمی در مرحله گروهی جام جهانی ۲۰۲۲ قطر نمایش درخشانی داشت و مهدی طارمی حضور مؤثری در ترکیب تیم ملی از خود ارائه داد. مهدی طارمی در نخستین مسابقه ایران در جام جهانی مقابل انگلیس 2 گل به ثمر رساند و در دومین دیدار برابر ولز منجر به اخراج دروازه‌بان حریف و ثبت یک پاس گل شد. مهدی طارمی مهاجم بوشهری، پس از عدم صعود تیم ملی به مرحله بعدی این رقابت‌ها به پرتغال بازگشت تا دوباره برای پورتو به میدان برود.

مهدی طارمی در پورتو

مهدی طارمی

تیم تحت هدایت سرجیو کنسیسائو در شرایطی که طارمی را جزو نفرات ذخیره داشت، از ساعت ۲۲:۳۰ پنجشنبه شب در چهارچوب دیدارهای هفته دوم لیگ‌کاپ پرتغال، در ورزشگاه مونیسیپال، میهمان شاویس بود. پورتو که فصل 23-2022 لیگ‌کاپ پرتغال را با تساوی مقابل مافرا آغاز کرده بود، برابر شاویس به پیروزی 2-0 دست یافت تا ۴ امتیازی شده و صدرنشین گروه A این رقابت‌ها شود.

طارمی که در فصل جاری لیگ برتر پرتغال طی ۱۳ مسابقه ۶ گل به ثمر رسانده و 5 پاس گل داده، در دیدار مقابل شاویس از دقیقه ۸۳ به زمین رفت و نخستین بازی خود در رقابت‌های لیگ‌کاپ را انجام داد. با این حال، نکته‌ای که درباره طارمی وجود دارد، این است که این ستاره ملی‌پوش کشورمان، همچنان در رادار تیم‌های انگلیسی از جمله آرسنال و چلسی قرار دارد. در همین رابطه، سایت «تیم تاک» انگلیس در گزارشی درباره مشکلات خط حمله چلسی نوشت: «در سال‌های اخیر، چلسی در خط حمله با مشکلات زیادی مواجه شده است.

چلسی به مهاجم نیاز دارد

چلسی

این باشگاه لندنی برای جذب لوکاکو و تیمو ورنر هزینه‌های هنگفت کرد ولی در نهایت به نتیجه مطلوب نرسید. بعد از آن بازیکنانی از داخل تیم ظهور کردند تا چلسی امیدوار به درخشش آنها باشد. تامی آبراهام یکی از این ستاره‌ها بود ولی درخشش او زیاد طول نکشید. در شرایط کنونی، چلسی در خط حمله‌اش اوبامیانگ، بروخا و کای هاورتس را دارد ولی اوبامیانگ را نمی‌توان مهاجمی آینده‌دار برای چلسی دانست. بروخا هم نتوانسته خودش را ثابت کند. هاورتس در اصل هافبک تهاجمی است و نمی‌توان او را به‌عنوان یک مهاجم نوک و گلزن دانست. به همین خاطر چلسی در سال 2023 به دنبال جذب مهاجمی تمام‌کننده و خوب است.

طارمی ستاره ایرانی پورتو با آمار فوق‌العاده‌اش با اژدها می‌تواند گره‌گشای چلسی باشد. طارمی سومین فصل حضورش در پورتو را تجربه می‌کند. ملی‌پوش ایرانی در این مدت 115 بازی برای پورتو انجام داده و 62 گل زده است. قرارداد طارمی با پورتو تا سال 2024 اعتبار دارد ولی او رؤیای بازی در لیگ برتر انگلیس را دارد و چلسی می‌تواند این آرزوی ستاره ایرانی را برآورده کند.» 

طارمی بازیکنی که می‌تواند جانشین ژسوس شود

ژسوس

اما در شرایطی که طی روزهای گذشته عنوان شد ریو فردیناند مدافع سابق منچستریونایتد، شخصی است که قصد دارد طارمی را به لیگ برتر ببرد، وب‌سایت hitc در خبری نوشت که ادو گاسپار، مدیر ورزشی آرسنال، برای جبران روزهای غیبت گابریل ژسوس ستاره برزیلی این تیم که به تازگی پایش را جراحی کرده، می‌تواند روی طارمی حساب باز کند. در این گزارش آمده است: «آرسنال به طارمی علاقه نشان داده و ممکن است با توجه به مصدومیت ژسوس از ناحیه زانو، طارمی بازیکنی باشد که باید دوباره به سراغش رفت. متأسفانه، ژسوس، ماه‌ها از میادین دور خواهد بود. این ضربه بزرگی برای میکل آرتتاست و ممکن است ادو را به بررسی بازار نقل و انتقالات در ژانویه برای یک گزینه قابل توجه دیگر سوق دهد.»

علاق آرسنال به جذب طارمی

آرسنال

علاقه آرسنال به جذب مهاجم ایرانی، به ژانویه 2022 بازمی‌گردد. زمانی که به ادو پیشنهاد شد طارمی را به خدمت بگیرد. گزارش‌های CBS اسپورت حاکی از آن است که طارمی به آرسنال پیشنهاد داده شد، اما ادو ترجیح داد منتظر بماند و ژسوس را در تابستان به خدمت بگیرد. حالا ژسوس مصدوم است، فشار روی ادی انکتیا خواهد بود، اما اضافه کردن مهاجمی باتجربه مانند طارمی ممکن است ایده بدی نباشد.
 
مهدی طارمی همچنان در رادار تیم های انگلیس

مهدی طارمی

 

این بازیکن 30 ساله در جام جهانی 2 گل به انگلیس زد و در بازی‌های بعدی ایران، برای ولز و امریکا دردسرساز شد. در ادامه این گزارش آمده: «به رکورد طارمی برای پورتو در این فصل نگاه کنید. او در 19 بازی، 13 گل زده و 8 پاس گل داده است. طارمی حتی در پست وینگر چپ نیز به میدان رفته و در صورت نیاز آرسنال و پس از بازگشت عیسی، می‌تواند در آن پست نیز بازی کند. به نظر می‌رسد طارمی همچنان در رادار ادو است. یک ارتباط جالب نیز وجود دارد، چرا که ادو به عنوان بخشی از کادر مربیگری کارلوس کی‌روش در تیم ملی ایران و در جام جهانی 2014 برزیل و همچنین در کورینتیانس با سرمربی پرتغالی همکاری داشت. طارمی در آن‌ جام جهانی حاضر نبود، اما ادو مطمئناً همچنان یک خط ارتباطی با کی‌روش خواهد داشت تا از او درباره شایستگی طارمی برای انتقال در ژانویه به انگلیس بپرسد و او را ارزیابی کند.
 
بر اساس آنچه در جام جهانی از او دیدیم و نمایش‌هایش در پورتو، سخت است که بگوییم طارمی سزاوار یک شانس برای حضور در لیگ برتر نیست، چه آرسنال یا هر جای دیگر. اگر آرسنال بتواند یک قرارداد قرضی با گزینه خرید برای طارمی پیشنهاد دهد، این می‌تواند گزینه ایده‌آلی باشد. این چیزی است که مورد پسند ادو است و او علاقه‌ای به قرارداد بلندمدت با بازیکنان بالای 30 سال ندارد. البته اینکه پورتو برای فروش طارمی مشتاق باشد یا نه موضوع دیگری است، اما اگر آرسنال به دنبال راه‌‌حلی کوتاه‌مدت باشد، ارزشش را دارد.»

کپی لینک کوتاه خبر: https://setareparsi.com/d/4jbyz2