جمعه 31 فروردین 1403 - 19 Apr 2024
تاریخ انتشار: 1401/09/27 12:44
هادی چوپان
کد خبر: 11784

هادی چوپان با موهای بافت آفریقایی به سبک چهل گیس!+ عکس

هادی چوپان با موهای بافت آفریقایی به سبک چهل گیس در اینستاگرام غوغا کرد.

هادی چوپان بدن‌ساز حرفه‌ای اهل ایران است. هادی چوپان متولد ۴ مهر ۱۳۶۶ در اَبنُو، شهرستان سپیدان، استان فارس می‌باشد. هادی چوپان از سال ۱۳۷۹ ورزش پرورش اندام را شروع کرده و از سال ۱۳۹۰ تا ۱۳۹۵ عضو ثابت تیم ملی بدن‌سازی ایران بوده‌است. هادی چوپان چندین دوره در مسابقات فدراسیون جهانی بدن‌سازی و تناسب‌اندام شرکت کرده و عناوین ملی و بین‌المللی مختلفی را کسب کرده‌است. هادی چوپان موفق به کسب مقام سوم و مدال برنز دسته آزاد مسابقات مستر المپیا ۲۰۲۱ شد.

هادی چوپان

هادی چوپان با موهای بافت آفریقایی به سبک چهل گیس در اینستاگرام غوغا کرد.

هادی چوپان

هادی چوپان بعد از چند سال قدرت نمایی در مسترالمپیا، بالاخره موفق شد عنوان قهرمانی این رویداد بزرگ بدنسازی جهان را به نام خود رقم بزند.هادی چوپان، پادشاه سنگین وزن بدنسازی جهان

مسابقات مسترالمپیا که هر ساله در اواخر سال میلادی به میزبانی شهر لاس وگاس آمریکا با حضور برترین بدنسازان حرفه ای جهان برگزار می شود، امسال نیز شاهد حضور هادی چوپان به عنوان یکی از مدعیان اصلی بردن "ساندو" بود. 

چوپان که در سال های خیر به عناوین سومی و چهارمی این رویداد دست یافته بود، امسال نیز با مربیگری "هنی رامبد" یکی از برترین مربیان دنیا در استیج مسترالمپیا حاضر شد. این در حالی بود که تعدادی از بدنسازان ایرانی که مجوز حضور در این رویداد کسب کرده بودند، به دلیل عدم صدور ویزا نتوانستند خودشان را به استیج المپیا برسانند.

در دو سال اخیر بیگ رامی، غول مصری با بدنی پرحجم موفق به کسب عنوان قهرمانی مسترالمپیا شده بود و امسال نیز گمانه زنی ها تا قبل از رفتن مدعیان روی استیج بیشتر خبر از سومین قهرمانی متوالی بیگ رامی می داد.

اما وقتی دیروز مدعیان سنگین وزن بیلدینگ مسترالمپیا روی استیج رفتند، بدن فوق العاده هادی چوپان همه کارشناسان را شگفت زده کرد. این پسر ایرانی که سال ها برای رسیدن به چنین جایگاهی تلاش کرده بود و بارها در مصاحبه های خود از زندگی سختش که با گچ کاری می گذراند، گفته بود، بامداد امروز هم در فینال مسترالمپیا با رقبای سرشناس خود رقابت کرد. 

و اما همان لحظه ای که همه ایرانی ها منتظرش بودند و هادی چوپان رویای خود را در سر می پروراند، در نهایت فرا رسید. هادی چوپان برای اولین بار به عنوان یک ایرانی قهرمان مسترالمپیا شد و حالا با ساندو(جایزه ویژه قهرمان مسترالمپیا) به ایران بازخواهد گذشت.

این یک قهرمانی تاریخی نه تنها برای ایران، بلکه برای آسیایی هاست که آخرین بار حدود 40 سال قبل توسط یک بدنساز لبنانی به چنین عنوانی دست یافته بودند. 

لانسفورد، نیک واکر، برندون کوری و بیگ رامی رقبای سرشناس هادی چوپان بودند که به ترتیب بعد از او در رتبه های دوم تا پنجم مسترالمپیای 2022 ایستادند. 

هادی چوپان که مشکل کم شنوایی مواجه است، در حالی که بعد از اعلام نامش به عنوان قهرمان کاملا احساساتی شده بود، گفت: چون ناشنوا بودم خیلی اذیت شدم و سختی کشیدم. 

حالا پادشاه یکی از بزرگترین رویدادهای ورزشی جهان تا سال آینده یک ایرانی است؛ هادی چوپان.

هادی چوپان

هادی چوپان قهرمان محبوب شیرازی این روزها با تمرینات عجیب اش خودش را برای مستر المپیا مهم ترین رویداد پرورش اندام جهان آماده می کند.

اما نکته قابل توجه این ست که این قهرمان همواره و در تمامی مصاحبه های اش اشاره کرده که بارها با هزینه شخصی و بدون کمک مسئولین به مسابقات مستر المپیا اعزام شده است.

این در حالی ست که هادی چوپان در مسابقات قبلی علاوه بر کسب مدال، جایزه اخلاق را هم از نگاه مردم و تماشاگران دریافت کرده است.

اندام فوق العاده هادی چوپان همه بدنسازان را حیرت زده کرد.

بیوگرافی هادی چوپان

هادی چوپان در سال ۱۳۶۶ در سپیدان استان فارس متولد شد. در نوجوانی همراه برادر بزرگ‌ترش حسن، گچکار بوده‌است. در سال ۱۳۷۹ (۱۳ سالگی) به تشویق برادرش بدن‌سازی را آغاز کرد. پس از گذشتِ سه سال از آغاز فعالیت حرفه‌ای، به مقام سوم کشور و همچنین قهرمانی استان فارس دست پیدا کرد. در سال ۱۳۸۴ نخستین مدال ملی خود را به‌دست آورد. چوپان پس از تجربه کردن شکست‌ها و پیروزی‌های بسیار، چندین بار موفق به کسب عنوان قهرمانی و نایب‌قهرمانی شده‌است.

هادی چوپان

مربی او در سال‌های ۱۳۸۱ تا ۱۳۸۷ جمشید اوجی بود. پس از آن، چند سال مربی نداشت و از ۱۳۹۲ تا ۱۳۹۶ علی نعمتی مربی‌گری او را بر عهده داشت. از اواخر ۱۳۹۶ به این سو هنی رامبد عهده‌دار مربی‌گری اوست. چوپان ساکن شیراز است و در آن شهر مدیریت یک باشگاه بدن‌سازی را بر عهده دارد. هادی چوپان در محافل جهانی ملقب به «گرگ پارسی» (The Persian Wolf) است.


کپی لینک کوتاه خبر: https://setareparsi.com/d/2le974