پنج‌شنبه 09 فروردین 1403 - 28 Mar 2024
تاریخ انتشار: 1401/10/09 09:30
سریال | سریال سقوط | پخش سریال سقوط
کد خبر: 12168

پخش سریال سقوط چه می شود ؟ | آیا سریال سقوط مجوز نشر دارد؟

سریال سقوط که آماده پخش در سینما خانگی بود با حواشی حمید فرخ نژاد قضیه پخش یا کنار گذاشتن این سریال مورد توجه قرار گرفته است.

سریال سقوط با بازی حمید فرخ نژاد وارد حواشی شده است و بحث بر سر این است که این سریال پخش می شود یا که بطور کل کنار گذاشته می شود.باتوجه به هزینه های گزافی که برای تهیه این سریال پرداخت شده جمعیت کثیری منتظر این هستند که ببینند سرانجام این سریال چه خواهد شد.

تهیه‌کننده و پلتفرم پخش کننده «سقوط» برخلاف برخی از مطالب منتشر شده در فضای رسانه‌های اجتماعی برای دریافت مجوز اقدام کردند اما تکلیف پخش سریال بر اساس دو عامل که در ادامه به آن اشاره خواهد شد، در روزهای آینده مشخص می‌شود.

چند روزی است در فضای‌ رسانه بحث جدّی درباره سریال «سقوط» در نمایش‌خانگی مطرح است. روزی درباره تخلف در نگرفتنِ مجوز ساخت و روزی هم بحث پخش یک باره‌ آن وایرال می‌شود. هر دو مرتبه از سوی ساترا، این نکته مطرح شد که در عین گذراندن فرآیند و هر اتفاق دیگری، محتوای سریال اهمیت دارد که منطبق با ممیزی سازمان صدا و سیما باشد.

سریال سقوط

یکی از اتفاقات جدید برای این سریال پرحاشیه، حضور تهیه‌کننده «سقوط» در ساترا برای گذراندن فرآیند قانونی پخش این سریال بوده است. پیگیری‌های تسنیم از ساترا نشان می‌دهد هر چند تولید این سریال نمایش‌خانگی بدون مجوز از ساترا انجام شده اما باید محتوای سریال بررسی شود تا مشخص شود آیا این سریال معیارهای محتوایی صدور مجوز نشر را رعایت کرده است یا خیر؟

یکی از نکاتی که لازم به توضیح است؛ ساترا سه مجوز می‌دهد. مجوز فعالیت پلتفرم که فیلیمو آن را در سال‌های گذشته دریافت کرده است‌ و مجوز آن هنوز اعتبار دارد. مجوز تولید سریال که «سقوط» این مجوز را دریافت نکرده است و مجوز انتشار که الان برای دریافت آن اقدام کرده است.

عدم دریافت مجوز تولید ریسک سرمایه گذاری را افزایش می‌دهد و همچنین نهادهای نظارتی می‌توانند از تولید هر سریالی بدون مجوز تولید، جلوگیری کنند اما فارغ از این موضوع هر سریال نمایش‌خانگی قبل از پخش نیازمند اخذ مجوز پخش از ساترا است.

همچنین براساس برخی شنیده‌ها با توجه به ایفای نقش فرخ‌نژاد در این سریال، امکان دارد جلسه‌ای با حضور نمایندگان وزارت ارشاد، صدا و سیما، ساترا و دستگاه قضایی در خصوص وضعیت پخش این سریال تشکیل شود و در نهایت تکلیف پخش یا عدم پخش این سریال، به زودی مشخص خواهد شد.


کپی لینک کوتاه خبر: https://setareparsi.com/d/3wgk62