پنج‌شنبه 23 فروردین 1403 - 11 Apr 2024
تاریخ انتشار: 1401/09/20 09:00
دسر یاقوتی | دسر یاقوتی انار | دسر یاقوتی انار شب یلدا
کد خبر: 11577

دسر یاقوتی جذاب انار برای شب یلدا | دسر مخصوص شب یلدا

در این مطلب برای شما علاقه مندان به مقوله دسر، مواد لازم و طرز تهیه دسر یاقوتی شب یلدا را به اشتراک خواهیم گذاشت در ادامه مطلب همراه ما باشید.

اگر شما هم تمایل دارید برای شب یلدا یک دسر یلدایی خوشمزه درست کنید ما در این مطلب قصد داریم برای شما عزیزان طرز تهیه دسر یاقوتی شب یلدا را آموزش دهیم. دسر یاقوتی بسیار خوشمزه و راحت را می توانید به راحتی در این شب خاص سرو کنید. در ادامه مطلب با آموزش تهیه دسر یاقوتیی همراه ما باشید.

مواد لازم دسر یاقوتی انار :

ژله آلوورا : یک بسته

خامه صبحانه : ۱۰۰ گرم

ژله انار : یک بسته

انار دون شده : یک عدد

طرز تهیه دسر یاقوتی انار :

دسر یاقوتی انار

ابتدا ژله آلوورا رو با یک و نیم پیمانه آبجوش هم می زنیم تا کاملا حل بشه. دونه های انار رو در قالب مورد نظر می ریزیم. نصف ژله آلوورا رو به آرامی و با قاشق در قالب می ریزیم . بعد در یخچال قرار می دیم تا ببنده . ۵۰ گرم خامه رو با ویسک می زنیم .

بعد با قاشق و کم کم نصف دیگه ژله آلوورا رو داخل خامه می ریزیم . بعد از بسته شدن لایه اول روی اون می ریزیم و در یخچال قرار می دیم تا ببنده . بعد ژله انار رو با یک و نیم پیمانه آبجوش مجددا هم می زنیم .

همانند لایه دوم ۵۰ گرم خامه رو هم می زنیم و سپس با قاشق آروم آروم ژله انار رو داخلش می ریزیم و هم می زنیم .

سپس روی لایه دوم می ریزیم . بعد از اینکه دسر کامل بست ، دور دسر رو با چاقو از قالب جدا کرده و قالب رو داخل آب گرم قرار می دیم و در سینی برمی گردونیم . به اندازه های مورد نظر برش می دیم .

از خواص انار در طب سنتی

انار

در طب سنتی ایران به تفصیل خواص و مضراتی برای گیاهان بیان شده است. انار از جمله گیاهانی است که در طب ایرانی به آن توجه بسیار شده است و در درمان و پیشگیری و کنترل بسیاری از بیماریها تجویز می شده است. این مقاله به بررسی خواص قسمتهای مختلف انار بر روی تک تک اعضاءبدن از منظر طب سنتی و مقایسه آن با یافته های طب امروز می پردازد.

مواد و روشها: در این مقاله که مطالعه ای مروری پژوهشی بررسی کتب مرجع طب سنتی از جمله قانون ابن سینا، مخزنا دویه عقیلی خراسانی، تحفه المومنین، الشامل ابن نفیس، خلاصه الحکمه عقیلی خراسانی خواص انار جمع آوری شده و با مراجعه به مقالات علمی از طریق پایگاه های اطلاعاتی PubMed Google Scholar، یافته های علمی جدید استخراج شده و به بحث و بررسی در مورد خواص این میوه ه گرانبها پرداخته است.

یافته ها: انار در طب ایرانی گیاهی است که اجزاء مختلف آن از گل و میوه و ساقه و برگ و ریشه دارای یک خاصیت بارز می باشند این خاصیت که در تمام انواع انار از ترش و شیرین و ملس وجود دارد خاصیت قبض است بر اساس طب ایرانی هر ماده ای که قبض داشته باشد باعث تقویت می شود و در هر عضو که وارد

شود علاوه بر تقویت عملکرد آن عضو مانع ورود سموم به آن می شود. بنابراین انار در تقویت معده، کبد، ممانعت از خونریزی، بهبود زخم، ممانعت از ایجاد سردردهای مشارک با، بهبود بیماریهای گوش و حلق و بینی، برطرف کردن ترشحات پشت حلق، اثرات ضد آلرژی و ضد میکروبی و ضد بیماریهای قلبی عروقی، ضد سرطانی و ضد التهابی، کنترل دیابت، درمان برخی مشکلات پوستی موثر می باشد. نتیجه گیری: با توجه به تجربیات چند صد ساله قدیم و دستاوردهای دانش امروز گیاه انار می تواند در درمان بسیاری از بیماریها به تنهایی یا به صورت مکمل به کار گرفته شود. بررسی تجربی آنها توصیه می شود.


کپی لینک کوتاه خبر: https://setareparsi.com/d/2aqxl3