پنج‌شنبه 09 فروردین 1403 - 28 Mar 2024
تاریخ انتشار: 1401/10/02 11:30
سهام عدالت | سود سهام عدالت | واریز سود سهام عدالت
کد خبر: 11941

سود سهام عدالت در محله دوم چقدر است ؟ | میزان پرداختی سود سهام عدالت

سود سهام عدالت سال ۱۴۰۰ قرار است طی دو مرحله به حساب مشمولان و سهامداران واریز شود.

 سود سهام عدالت ۱۴۰۰ واریز شده است. نیمی از سود سهام عدالت افرادی که در سامانه سجام احراز هویت شدند و سهامدار هستند پرداخت شده است. سود سهام عدالت دوبرابری سهامداران در مرحله دوم تا پایان سال واریز می شود.یک خانواده چهار نفره تا پایان فصل پاییز حدود دو میلیون تومان سود سهام عدالت دریافت می‌کنند.

 

تکلیف جاماندگان سهام عدالت مشخص شد

سهام عدالت

تکلیف جاماندگان سهام عدالت مشخص شده و گفته شده که این افراد فعلا نبایند منتظر واریز سود شهام باشند.

بر این اساس مرحله نخست آن از امروز، چهارشنبه ۳۰ آذر به واریزی می‌شود و مرحله دوم آن نیز طبق وعده مسئولان به پایان سال جاری موکول شده است.

جاماندگان و وراث نباید ظرف این چند روز منتظر واریز سود سهام عدالت باشند.

چون اگرچه دولت وعده داده به ۳.۵ میلیون نفر جامانده،‌ سهام عدالت بدهد اما روند پرداخت سهام عدالت به این گروه هنوز طی نشده و این افراد همچنان مشمول سهام عدالت نشده‌اند و باید منتظر باشند.

چراکه بر اساس وعده‌ها تا پایان سال مشمول دریافت سهام می‌شوند. وراث متوفیان هم جزو همین گروه هستند.

برای دریافت سود سهام عدالت چه کنیم؟

واریز مرحله نخست ‎سود سهام‌ عدالت که از شب گذشته آغاز شده به حساب ۴۴ میلیون مشمول سهام عدالت ادامه دارد.اما با توجه به این که ۱ و نیم میلیون نفر اطلاعات خود را در سامانه سجام تکمیل نکرده اند امکان واریز سود برای این افراد وجود ندارد.

 به توجه به صحبت‌های مطرح شده از سوی رییس سازمان بورس و اوراق بهادار، واریز مرحله نخست سود سهام عدالت از شب گذشته، با استفاده از سامانه سجام به حساب ۴۴ میلیون مشمول آغاز شده و مبالغ سود به مرور به حساب سهامداران واریز می‌شود.

طبق آخرین خبر اعلام شده سهامداران عدالت برای دریافت سود، حتماً باید اطلاعات خود را در سامانه سجام تکمیل کرده باشند.

تاکنون حدود ۴۴ میلیون نفر (۴۳ میلیون و ۷۴۰ هزار و ۸۱۱ نفر) اطلاعات خود را تکمیل کرده و حدود ۱٫۵ میلیون نفر از سهامداران عدالت اطلاعات خود را در سامانه سجام تکمیل نکرده‌اند که امکان واریز سود برای این افراد وجود ندارد.

همچنین شرکت سپرده‌گذاری مرکزی اوراق بهادار و تسویه وجوه به منظور جلوگیری از کلاهبرداری اعلام کرده است که سود سهام عدالت همیشه به صورت سجامی برای شما واریز می‌شود و نیاز به مراجعه به هیچ سامانه و یا مکان خاصی نیست.

هرگونه پیامک که حاوی لینکی مبنی بر دریافت سود سهام عدالت باشد کلاهبرداری است؛ بنابراین هرگز این‌گونه لینک‌ها را باز نکنید.

صاحبان سهام عدالت که تاکنون سود سهام عدالت سال‌های گذشته را دریافت نکرده‌اند، با مراجعه به نشانی‌های sejam.ir یا sahamedalat.ir نسبت به ثبت نام و احراز هویت در این سامانه اقدام کنند تا سود سهام عدالت خود را دریافت کنند.

واریز مرحله نخست ‎سود سهام‌ عدالت که از شب گذشته آغاز شده به حساب ۴۴ میلیون مشمول سهام عدالت ادامه دارد. لازم به ذکر است به حساب سهامدارانی که پرتفوی سهام عدالت آنها ۵۳۲ هزار تومان است، ۶۰۰ هزار تومان و افرادی که پرتفوی یک میلیون تومانی دارند، یک میلیون و ۱۲۸ هزار تومان واریز خواهد شد.

 کدام افراد سود سهام عدالت دریافت نمی کنند؟

 سهام عدالت

رییس سازمان بورس گفت: سهامداران عدالت برای دریافت سود، حتما باید اطلاعات خود را در سامانه سجام تکمیل کرده باشند.

 بنا بر آخرین اطلاعات اعلامی، امروز ۳۰ آذر سود سهام عدالت عملکرد سال ۱۴۰۰ شرکت‌ها به حساب مشمولان واریز خواهد شود. سود سهام عدالتی که بارها مسئولان مختلف زمان حدودی واریز و میزان آن را به سهامداران وعده داده بودند.

سال گذشته کل سود سهامداران سهام عدالت در ۲۱ اسفند پرداخت شد، اما امسال این سود در دو مرحله پراخت می‌شود.

مجموع سود سبد سهام عدالت

در خصوص واریز سود سهام عدالت به حساب مشمولان، مجید عشقی، رئیس سازمان بورس گفت: براساس مصوبه شورای عالی بورس، سود سهامداران مستقیم و غیرمستقیم سهام عدالت از چهارشنبه ۳۰ آذر به صورت متمرکز توسط شرکت سپرده‌گذاری مرکزی اوراق بهادار، با توجه به سود تقسیم شده عملکرد سال مالی ۱۴۰۰ شرکت‌های سرمایه‌پذیر سهام عدالت، پرداخت می‌شود. مجموع سود سبد سهام عدالت بالغ بر ۶۴ هزار میلیارد تومان است که نسبت به سال ۱۳۹۹ بیش از دو برابر شده است که از این مبلغ در مرحله اول، ۲۶ هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان به حساب سهامداران واریز خواهد شد.

مبلغ واریزی برای برخی متفاوت است

محمد باغستانی، مدیر عامل شرکت سپرده گذاری مرکزی در زمینه میزان واریز سود سهام عدالت به افراد مشمول گفت: سهامدارانی که پرتفوی سهام ۴۵۲، ۴۹۲ و ۵۳۲ هزار تومان دارند به ترتیب ۵۱۰، ۵۵۵ و ۶۰۰ هزار تومان و افرادی که پرتفوی یک میلیون تومانی در اختیار دارند، مبلغ یک میلیون و ۱۲۸ هزار تومان سود علی‌الحساب دریافت می‌کنند.

به گفته مسئولان، شرکت مخابرات ایران و مپنا از جمله شرکت‌هایی هستند که سود خود را واریز نکرده اند البته که تنها این دو شرکت نیستند و شرکت‌های دیگری هم در این لیست قرار دارند که با متخلفانی که سود سهام خود را واریز نکنند برخورد خواهد شد.

باغستانی اظهارکرد: شرکت سپرده گذاری بعد از دریافت مصوبه شورای عالی بورس که ۶ آذر به این شرکت ابلاغ شد مکاتباتی را به ۳۶ شرکت بورسی سهام عدالت انجام داد که در نهایت ۱۲ شرکت بخشی از سود و ۱۱ شرکت کل سود سال مالی منتهی به ۲۹ اسفند ۱۴۰۰ مشمولان سهام عدالت را پرداخت کردند تا شرایط برای واریز سود علی الحساب در پایان آذر فراهم شود.

این سود سهام عدالت برای چه کسانی واریز خواهد شد؟

سهام عدالت

عشقی گفت: سهامداران عدالت برای دریافت سود، حتما باید اطلاعات خود را در سامانه سجام تکمیل کرده باشند. تاکنون حدود ۴۴ میلیون نفر اطلاعات خود را تکمیل کرده و حدود ۱.۵ میلیون نفر از سهامداران عدالت اطلاعات خود را در سامانه سجام تکمیل نکرده‌اند، که امکان واریز سود برای این افراد وجود ندارد.

حسین قشمی، مدیر پرداخت سود سپرده گذاری مرکزی نیز در خصوص چرایی عدم واریز سود برای برخی مشمولان بیان کرد: شرکت سپرده‌گذاری مرکزی وجوه، سود سهام عدالت را از طریق شبکه بانکی به حساب سهامداران واریز می کند و در صورت وجود هر گونه اشکال در حساب شبای افراد، مبلغ واریز شده برگشت خورده و تا زمانی که حساب مذکور اصلاح نشود هیچ‌گونه کنترلی بر روی واریز موفق آن در دست ما نیست.

وی اضافه کرد: شماره شبای نامعتبر، حساب بانکی مسدود، راکد، مشترک (دو امضا)، ارزی و بلندمدت از مهم‌ترین دلایلی است که باعث می‌شود سود به حساب سهامداران سهام عدالت واریز نشود.

افراد باید توجه داشته باشند که سود سهام عدالت همیشه به صورت سجامی واریز می‌شود و نیاز به مراجعه به هیچ سامانه و یا مکان خاصی نیست.

همچنین بنا به گفته مسئولان هر گونه پیامک که حاوی لینکی مبنی بر دریافت سود سهام عدالت باشد کلاهبرداری است؛ بنابر این افراد هرگز این گونه لینک‌ها را نباید باز کنند.

صاحبان سهام عدالت که تاکنون سود سهام عدالت سال‌های گذشته را دریافت نکرده‌اند، با مراجعه به نشانی‌های sejam.ir یا sahamedalat.ir نسبت به ثبت نام و احراز هویت در این سامانه اقدام کنند تا سود سهام عدالت خود را دریافت کنند.

مورد دیگر این که مرکز تماس سپرده‌گذاری مرکزی با شماره ۱۵۶۹ آماده پاسخگویی به سئوالات سهامداران  است.

سود سهام عدالت از جمله مواردی است که با توجه به دربرگیری زیاد آن می‌طلبد شرکت ها حداکثر همکاری لازم را با نهادی های مربوطه داشته باشند و این انتظار وجود دارد که نهادهای ناظر با شرکت های متخلف در زمینه عدم واریز سود سهام عدالت که حق الناس است برخوردی جدی کنند.


کپی لینک کوتاه خبر: https://setareparsi.com/d/3qmjn2