پنج‌شنبه 09 فروردین 1403 - 28 Mar 2024
تاریخ انتشار: 1401/10/13 11:58
تعطیلی | تعطیلی مدارس | اخبارتعطیلی مدارس
کد خبر: 12327

آخرین اطلاعیه تعطیلی مدارس و ادارات به دلیل آلودگی هوا | مدارس و ادارات تا آخر هفته تعطیل شدند

تعطیلی مدارس و ادارات تا آخر هفته یا اینکه مدارس و ادارات کدام استان ها تا آخر هفته تعطیل است سوال پرتکرار افراد و دانش آموزان است.

از آنجایی که مدارس به دلیل آلودگی هوا از آغاز این هفته تعطیل اعلام شد و دانش آموزان بصورت غیر حضوری و آنلاین مدارس را پیش می برند.برنامه تعطیلی مدارس تا آخر هفته و اخبار مربوط به این سوال که تا آخر هفته مدارس کدام استان ها تعطیل خواهد بود سوال مهمی است که والدین و دانش آموزان به دنبال پاسخ آن هستند. تا این لحظه خبر قطعی از تعطیلی مدارس تا آخر هفته از منابع رسمی منتشر شده و درباره اینکه مدارس کدام استان ها تا آخر هفته تعطیل است اعلام شده خبر درست درباره تعطیلی مدارس تا آخر هفته را منتشر خواهیم کرد.اخبار تعطیلی مدارس را با ستاره پارسی دنبال کنید.

تعطیلی مدارس

جلسه اضطراری کمیته آلودگی هوا برگزار و مقرر شد مدارس و دانشگاه های تهران سه شنبه و چهارشنبه به صورت غیر حضوری برگزار شود.

با تجدید و زیاد شدن آلودگی هوا در شهر تهران و کلان شهر های ایران باز هم مدارس تهران در اکثر مناطق تعطیل شد. تعطیلی مدارس تهران کرج و بسیاری از کلان شهر ها تا روز چهارشنبه 14 دی ماه مجددا تمدید شد. تعطیلی مدارس در هفته گذشته یکی از اخبار مهم کشور بوده است و تغریبا روزانه مدارس کشور غیر حضوری شده است.

بر اساس مصوبات روز (دوشنبه 12 دی) کارگروه اضطرار آلودگی هوا، روزهای سه‌شنبه و چهارشنبه 13 و 14 دی‌ ماه در تمامی شهرستان‌های استان تهران به جز دماوند و فیروزکوه، کودکستان‌ها تعطیل و تمام مدارس در مقاطع ابتدایی و متوسطه و دانشگاه‌ها غیرحضوری و به صورت مجازی دایر است.

همچنین فعالیت‌های ورزشی در فضاهای باز  ممنوع است و طی این دو روز نیز طرح زوج و فرد از درب منازل اجرا می‌شود.

دورکاری ادارات استان تهران برای گروه‌های حساس و پرخطر شامل زنان باردار، مادران دارای کودک دبستانی و زیر شش سال، بیماران قلبی، ریوی، تنفسی، همه کارمندان بالای ۵۰ سال و همچنین کارمندان سرطانی اجرایی خواهد شد.

تعطیلی مدارس

کمیته اضطرار آلودگی هوای تهران دورکاری کارمندان دستگاه‌های اجرایی استان در روز چهارشنبه ۱۴ دی ماه را تصویب و اعلام کرد: به رؤسای دستگاه‌های اجرایی توصیه می‌شود با درخواست دورکاری آن دسته از کارمندانی که فعالیت شأن قابلیت دورکاری دارد موافقت کنند.

این پیشنهاد از سوی اعضای کمیته شرایط اضطرار آلودگی هوا تهران طرح و به مراجع بالادستی ارائه شد.

پیش بینی اداره کل هواشناسی استان تهران برای روز چهارشنبه افزایش غلظت و انباشت آلاینده‌ها در استان تهران است و لذا اعضا این کمیته با اجماع پیشنهاد دورکاری فعالیت آن دسته از کارمندان که امکان و قابلیت دور کاری دارند را به مراجع بالا دستی ارائه داد.

بر این اساس بنا به تشخیص رؤسای دستگاه‌ها و سازمان‌ها در استان تهران، برای روز چهارشنبه ۱۴ دی ماه زمینه دورکاری کارکنان دستگاه‌ها میسر است و توصیه می‌شود رؤسای دستگاه‌ها با درخواست دورکاری کارمندان موافقت کنند. 


کپی لینک کوتاه خبر: https://setareparsi.com/d/48ybn3