پنج‌شنبه 09 فروردین 1403 - 28 Mar 2024
تاریخ انتشار: 1401/11/07 13:23
فوتبال جهان
کد خبر: 13087

کوچکترین لیگ فوتبال جهان که تنها دو تیم دارد!

لیگ فوتبال جزایر سیلی، کوچک‌ترین لیگ رسمی فوتبال جهان است که تنها دو تیم در آن بازی می کند.

انگلیس به‌ عنوان زادگاه فوتبال، همیشه مهد ورزش‌های گروهی بوده است. جزایر سیلی، مجمع‌الجزایری متشکل از بیش از 140 جزیره در جنوب غربی شهرستان کورنوال، نیز از این قاعده مستثنی نیست. این مجموعه جزایر مانند بسیاری از مناطق دیگر انگلستان، لیگ فوتبال مخصوص به خود را دارند.

 اما چیزی که جزایر سیلی را از بقیه نقاط متمایز می کند لیگ آن است. لیگ این جزایر فقط از دو تیم تشکیل شده است که تیم های آن گاریسون گونرز و وولپک واندررز هستند. این دو تیم آخر هر هفته با یکدیگر بازی می کنند.

فوتبال جهان

بازی‌های این دو تیم همیشه رقابت و هیجان خاص خود را دارد و دو تیم همیشه تلاش می‌کنند تا برنده نبرد باشند. "ویل لیثبریج"، یک بازیکن محلی در این باره گفت: « این لیگ، یک لیگ خاص است که بخاطر طبیعت جزایر سیلی بدین شکل انجام می شود.»

شاید فکر کنید بازی مداوم در مقابل یک تیم در آخر هر هفته بعد از مدتی کسل کننده شود. اما بازیکنان لیگ فوتبال جزایر سیلی به شما خواهند گفت که زندگی بدون فوتبال خسته کننده است. بنابراین تا زمانی که در طرف مقابل کسانی هستند که با آنها بازی می کنند، هیچ کس شکایتی ندارد.

از آنجایی که جوانان ساکن در جزایر سیلی در جستجوی فرصت های بهتر این جزایر را ترک می‌کنند، این دو تیم معمولا بازیکنان خود را از ساکنان جزیره سنت مری جذب می کنند. با این حال جذب بازیکنان از جزایر دیگر با دشواری هایی نیز همراه است، از جمله  عبور و مرور در هنگام طوفان و یا مه که کار را سخت می کند.

بنا به گفته علاقه مندان محلی فوتبال، زمانی در اوایل دهه 1900 این لیگ متشکل از تیم هایی از هر پنج جزیره مسکونی مجمع الجزایر بود. آن لیگ در دهه 1950 به پایان رسید و از آن زمان تنها دو تیم در لیگ فعلی حضور دارد.


کپی لینک کوتاه خبر: https://setareparsi.com/d/2owel4